۱۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۲
کد خبر: ۱۸۶۰۷۴
استاد حوزه علمیه قم:

ملت ایران دولتمردان آمریکا را به عنوان جهان‌خوار می‌شناسد

خبرگزاری رسا ـ‌ نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که مذاکره برای اثبات حقانیت و گرفتن حق است نه برای کوتاه آمدن و دادن امتیازات در مقابل هیچ،‌ گفت: مسؤولان توجه داشته باشند که نمی توان بر سر حقوق ملت ایران مصالحه کرد.
حجت الاسلام و المسلمين سيد محمد  واعظ موسوي حجت الاسلام و المسلمين سيد محمد واعظ موسوي

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد واعظ موسوی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تأکید بر این که بر سر حقوق ملت ایران نمی توان مصالحه کرد، به مسؤولان هشدار داد: باید توجه داشته باشید که مذاکره برای اثبات حقانیت و گرفتن حق است نه برای کوتاه آمدن و دادن امتیازات در مقابل هیچ.

وی با بیان این که مسلما مسؤولان اجرایی کشور و رییس جمهور به عنوان دیپلمات‌های کار کشته نسبت به این مسائل آگاهی دارند، گفت: ما آمریکایی‌ها را به عنوان جهان خوار می شناسیم و در عین حالی که دوست داریم با مراعات حقوق طرفین بر سر میز مذاکره بنشینیم هرگز نباید از حیله‌ها و نیرنگ‌هایی که آن دولت در طول تاریخ انجام داده است غافل شویم.

نماینده مجلس خبرگان رهبری به سخنان اخیر رییس جمهور اشاره کرد و ابراز داشت: اگر به تعبیر وی این مذاکرات نتیجه برد ـ برد داشته باشد مورد توجه رهبر معظم انقلاب و ملت بزرگ ایران خواهد بود اما اگر یک طرف مذاکرات باخت و به ضرر ملت ستم دیده ایران باشد مسلما هیچ توجیه قانونی و شرعی نخواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی ادامه داد: بنابراین باید با شناختی که از آمریکایی‌ها، لابی صهیونیسیم و حیله گری آنها داریم وارد مسائل مذاکرات، ایجاد ارتباط  و شفاف سازی شویم؛ نظام اسلامی سازمان یافته و دارای استقرار است و نیازمند شفاف سازی و اطلاع رسانی دقیق برای جهانیان است.

وی با بیان این که رییس جمهور و هیأت همراهش در نیویورک با الگو گرفتن از فرمایشات رهبرمعظم انقلاب و پذیرش نصایح پدرانه ایشان توانست موفق ظاهر شود، گفت: آنها تا حد ممکن برای شفاف سازی جریانات داخلی و بین المللی ایران اسلامی تلاش کردند و توانستند شمه‌ای از حقایق موجود را به گوش جهانیان برسانند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری نظام اسلامی ایران را در کمال اقتدار، عزت و عظمت توصیف کرد و اظهار داشت: امروز ایران نگاه همه دنیا را به خود جلب کرده است و با استفاده از تدابیر اندیشمندانه رهبر فرزانه انقلاب و دلسوزان نظام توانسته الگو و اسوه‌ای مناسب برای مردم ستم کشیده جهان باشد.

حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی با اشاره به این که ایران با منطق قوی توانسته است حقانیت خود را تا حدود زیادی در عرصه بین المللی به اثبات برساند، گفت: از این رو غرب به سرکردگی آمریکا متوجه کارهای اشتباه خود شده و به خوبی می دانند که در بسیاری از معضلات و مشکلاتی که برایشان پیش آمده، ایران اسلامی به کمک آنها شتافته و آنها را از منجلاب نجات داده است.

وی افزود: اگر امروز آمریکا از ناحیه عراق نفس راحتی می کشد به برکت کمک‌های ایران است و به این خاطر در جریان سوریه دست و پا می زند و امیدوار به یاری نظام اسلامی هستند./928/ت302/ج

 

ارسال نظرات