۰۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۱۸۵۸۵۲

چند خبر کوتاه از مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران

خبرگزاری رسا ـ برگزاری مراسم آغاز سال تحصیلی در مدرسه امام حسین قصر‌شیرین، برگزاری مراسم آغاز سال تحصیلی در مدرسه الزهرا جویبار، برگزاری کارگاه آموزشی سامانه مالی مدارس علمیه استان هرمزگان و برگزاری جلسه شورای علمی پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران استان گلستان، بخشی از اخبار حوزه‌های علمیه خواهران است.
حوزه علميه خواهران
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط‌عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، برگزاری مراسم اغاز سال تحصیلی در مدرسه امام حسین علیه‌السلام قصر‌شیرین، برگزاری مراسم آغاز سال تحصیلی در مدرسه الزهرا سلام‌الله‌علیها جویبار، برگزاری کارگاه آموزشی سامانه مالی مدارس علمیه استان هرمزگان و برگزاری جلسه شورای علمی پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران استان گلستان، بخشی از اخبار حوزه‌های علمیه خواهران در روز دوشنبه 8 مهر 1392 است.
ادامه اخبار این حوزه به شرح زیر است:
برگزاری مراسم اغاز سال تحصیلی در مدرسه امام حسین علیه‌السلام قصر‌شیرین
مراسم آغاز سال تحصیلی در مدرسه علمیه امام حسین علیه‌السلام قصر‌شیرین با حضور مسؤولین این شهر برگزار شد.
حجت‌الاسلام ملکی امام‌جمعه قصر شیرین در این مراسم در مورد برتری مقام عالم بر عابد و فضیلت تحصیل در حوزه‌های علمیه به ایراد سخن پرداخت.
برگزاری مراسم آغاز سال تحصیلی در مدرسه الزهرا سلام‌الله‌علیها جویبار
مراسم آغاز سال تحصیلی جدید در مدرسه علمیه الزهرا‌ سلام‌الله‌علیها جویبار برگزار شد.
حجت‌الاسلام زارع‌ مدیر حوزه علمیه برادران جویبار در این مراسم با اشاره به ریشه‌های شکل‌گیری حوزه‌های علمیه و اتصال آن به مکتب فقه جعفری تصریح کرد: تشیع وامدار اهل‌بیت علیهم‌السلام و حوزه‌های علمیه در واقع منزل اهل‌بیت علیهم‌السلام است.
وی افزود: طلبگی نعمتی است که خداوند به شما عطا کرده و یک طلبه با ساختن خود می‌تواند شکر این نعمت را به جای آورد و با سعی و تلاش همچون بزرگان حوزه افتخار اهل‌بیت علیهم‌السلام باشد‌.
مدیر حوزه علمیه برادران جویبار با بیان تفاوت‌ها و ویژگی‌های تحصیل در حوزه‌های علمیه به وظیفه خطیر طلاب اشاره کرده و گفت‌: وظیفه شما مرزبانی از عالم تشیع به اندازه وسعتان است و بیشترین انتظار از شما بانوان طلبه ساختن خود و خانواده است‌.
برگزاری کارگاه آموزشی سامانه مالی مدارس علمیه استان هرمزگان
به همت مدیریت حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان کارگاه آموزشی سامانه مالی مدارس علمیه در این مدیریت برگزار شد.
اباذر‌پور استاد دوره در این کارگاه در مورد آموزش‌های لازم در خصوص نحوه صدور سند و چک‌، نحوه پرداخت‌ و نحوه ورود اطلاعات مدیران و معاونین به ایراد سخن پرداخت.
وی افزود: این کارگاه یک روزه با حضور 9 نفر از مسؤولان مالی مدارس علمیه شهرهای حاجی‌آباد‌، بشاگرد‌، بندرعباس، میناب‌، رودان ، پارسیان و قشم برگزار شد.
برگزاری جلسه شورای علمی پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران استان گلستان
جلسه شورای علمی پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران استان گلستان در مدرسه علمیه الزهرا سلام‌الله‌علیها گرگان برگزار شد.
حجت‌الاسلام علی غفاری مدیر منطقه پنج حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به برگزاری جلسه شوارای علمی پژوهشی استان گلستان تصریح کرد: در این جلسه اعضای شورا جهت واگذاری، تصویب موضوعات تحقیقات پایانی و امور پژوهش از مدیریت منطقه به مدارس علمیه بحث و تبادل نظر کردند.
وی افزود: در بخش دیگری از این جلسه رزومه اعضای پیشنهادی شورای پژوهشی مدارس علمیه استان گلستان مورد بحث و طرح‌ها و فعالیت‌های پژوهشی مدارس استان در سال 92 مورد بررسی قرار گرفت./9191/پ203/ن
ارسال نظرات