۲۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۱۸۷۶۰۳
استاد حوزه علمیه مازندران:

واقعه غدیر شناسنامه و هویت شیعه است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که واقعه غدیر شناسنامه و هویت شیعه است، خاطرنشان کرد: برنامه ها و همایش های ارزنده و شایسته ای باید در گرامی داشت این اعیاد برگزار شود.
امام جمعه محمود آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در محمودآباد، حجت الاسلام عبدالله اسماعیلی، امام جمعه محمودآباد عصر امروز در پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان بر ضرورت اخلاق مداری در جامعه اسلامی تأکید کرد و گفت: انسان باید در تلاش بوده تا ایمان به خداوند منان را کامل کرده و در همه حالات زندگی از مسیر حق خارج نشود.

 

وی با اشاره به این که رعایت اخلاق اسلامی امری الزامی بوده که باید مورد اهتمام باشد، بیان داشت: در سیره ائمه معصومین(ع) به مسأله اخلاق و اهمیت به آن در زندگی توجه خاصی شده است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که رسالت انبیاء نیز در درجه اول تزکیه و تعلیم بوده است، خاطرنشان کرد: توجه به اخلاق اسلامی از رهنمودهای ارزنده رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده که به این امر توجه ویژه ای دارند.

 

حجت الاسلام اسماعیلی با تاکید بر این که اخلاق محوری زمینه ساز تعالی جامعه است، ادامه داد: اگر اخلاق در جامعه وجود نداشته باشد آن جامعه دچار مشکل خواهد شد.

 

امام جمعه محمودآباد با اشاره به این که در اخلاق و رفتار باید تابع رهبر معظم انقلاب اسلامی باشیم، گفت: هیچ گاه نباید دچار سیاست زدگی شده و ادارات و نهادهای جامعه نیز باید از این امر دوری کنند.

 

وی با گرامی داشت فرارسیدن دهه ولایت، گفت: برنامه های این دهه گرانقدر باید به بهترین نحو ممکن برگزار شده و ابعاد ارزنده آن برای آحاد جامعه و به خصوص نسل جوان تبیین شود.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به این که واقعه غدیر شناسنامه و هویت شیعه است، خاطرنشان کرد: برنامه ها و همایش های ارزنده و شایسته ای باید در گرامی داشت این اعیاد برگزار شود.

 

امام جمعه محمود آباد با بیان این که امت اسلامی باید در سایه غدیر به وحدت و همدلی دست یابند، بیان داشت: دوری از اختلاف و تفرقه باید رویکرد اصلی مسلمانان جهان در راستای تقویت اسلام ناب در عرصه جهانی باشد.

 

وی با اشاره به این که ایجاد دو دستگی و تفرقه مهم ترین هدف و رویکرد دشمنان در برابر امت اسلامی است، تصریح کرد: رویدادهای تأسف انگیزی که امروز در سوریه و برخی کشورهای اسلامی شاهد آن هستیم نتیجه افکار غلط و منحرف گروه های سلفی و تکفیری است که باید به شدت از سوی امت اسلامی محکوم شود.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که آمریکا و رژیم صهیونیستی به همراه حکام مرتجع منطقه حامی و مدافع اصلی این گروه های تروریستی هستند، ادامه داد: وحدت امت اسلامی تنها راه نابودی این گروه های منحرف و دست نشانده غرب و صهیونیسم است.

 

حجت الاسلام اسماعیلی با بیان این که تجلیل از نخبگان یکی از برنامه های مهمی بوده که باید مورد توجه قرار گیرد، بیان داشت: کمیته های مختلف باید جهت شناسایی نخبگان تشکیل شده تا به بهترین نحو ممکن از نخبگان تقدیر شود./950/پ202/ب

ارسال نظرات