۱۱ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۱۸۶۱۷۲
آیت‌الله ملکوتی:

اتحاد فرق اسلامی هدف امام صدر بود

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله ملکوتی بر ضرورت اتحاد مسلمانان برای غلبه بر دشمنان اسلامی تأکید کرد و گفت: هدف امام موسی صدر متحد کردن فرق اسلامی بود.
آيت الله ملکوتي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله مسلم ملکوتی پیش از ظهر امروز در دیدار دختر امام موسی صدر، با بیان این‌که هدف خانواده صدر از ابتدا متحد کردن فرق اسلامی بود، گفت:‌ این خانواده همچون پیامبر اسلام که تنها هدفش اتحاد مسلمانان بود و به اقدامات گذشته آنها توجه نمی‌کرد، عمل ‌کردند.
وی همه مشکلات مسلمانان را به خاطر عدم اتحاد و همدلی دانست و ابراز کرد: اتحاد و همبستگی مسلمانان سبب خنثی شدن توطئه‌های دشمنان می‌شود.
این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم ادامه داد: متأسفانه امروز مسلمانان به اتحاد توجهی ندارند و کینه‌های خود را نصیب یکدیگر می‌کنند.
حضرت آیت الله ملکوتی با اشاره به عدم ورود برخی از علما به مسائل سیاسی، اظهار کرد: دیانت ما عین سیاست ما است و همه باید به این امر توجه جدی داشته باشند.
وی با بیان این‌که با ورود دولت‌های انگلیس و فرانسه به برخی از کشورهای عربی فرهنگ مردم آنجا نیز تغیر کرد، افزود: یکی از اهداف امام موسی صدر از رفتن به لبنان و کشورهای اسلامی این بود که مسلمانان را به آداب و اخلاق اسلامی متخلق و آنها را با هم متحد کند.
این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با تأکید بر این که هدف استکبار جهانی ضربه زدن به اسلام و مسلمانان است، ادامه داد: دشمنان اسلام نه تنها به امام موسی صدر بلکه به کل مسلمانان ضربه زدند.
وی در پایان با بیان این‌که اقدامات امام موسی صدر به ضرر دشمنان اسلام بود به خدمات سید اسماعیل پدر امام موسی صدر در زمان مشروطه اشاره کرد و گفت: عظمت و جایگاه خانواده صدر باید حفظ شود./927/پ202/ج
ارسال نظرات