۳۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۱۸۷۸۲۶
استاد حوزه علمیه اصفهان تبیین کرد؛

جایگاه امیرمؤمنان در عرش الهی

خبر گزاری رسا ـ پژوهشگر و استاد حوزه علمیه اصفهان با اشاره به جایگاه امیرم‍ؤمنان(ع) نزد حضرت رسول اکرم(ص)، ابراز داشت: غدیر در آسمان ها معروف تر از روی زمین است و حضرت زهرا(س) به خاطر معرفتشان نسبت به ولی زمان، جانشان را فدای امام علی(ع) می کردند، حال با این اوصاف وظیفه ما بسیار سنگین است.
حرم امام علي عليہ السلام

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام حسین مرتضوی، پژوهشگر و استاد حوزه علمیه اصفهان، امروز در مسجد النبی، در رابطه با فضایل امیرمؤمنان(ع)، گفت: خداوند برای امام علی(ع) سنگ تمام گذاشته است و فضائلی را به امام (ع) داده است در تاریخ آمده است که خلیفه دوم فرزندی داشت به نام عبدالله، که می گوید«امیرالمؤمنین(ع) سه فضیلت دارد که من حاضرم تمام شتران سرخ را بدهم و یکی از فضیلت ها را به من بدهند.

حجت الاسلام مرتضوی اولین فضیلت امیرمؤمنان(ع) را دامادی رسول خدا دانست و بیان کرد: اگر زن و شوهری معصوم باشند هر فرزندی از آنها به دنیا بیاید امام می شود که امام حسن و امام حسین‌(ع) فرزندان این دو معصوم بودند و اگر که حضرت محسن نیز به دنیا می آمد، ایشان هم امام بودند.


وی در ادامه تصریح کرد: دومین فضیلتی که امام علی(ع) داشتند و عبدالله پسر عمر آرزوی داشتن آن را می کرد، وقتی بود که پیامبر(ص) به مدینه هجرت کردند و مسجدی ساختند به نام مسجدالنبی که همه مردم مدینه یک درب ورودی به داخل مسجد داشتند و خداوند وقتی مشاهده کرد که مردم بدون پاکیزگی به داخل آن می روند، گفت «همه درب ها را ببندید الا درب خانه علی(ع)».

 

حجت الاسلام مرتضوی امتیاز بعدی حضرت امیر(ع) را در لیلة المبیت دانست و گفت: میکائیل و جبرئیل با هم عهد برادری بسته بودند؛ اما حاضر نشدند که برای هم جانشان را بدهند ولی آن شب در خانه پیامبر(ص) کسی خوابید که اصلاً نپرسید جان من چه می شود و فقط پرسید اگر من جای شما بخوابم جانتان در امان است و پیامبر(ص) فرمودند بله و به سبب همین کار خدا فضایلی به امام(ع) داد که هیچ گوشی نشنیده و هیچ چشمی ندیده است.


این پژوهشگر مسائل دینی با اشاره به فضایل امام علی(ع) بیان داشت: هر کس در حرم این امام باشد به هر نفسی که می کشد خدا ثواب چهار صد سال عبادت را به اومی دهد و خدا برای امام علی(ع) سنگ تمام گذاشته است.


وی در ادمه سومین فضیلت امام را از زبان فرزند خلیفه دوم در فتح خیبر بیان کرد و تصریح کرد: در جنگ خیبر خلیفه اول و دوم فرار کردند و پیامبر(ص) فرمودند« فردا پرچم را دست کسی می دهم که خدا را دوست دارد و پیامبر(ص) را دوست دارد و خدا و پیامبر هم او را دوست دارند» و فردا پرچم را دست علی ع دادند و هیچ کس باور نمی کرد که پرچم را به دست امام علی(ع) بدهند، چون امام چشمش در آن زمان درد می‌کرد و وقتی امیرالمؤمنین(ع) آمدند، پیامبر(ص) دست مبارکشان را به چشم ایشان گذاشتند و چشم امام(ع) مداوا شد.


وی در پایان ابراز داشت: غدیر در آسمان ها معروف تر از روی زمین است و حضرت زهرا(س) به سبب معرفتشان نسبت به ولی زمان، جانشان را فدای امام علی(ع) می کردند، حال با این اوصاف وظیفه ما بسیار سنگین است./939/پ202/س

 

ارسال نظرات