۰۳ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۱۸۸۰۵۸
امام جمعه کاشان:

مرگ بر آمریکا شعاری آسمانی و نشانه توحید است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه کاشان استکبار شناسی و چگونگی برقراری ارتباط جمهوری اسلامی با آمریکا را یکی از موضوعات مهم امروز سیاستمداران جمهوری اسلامی اعلام کرد.
آيت الله عبدالنبي نمازي نماينده ولي فقيه و امام جمعه كاشان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان، در مصلی بقیه الله الاعظم کاشان، درخطبه های این هفته نماز جمعه این شهرستان اظهار داشت: سیاستمداران جمهوری اسلامی، علاوه بر توجه به موضع استکبار شناسی جمهوری اسلامی، مسأله مهم استکبار ستیزی را باید از قرآن استخراج کنند و از مواضع قرآن در رابطه با استکبار شناسی آگاه باشند تا فریب لبخندهای دیپلماسی استکبارجهانی را نخورند.

 

امام جمعه کاشان چگونگی ارتباط جمهوری اسلامی با آمریکا را مسأله پیچیده ای خواند و افزود: برای شناخت استکبار باید به قرآن و روایات، سیره و سنت پیامبر و ائمه معصومین مراجعه و آیات آن را استخراج کرد تا جامعه به ویژه جوانان، فرهیختگان، طلاب، حوزه های علیمه، نخبگان دانشگاهی، مسؤولان و مدیران از موضع اسلام در برابر مستکبرین آگاه باشند و فریب ترفندهای دیپلماسی نخورند.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به این که، دنیای استکبار امروز در کارهای روزمره خود نیز به بن بست رسیده است، گفت: درگیری و نزاع بین گنگره آمریکا و مسؤولان این کشور که  نشانه ضعف در مدیریت داخلی آنان است، چگونه می توانند مدعی اداره و مدیریت دنیا باشند.

 

وی افزود: سران کشورهای اسلامی از جمله صدام، که ولایت استکبار و صهیونیست جهانی را پذیرفتند از همان نقطه ای که تقویت شده بودند، از همان نقطه نیز سرکوب و به بدترین سرنوشت دچار شدند.

 

 آیت الله نمازی در ادامه با اشاره به این که علت عقب ماندگی جهان اسلام، اسلام نیست و تفکر غلط برخی افراد که تبعیت از اسلام را باعث عقب افتادگی مسلمانان می دانند، افزود: یکی از مهم ترین دلایل عقب افتادگی مسلمانان، عدم توجه به دستورات اسلام توسط سران کشورهای اسلامی و تسلیم شدن آنان در برابر استکبار جهانی و دشمنان اسلام است.

 

به گفته وی، استکبارجهانی نمی تواند برای خود رقیبی متصور شود و بپذیردکشورهای دیگر دنیا هم پای آنان پیشرفت کنند، لذا برای جلوگیری از پیشرفت های کشورهای اسلامی همیشه در حال توطئه بر علیه مسلمان است.

 

امام جمعه کاشان یاد آور شد: شعار مرگ بر آمریکای مردم ایران اسلامی، شعار خود جوشی نیست بلکه  شعاری آسمانی و برگرفته از قرآن و نشانه توحید است.

 

وی افزود: شعار مرگ بر آمریکا شعار مقدس قرآنی است  و تا زمانی که استکبارجهانی، آمریکا و صهیونیست جهانی، موقعیت، عزت، عظمت و استقلال امت اسلامی را به رسمیت نشناسد جهان اسلام نیز آنان را به رسمیت نخواهد شناخت.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری، همچنین با اشاره  به  سخنان شرمن، معاون وزیر امورخارجه آمریکا و عضو ارشد مذاکره کننده آمریکا درگروه 5+1  که، فریب و نیرنگ بخشی از سیاست ایرانی ها است، گفت: همانگونه که امام راحل فرموده است، آمریکا  قابل اطمینان نیست به طوری که رسوایی اخیر آنان مبنی بر جاسوسی از میلیون ها فرانسوی و کنترل و شنود تلفن همراه خانم مرکل صدراعظم آلمان امروز حیثیت نداشته آمریکا را زیر سئوال برده است.

 

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان تاکیدکرد: امروز نیز سیاست جمهوری اسلامی ایران و ملت و مسؤولان نظام در قبال آمریکا همان موضع قاطع امام راحل خواهد بود.  

 

آیت الله نمازی همچنین با تبریک عید سعید غدیر از این روز به عنوان روز نسل علی ابن ابیطالب(ع) نام برد و افزود: عید غدیر و روز ولایت سرمایه و اقتدار اسلام است و اگر اسلام نباشد دنیایی وجود نخواهد داشت که دین دیگری داشته باشد.

 

وی، برجایگاه مهم ولایت در جامعه تأکید کرد و افزود: اگر تمام عمری فردی در کنار کعبه سپری شود و روزه ها روزه بگیرد و شب ها شب زنده داری و تمام مال و ثروت خود را در راه خدا انفاق کند اما اهل ولایت نباشد کوچکترین ارزشی ندارد.

 

آیت الله نمازی گفت: نباید از جایگاه مهم ولایت به سادگی عبور کرد بلکه باید جایگاه ولایت برای مردم به درستی و شفاف بیان شود و دستاوردهای ولایت که علت بقای اسلام امامت است به درستی تشریح شود.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین با اشاره به فرارسیدن چهارم آبان سالروز تصویب کاپیتولاسیون رژیم ستم شاهی گفت: تصویب قانون کاپیتولاسیون و سلب اختیار ایران از محاکمه مستشاران آمریکایی در ایران و مصونیت آنان از هرگونه اتهامی در ایران، باعث خروش امام راحل شد و سخنرانی شکننده امام بر علیه حسنعلی منصور و  نظام شاهنشاهی، منجر به اعدام انقلابی حسنعلی منصور توسط شهید بخارایی در سال 43 مقابل مجلس شورای ملی شد.

 

آیت الله نمازی همچنین با تقدیر و تجلیل از مردم شهرستان کاشان، مدیران و مسؤولان شهرستان در احداث فاز نخست مصلی بقیه الله الاعظم کاشان و بهره برداری از آن افزود: تاکنون، بیش از 60 میلیارد ریال برای بهره برداری از فاز اول این جایگاه ماندگار برای شیعه و مردم کاشان هزینه شده است.

 

وی اظهار امیدواری کرد مردم شهرستان کاشان برای کمک و همراهی با ادامه فاز دوم این فضای مقدس و میعادگاه یاران مهدی(عج) که حدود سه برابر فاز نخست مصلی است شرکت همه جانبه داشته باشند تا در نیمه شعبان و یا عید غدیر سال آینده، افتتاح و به بهره برداری برسد./939/پ202/ب

ارسال نظرات