۰۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۰
کد خبر: ۱۸۵۶۷۸
عضو هیأت رییسه مجلس:

ملت ایران خاطره خوشی از آمریکا ندارد

خبرگزاری رسا ـ عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که مذاکرات آینده ایران و گروه 1+5باید با حسن نیت طرفین همراه باشد، گفت: مذاکرات هسته‌ای عرصه‌ای برای راست‌آزمایی غرب است.
محمدحسين فرهنگي، عضو هيئت رئيسه مجلس

محمدحسین فرهنگی، نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به نتایج سفر رییس جمهور و هیأت همراه به آمریکا اظهار داشت: سخنرانی حجت الاسلام روحانی و اعلان مواضع ایران اسلامی نسبت به مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی با بازخوردهای متفاوتی همراه بوده است.


وی با بیان این‌که رژیم صهیونیستی هیچ گاه مایل به گسترش دیپلماسی خارجی ایران و نتیجه‌بخش بودن مذاکرات هسته‌ای نیست، خاطرنشان کرد: استراتژی ثابت نظام اسلامی ایران حمایت از مقاومت اسلامی و اشغالگر دانستن رژیم صهیونیستی است، مسائلی که هیچگاه دستخوش تغیر نخواهند بود.


عضو هیأت رییسه مجلس با بیان این‌که آمریکا باید در مذاکرات خود با ایران مستقل عمل کند، گفت: فشار لابی‌های صهیونیستی در روند مذاکرات به ویژه در خصوص پرونده هسته‌ای مانع نتیجه‌بخش بودن مذاکرات آتی خواهد بود، از این رو انتظار داریم مقامات غربی به ویژه آمریکایی ها استقلال نظر داشته باشند.


فرهنگی با بیان این‌که ادبیات رییس جمهور ایران دفاع از مواضع جمهوری اسلامی و آرمان های انقلاب در قالب تاکتیک نرمش قهرمانانه بوده است، افزود: مذاکره مستقیم وزرای خارجه کشورها موجب بهبود روند مذاکرات و اتخاذ نتیجه سریع‌تر خواهد بود، ضمن این‌که رویه‌ای که از سوی رییس جمهور با بهره‌مندی از رهنمودهای رهبری اتحاذ شده باید هوشمندانه و همراه با بصیرت باشد.


نماینده مردم تبریز در مجلس با تأکید بر این‌که مذاکرات هسته ای در سطح وزرای خارجه می تواند موجب تسریع در روند اعتمادسازی متقابل به حساب آید، گفت: لغو تحریم های اقتصادی از سوی غرب می تواند نخستین گام در جهت جلب اعتماد طرف ایرانی و نشان دادن حسن نیت محسوب شود.


وی با بیان این‌که ایرانی‌ها خاطره خوشی از اقدامات مقامات آمریکایی در کشورشان ندارند، گفت: تاریخ نشان داده آمریکا در همه خرابی‌ها و جنایاتی که در این کشور حداقل در قرن اخیر به وقوع پیوسته، عامل اصلی و یا حامی و شریک جنایتکاران بوده است، جنگ تحمیلی هشت ساله مصداقی بر این ادعاست.


عضو هیأت رییسه مجلس ادامه داد: باید در نظر داشت که سیاست‌ها و عملکرد آمریکا و سایر همپیمانان در منطقه حاکی از حاکمیت خصلت‌های استکباری این رژیم و زیاده‌خواهی حکومت‌ آمریکا است و این رژیم تنها در صورتی عقب‌نشینی می‌کند که در برابر خود با حریفی قدرتمند و محکم رو‌به‌رو باشد./935/ت303/ج

ارسال نظرات