۰۲ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۱۸۸۰۲۶

مراسم عمامه گذاری طلاب در اردبیل برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم عمامه گذاری طلاب حوزه های علمیه اردبیل صبح امروز برگزار شد.
مراسم عمامه گذاري طلاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اردبیل، در این مراسم، با تبریک روز عید غدیر، گفت: خداوند متعال در روز عید غدیر خم، دین را بر همگان تکمیل کرد و این روز، بزرگ ترین روز است.
 

وی افزود: برخی روزها از اهمیت خاصی برخوردار است و روز عید غدیر خم نیز از این روزها است که خداوند متعال در این روز بزرگ نعمت خود را بر بندگانش تکمیل کرد.
 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی، بر ضرورت برگزاری جشن های عید غدیرخم در جامعه، اشاره کرد و اظهار داشت: باید علاوه بر برگزاری باشکوه جشن های این روز بزرگ، اهداف واقعه غدیر خم از سوی علما و روحانیان در جامعه تبیین شود تا مردم و به خصوص جوانان و نوجوانان با این روز بزرگ بیشتر آشنا شوند. 

 

امام جمعه اردبیل، با اشاره به اعلام بدعت برگزاری جشن عید غدیر از سوی وهابیت، خاطرنشان کرد: وهابیت جشن عید غدیرخم را بدعت معرفی می کنند، در حالی که برگزاری جشن بزرگ تشکیل آل سعود در عربستان را که هیچ وجهه دینی و مذهبی ندارد، بدعت نمی دانند.
 

نماینده ولی فقیه در استان، تصریح کرد: روز عید غدیر، روز مایوس شدن دشمن و روز ایجاد امنیت مطلق برای بندگان از سوی خداوند متعال معرفی شده و باید این روز به بهترین شکل گرامی داشته شود.
 

وی افزود: اعلام ولایت و امامت امام علی (ع)، در محل غدیر خم و آن هم در حساس ترین زمان، یعنی آخرین حج پیامبر اکرم (ص)، باعث مایوس شدن افرادی شد که به حکومت اسلامی چشم طمع داشتند و در این روز بزرگ زحمات 23 ساله پیامبر اکرم (ص) به نتیجه رسید.
 

حجت الاسلام و المسلمین عاملی، خاطرنشان کرد: اعلام ولایت و امامت امام علی (ع) در روز عید غدیر از سوی پیامبر اسلام، باعث زنده شدن توحید و نبوت در جامعه شد.
 

امام جمعه اردبیل، روز عید غدیر را روز امتحان الهی دانست و گفت: خداوند متعال در این روز، بندگان خود را با آزمایشی بزرگ به امتحان می کشد که چه کسانی همواره در برابر دستورات خداوند متعال و پیامبر اکرم (ص)، مطیع هستند.
 

نماینده ولی فقیه در استان، افزود: عدم توجه جامعه اسلامی به مساله غدیر و امامت و ولایت حضرت علی (ع) و انتخاب حاکم بعد از ارتحال نبی مکرم اسلام (ص)، باعث به وجود آمدن مشکلات و اتفاقات زیادی در اسلام شد و حتی واقعه کربلا نیز به همین دلیل به وجود آمد.
 

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به برنامه های دشمنان برای ایجاد انحراف در مساله غدیر، خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام با ایجاد شبکه های مختلف ماهواره ای سعی در ایجاد انحراف در افکار مسلمانان دارند تا مسایل مهمی چون غدیر در جوامع اسلامی به فراموشی سپرده شود.
 

وی با اشاره بر ضرورت توسعه و گسترش حوزه های علمیه در جامعه، تصریح کرد: توسعه و گسترش حوزه ها و مدارس علمیه در جامعه باعث خنثی شدن توطئه های دشمنان اسلام خواهد شد.
 

امام جمعه اردبیل، افزود: وجود علما در جامعه باعث بیمه شدن جامعه در برابر انحرافات دینی خواهد شد و دشمنان نخواهند توانست به اهداف پلید خود دست یابند.
 

نماینده ولی فقیه در استان، طلاب و روحانیان را به تهذیب و تحصیل توصیه کرد و اظهار داشت: طلاب باید دو عامل مهم موفیقت، یعنی حلم و علم را همواره در خود تقویت کنند تا بتوانند بیشترین تاثیر را در جامعه اسلامی داشته باشند.
 

در ابتدای این مراسم معنوی، حجت الاسلام والمسلمین مهدی نوروزی، مدیر استانی حوزه های علمیه اردبیل، نیز با اشاره به اهمیت لباس مقدس روحانیت، خاطرنشان کرد: طلاب و روحانیان باید به عنوان سربازان امام زمان (عج) وظایف خود را در جامعه اسلامی به نحو احسن انجام داده و قدر این لباس سربازی حضرت ولی عصر را بدانند.
 

گفتنی است؛ در این مراسم، 20 نفر از طلاب حوزه های علمیه اردبیل لباس مقدس روحانیت را بر تن کردند و به صورت رسمی ملبس شدند. /937/پ201/ب

ارسال نظرات