۰۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۱۸۸۱۰۴
عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران:

بزرگ‌ترین چالش کشورهای منطقه نداشتن رهبری واحد است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران با بیان این که بیداری اسلامی درمنطقه، نتیجه شعور بالای مسلمانان و تاثیر انقلاب اسلامی بر ملت ها است، گفت: بزرگ‌ترین چالش در نبود رهبری واحد است که امیدواریم ملت ها به این وحدت برسند.
حجت الاسلام رحماني، امام جمعه آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام محمدعلی رحمانی آملی، امام جمعه آمل، بعد از امروز در جمع دانش آموزان دبیرستان حضرت فاطمه الزهرا(س) شهرستان با بیان این که امامت و اولی الامر بزرگ ترین نعمت الهی بر مسلمانان جهان است، گفت: پیروی از ولایت سبب سعادت انسان شده و او را به تعالی و تکامل رهنمون می کند.

 

وی با اشاره به این که وجود نعمت ولایت فقیه در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نعمتی بی بدیل است، بیان داشت: رهنمودها و تدابیر ارزنده رهبر معظم انقلاب باید به عنوان نقشه راهی برای همگان باشد که عزت و عظمت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به این سبب بوده است.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران، ادامه داد: اگر امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی‌ در عرصه‌های داخلی و خارجی از اقتدار و عظمت برخوردار است به دلیل وحدت و همدلی مردم در تبعیت از مقام ولایت فقیه است.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی با بیان این که بیداری اسلامی در منطقه، نتیجه شعور بالای مسلمانان و تأثیر انقلاب اسلامی بر  ملت ها است، گفت: بزرگترین چالش در نبود رهبری واحد است که امیدواریم ملت ها به این وحدت برسند.

 

استاد حوزه علمیه آمل با اشاره به این که امروز غرب به ویژه آمریکا به دنبال مصادره کردن انقلاب های مردمی به نفع منافع استکباری خود در منطقه هستند، تصریح کرد: انقلاب اسلامی منافع استعمار و استکبار در خاورمیانه را با چالش بزرگی روبرو کرده است.

 

امام جمعه آمل با اشاره به این که حق پایدار بوده که انسان باید در مسیر صراط مستقیم قرار گیرد، گفت: حق محوری زمینه ساز تعالی در آدمی بوده که باید این امر ارزنده را در جان های خود نهادینه کنیم.

 

وی با اشاره به سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش، گفت: سند تحول بنیادین مهم‌ترین سند بالادستی این نهاد بوده که باید در اجرای آن اهتمام ارزنده ای وجود داشته باشد.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران با تاکید بر این که تربیت عبدصالح با نشر فرهنگ اسلامی در سطح جامعه محقق می شود، ادامه داد: مدارس در این امر مهم وظیفه ویژه ای بر عهده داشته که باید همت شایسته ای در این راستا داشته باشند.

 

استاد حوزه علمیه با تأکید براین که امروز مهم ترین رسالت دستگاه تعلیم و تربیت پرورش انسان هایی مستعد، دینمدار و انقلابی است، تصریح کرد: مبانی دینی باید همراه با مسائل آموزشی در مدارس ما نهادینه شود، چون علم بدون تقوا و اخلاق ارزش آفرین نخواهد بود.

 

امام جمعه آمل ادامه داد: دانش آموزان ایران  اسلامی با رعایت عفاف و حجاب، احترام به معلمان و والدین و تبعیت از شعائر اسلامی برای آموزش و پرورش جهان الگو هستند.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی در پایان گفت: آموزش و پرورش با الگو قرار دادن آیات قرآن مجید و احادیث ائمه معصومین(ع) دراندیشه ایجاد حیات طیبه و تربیت عبد صالح خداوند است./950/پ202/س

ارسال نظرات