۱۹ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۱۸۶۹۱۱
مدیر حوزه همدان خبر داد؛

تمامی پروژه‌های عمرانی حوزه علمیه همدان تعطیل شده است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه همدان از رها ماندن و تعطیل شدن تمامی پروژه های عمرانی حوزه علمیه برادران این استان به دلیل نبود بودجه خبر داد و تاکید کرد که برای ساخت درونی نظام باید پیشرفت حوزه و دانشگاه متوازن باشد.
موسوي اصفهاني حجت الاسلام والمسلمين موسوي اصفهاني

حجت الاسلام والمسلمین سید مصطفی موسوی اصفهانی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تأکید براین که برای ساخت درونی نظام باید در کنار پیشرفت علمی دانشگاه به حوزه های علمیه نیز توجه شود، اظهار داشت: بین پیشرفت دانشگاه و حوزه باید توازن برقرار باشد.

وی افزود: ما نمی گوییم به اندازه دانشگاه ها برای حوزه بودجه در نظر بگیرند اما رشد این دو مجموعه علمی کشور باید متناسب باشد؛ پیشرفت دانشگاه ها هماهنگ با پیشرفت حوزه نیست، آن گونه که برای دانشگاه ها بودجه و امکانات خرج می کنند و اهمیت می دهند به حوزه رسیدگی نمی کنند.

مدیر حوزه های علمیه همدان با بیان این که همه پروژه های عمرانی حوزه علمیه برادران این استان تعطیل شده است، گفت: ما امسال برای پذیرش طلبه ها در مرکز استان مدرسه کم داریم با هرکس در میان می گذاریم می گوید باید بودجه بیاید، اگر بخواهیم چند اتاق بسازیم کلی مشکل داریم، این در حالی است که در دانشگاه بوعلی هر روز ساختمان می سازند و توسعه می دهند و هیچ مشکلی ندارند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که در کنار پیشرفت های علم و فن آوری باید با بهره مندی از حوزه های علمیه معنویت جامعه نیز تقویت شود، گفت: اگر این اتفاق نیفتد نتیجه لازم را نمی گیریم؛ اگر ما پیشرفته ترین کشور در صنعت و علم شویم با این وضعیتی که در دانشگاه ها مشاهده می شود، نتیجه معکوس خواهیم داشت.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی اصفهانی با ابراز گلایه از وضع حجاب و عفاف دانشگاه ها، خاطرنشان کرد: قبول داریم که برنامه های مذهبی مانند اعتکاف وجود دارد و جوان های متعهد بسیاری داریم که در این مراسمات شرکت می کنند؛ همچنین می دانیم که اگر مشکلی پیش بیاید همین جوان های امروز مانند دوران جنگ به جبهه می شتابند اما با همه این اوصاف مسائل معنوی روز به روز در دانشگاه ها کمرنگ می شود.

وی با اشاره به فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب در جمع نخبگان علمی، گفت: ایشان فرموند که جوانان در کنار علم و پیشرفت مادی باید روی تقویت ایمان و مسائل معنوی خود نیز کار کنند؛ امیدواریم با پیشرفت در این دو عرصه به جایی برسیم که به قول رهبرمان چند دهه دیگر ایران مرجع علمی شود، دستیابی به این مهم موجب پیشرفت اسلام نیز می شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تأکید رهبر معظم انقلاب به ساخت درونی نظام را مطابق با اصول اسلام دانست و اظهار داشت: اسلام از ابتدا انسان ها را به علم آموزی، تحقیق و پیشرفت در همه عرصه ها تشویق کرده است.

مدیر حوزه های علمیه همدان افزود: اگر کشوری در فناوری و اختراع حرفی برای گفتن نداشته باشد خواه ناخواه نیازمند ممالکی است که حرف اول را در این زمینه می زنند؛ پیشرف روز افزون در علم، صنعت و حفظ استقلال در این زمینه ها از جمله مسائلی است که باید مورد توجه همه مسلمانان باشد./928/ت302/ج

ارسال نظرات