۱۲ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۱۸۶۲۵۳
آیت الله حسینی بوشهری:

مواضع اخیر آمریکا نشانگر تداوم روحیه جنگ طلبی و تبعیت از رژیم صهیونیستی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم با بیان این‌که نامه‌های درخواست ملاقات از سوی کاخ سفید بر روی میز مسؤولان جمهوری اسلامی قرار دارد،‌ گفت: این‌که اوباما در دیدار با نتانیاهو حرف از گزینه نظامی علیه ایران می‌زند نشان دهنده تابعیت آمریکا از رژیم صهیونیستی است.
آيت الله حسيني بوشهري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری امام جمعه قم، امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در شبستان امام خمینی(ره) حرم کریمه اهل بیت برگزار شد، با اشاره به سفر رییس جمهور به نیویورک و سخنرانی وی در سازمان ملل، گفت: رییس جمهور و هیأت همراه در این سفر با منطق و تکیه و اصول از حقوق ملت ایران به خوبی دفاع کردند که جای تشکر و قدردانی دارد.
مدیر حوزه‌های علمیه یکی از مهم‌ترین دستاوردهای سفر رییس جمهور به سازمان ملل را اعلام صلح آمیز بودن انرژی هسته‌ای در ایران عنوان کرد و ابراز داشت: خوشبختانه رییس جمهور و هیأت همراه به خوبی بر این مسأله تأکید کردند و ظالمانه بودن تحریم‌های بین المللی را نیز مورد اشاره قرار دادند.
آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر نرمش قهرمانانه، اظهار کرد: رهبری تأکید کردند که به آمریکا خوشبین نیستم و نباید لبخند دشمنی که سالیان دراز به این ملت ظلم کرده را نادیده گرفت.
وی با بیان این‌که نامه‌های درخواست ملاقات از سوی کاخ سفید بر روی میز مسؤولان جمهوری اسلامی قرار دارد،‌ گفت: چگونه می‌شود کسانی که دم از ارتباط دو طرفه می‌زنند در دیدار با نتانیاهو سخن از گزینه‌های نظامی می‌زنند، این مسأله نشان دهنده تبعیت آمریکا از رژیم صهیونیستی است.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به سخنان سران آمریکا و رژیم صهیونیستی مبنی بر این‌که تحریم‌ها کارساز بوده از این رو ایران مجبور به مذاکره شد، اظهار کرد: ما از این مراحل عبور کرده‌ایم و اگر شما سر ناسازگاری را آغاز کنید و نسبت به حرف‌هایی که زده‌اید پایبند نباشید ما فشارهای شما را به فضل الهی و با همت این ملت به فرصت تبدیل خواهیم کرد.
وی تأکید کرد:‌ مسؤولان کشور ما نیز باید با نهایت دقت و بصیرت رفتار کنند و اقدامی از آنها سر نزند که مورد سوء استفاده دشمنان قرار بگیرد.
 
امام جمعه قم با تأکید بر این‌که ملت و مسؤولان ما با صداقت سخن می‌گویند، خطاب به آمریکایی‌ها، تصریح کرد: اگر شما منافقانه وارد سخن شوید و تحت تأثیر فضای افراد تندروی کنگره و دیگر مجامع آمریکایی و صهیونیستی قرار بگیرید این فرصت استثنایی را از دست خواهید داد.
 
مدیر حوزه‌های علمیه تأکید کرد: ما احساس ذلت نمی‌کنیم چون پشتوانه اصلی ما خدا است و با کمک ملت این راه را هرچند سخت و دشوار باشد ادامه خواهیم داد.
 
‌استاد حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنانش با تسلیت به مناسبت ایام شهادت امام جواد(ع)، گفت: ‌اگر مردم پای سخنان اهل بیت(ع) بنشینند راه و رسم سبک زندگی اسلامی را می‌آموزند.
امام جمعه قم با اشاره به ضرورت شناخت و آگاهی در مسیر دوست یابی ادامه داد: دوست خوب انسان را در مسیر بندگی و سعادت قرار می‌دهد، اما دوست بد انسان را دچار سوء ظن به انسان‌های خوب، علما و اولیای الهی می‌کند.
نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری جشن عاطفه‌ها را اقدامی ارزشمند از سوی کمیته امداد امام خمینی(ره) برای کمک به نیازمندان خواند و اظهار کرد: امام جواد(ع) می‌فرمایند؛ نیکوکاران نیازمندتر از نیازمندان هستند چون نیکوکاران دنبال پاداش هستند و با اقدامات خیرخواهانه می‌توانند نام نیکی از خود به یادگار بگذارند.
آیت‌الله حسینی بوشهری افزود: سال گذشته با همت مراجع تقلید و مردم مبلغ قابل توجهی برای دانش آموزان بی بضاعت جمع آوری شد و امیدواریم امسال بهتر از سال قبل باشد.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تبریک به مناسبت هفته نیروی انتظامی گفت: اقتدار پلیس در سایه مردم داری، قانون مداری و روزآمدی است.
وی با بیان این‌که مردم از نیروی انتظامی ایجاد نظم و امنیت می‌خواهند، ابراز کرد: نیروی انتظامی باید به گونه‌ای رفتار کند تا مردم نه تنها امنیت داشته باشند بلکه احساس امنیت بکنند./927/پ202/س
ارسال نظرات