۱۱ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۸
کد خبر: ۱۸۶۱۲۹

حضور همزمان سرپرست وزارت علوم و رییس سابق دانشگاه علامه در قم

خبرگزاری رسا ـ سرپرست وزارت علوم به منظور دیدار با برخی از علما و رییس پیشین دانشگاه علامه طباطبایی به منظور شرکت در کرسی آزاد اندیشی طرح تفکیک جنسیتی روز پنج شنبه به شهر مقدس قم سفر کردند.
توفيقي
حجت‌الاسلام والمسلمين سيدصدرالدين شريعتي رييس پيشين دانشگاه علامه طباطبايي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، شهر مقدس قم امروز میزبان دو چهره ای است که در دو ماه اخیر فضای علمی به ویژه دانشگاه های کشور شاهد حرف و حدیث های بسیاری درباره آنها بوده است.

 

جعفر توفیقی سرپرست وزارت علوم که پس از ناکامی میلی منفرد در جلب رای اعتماد نمایندگان مردم در مجلس، از سوی رییس جمهور  عهده دار مسؤولیت این وزارتخانه شده است، امروز با برخی از مراجع و علما دیدار و گفت وگو خواهد کرد.

 

توفیقی که به دلیل اتخاذ مواضع خاص و افراطی در فتنه سال 88، مورد انتقاد جدی دلسوزان نظام و نمایندگان مجلس قرار دارد و آن گونه که از قرائن و شواهد بر می آید، شانسی برای کسب رای اعتماد مجلسیان ندارد، امروز به شهر مقدس قم آمده و قرار است با برخی از مراجع و علما دیدار کند.

 

از سوی دیگر حجت الاسلام والمسلمین سید صدرالدین شریعتی که به دلیل اجرای طرح تفکیک جنسیتی و تاکید بر اجرای ارزش های دینی در دانشگاه مورد حمایت مراجع تقلید و علما قرار گرفته است، امروز به منظور تبیین و بررسی این طرح و آثار و فواید آن به شهر مقدس قم آمد.

 

نشست علمی «طرح تفکیک جنسیتی در دانشگاه ها؛ اما و اگرها» به ابتکار خبرگزاری رسا و با حضور اصحاب رسانه در محل این رسانه حوزوی در قم در حال برگزاری است.


عزل رییس دانشگاه علامه طباطبایی تهران از سوی سرپرست وزارت علوم مورد انتقاد جدی مراجع تقلید و علما و دلسوزان قرار گرفته است.

 

حضرات آیات ناصر مکارم شیرازی و جعفر سبحانی از مراجع تقلید در سخنانی جداگانه برکناری نیروهای ارزشی از جمله حجت الاسلام والمسلمین شریعتی از فضای علمی کشور به شدت انتقاد کرده و این مساله را برخلاف شعار اعتدال ارزیابی کرده بودند. /924/پ202/ج

ارسال نظرات