۱۸ مهر ۱۳۹۲ - ۲۳:۴۱
کد خبر: ۱۸۶۸۸۶
استاد حوزه علمیه قم:

غفلت از اصول در عرصه دیپلماسی خطرناک است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مشهد اردهال با بیان این که عرصه دیپلماسی کمتر از میدان جنگ نیست، گفت: در این عرصه خروج از اصول انقلاب پیامدهای خطرناکی دارد و یک غفلت می تواند ملتی را ملتزم به لوازم پیچیده ای کند.
حجت الاسلام مهمدي سليماني اردهالي،عضو تشکل استادان سطح عالي و خارج حوزه علميه قم

حجت الاسلام مهدی سلیمانی اردهالی، عضو تشکل استادان سطح عالی و خارج حوزه علمیه قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، آن بخش از عملکرد دولتمردان در سفر نیویورک که مطابق با اصل عزت و اقتدار بود را مورد تأیید رهبر معظم انقلاب دانست و اظهار داشت: اما در بخش هایی هم از این حیطه خارج شدند.

وی با بیان این که خروج از این اصول می تواند پیامدهای بسیار خطرناکی داشته باشد، گفت: عرصه دیپلماسی کمتر از میدان جنگ نیست، یک غفلت می تواند ملتی را ملتزم به یک سری لوازم پیچیده کند.

امام جمعه مشهد اردهال با اشاره به حمایت رهبر معظم انقلاب از تحرکات دیپلماسی دولت، ابراز داشت: برای ادامه این روند باید دولتمردان در آینده نیز کارهای نظام را مثل همیشه عزت مندانه به پیش ببرند.

حجت الاسلام سلیمانی تنها استراتژی موفق برای نظام را همان خط و مشی امام(ره) و رهبر معظم انقلاب دانست و گفت: این فرمول تبعیت از ولایت فقیه است؛ اگر در صورت غفلت یا عمد به روشی غیر از آن عمل کنیم به سمت شکست پیش خواهیم رفت.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم مانند همیشه در جهان حرفی برای گفتن داشته و پیروز باشیم باید از این مشی و مرام عدول نکنیم؛ با این رویه دشمن ما را جدی خواهد گرفت و می توانیم منافع خود را حفظ کرده و به پیش ببریم.

عضو تشکل استادان سطح عالی و خارج حوزه علمیه قم گفت: در دنیای امروز مستکبران جهان به صورت حرفه ای کلاه سر کشورهای جهان سوم می گذارند، بنابراین اگر از اصول خود کوتاه بیاییم متضرر خواهیم شد؛ رییس جمهور و دستگاه دیپلماسی باید از این پس برای هر مذاکره ای طبق نظر رهبر معظم انقلاب عمل کنند.

امام جمعه مشهد اردهال ریشه بی اعتمادی نظام و ملت ایران نسبت به آمریکایی ها را ناشی از عملکرد و سابقه هیأت حاکمه آنها دانست و ابراز داشت: پس از انقلاب ایران هر رییس جمهوری که در آمریکا روی کار آمده وضعیت بهتری را رقم نزده و همان سیره را ادامه داده اند؛ آنها نظام ما را تهدیدی برای خود و اسرائیل می دانند.

حجت الاسلام سلیمانی افزود: آنها با مانع تراشی و نقشه های متعددی که برای براندازی نظام ما داشته اند موجب بدبینی ما شده اند، در سطح جهان تبلیغات رسانه ای علیه ایران به راه انداختند و با تحمیل جنگ 8 ساله می خواستند این نظامی که به هیچ وجه تحت سلطه آنها نیست را از بین ببرند.

وی گفت: مردم ایران با شهامت و شجاعت به دفاع پرداختند و ثابت کردند که تا پای جان بر سر دین خود و تحقق آرمان ها هستند و با پیروی از امام(ره) و رهبر معظم انقلاب نخواهند گذاشت این نظام شیعی که بعد از هزار سال برپا شده به دست آمریکایی ها از بین برود.

عضو تشکل استادان سطح عالی و خارج حوزه علمیه قم با بیان این که آمریکایی ها در اوایل انقلاب با ترور شخصیت ها و اعمال فشار سعی داشتند نظام ما را متزلزل کنند، اظهار داشت: پس از جنگ تحمیلی نیز جنایات بزرگی علیه ما روا داشته اند؛ آنها اسرائیل را مسلح کردند و هر کسی که می توانست به ایران ضربه بزند را کمک کردند، اموال ما را بلوکه کردند؛ یکی از جنایات اخیرشان ترور دانشمندان هسته ای است.

حجت الاسلام سلیمانی با تأکید بر این که نمی توان به این کشوری که تنها شخصیت ها و رییس جمهورش تغییر می کند اعتماد کرد، گفت: چه در زمانی که جمهوریخواهان روی کار بودند و چه در دولت های دموکرات، خط مشی و مرام آنها یکسان بوده است و همواره درصدد استمرار سلطه خود و حفظ رژیم صهیونیستی بودند.

وی افزود: ما نمی توانیم به آمریکایی ها خوش بین باشیم مگر این که واقعا یک تغییر جدی و جدیدی در رفتار و منش آنها مشاهده کنیم./928/ت302/ج

 

ارسال نظرات