۰۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۲
کد خبر: ۱۸۸۵۴۷
آیت‌الله علوی گرگانی:

جواب دشمنان بی منطق و زورگو را باید با زبان زور داد

خبرگزاری رسا ـ با بیان این‌که وظیفه ما در قبال هجمه‌ها و شبهات دشمنان مقابله با بیان و منطق صحیح است، گفت: زمانی که دشمن اهل منطق نیست و با زبان زور سخن می‌گوید باید با زبان زور با آنها برخورد کرد.
آيت الله علوي گرگاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم پیش از ظهر امروز در دیدار معاون امور زنان رییس جمهور، با بیان این‌که بشر در معرض خسران و آسیب قرار دارد، گفت: تنها کسانی که اهل ایمان و عمل صالح هستند سعادتمند می‌شوند.
وی با اشاره به این‌که در قرآن هر دو دسته زن و مرد مشمول آیات قرار گرفته‌اند، ابراز کرد: قرآن این شبهه را که برخی دین اسلام را مختص به مردان می‌دانند، پاسخ داده است.
این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه با تأکید بر این‌که خداوند زنان را بیش از مردان دوست دارد، اظهار کرد: بهترین نمونه این محبت خدا حجابی است که دین اسلام برای بانوان در نظر گرفته است.
حضرت آیت‌الله علوی گرگانی حجاب را از کرامت‌های الهی به زنان دانست و افزود: متأسانه فرهنگ غرب حجاب را به فراموشی سپرده و تصویر دیگری از زنان ارائه کرده است.
وی با اشاره به روایتی از امام صادق(ع)، فلسفه حجاب را مورد توجه قرار داد و گفت: دین اسلام چون نمی‌خواهد زنان صدمه ببینند از این رو آنها را به گل تعبیر کرده و حجاب را برای محافظت آنها قرار داده است.
این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه با بیان این‌که در روایات اسلامی زن ریحانه معرفی شده نه قهرمانه، ابراز کرد: برخی به بهانه تساوی میان زن و مرد فکر می‌کنند هرکاری که برای مردان در نظر گرفته شده باید بانوان نیز انجام دهند.
حضرت آیت‌الله علوی گرگانی با تأکید بر این‌که رژیم گذشته با تأسی از فرهنگ غربی مقدسات ما را زیر سؤال برد، ابراز کرد: خوشبختانه پس از انقلاب اسلامی و به برکت هدایت‌های ولی فقیه و مراجع تقلید کمبودهای گذشته تا حدودی جبران شده است.
وی با بیان این‌که تشکل‌های بانوان بهترین کمک برای برطرف کردن مشکلات زنان است، گفت: در صورتی که زنان امور خود را بر عهده بگیرند و از رهنمودهای رهبری و مراجع تقلید استفاده کنند می‌توانند بر فرهنگ غربی غلبه کنند.
این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه با اشاره به این‌که افتخار زنان ما حجاب و تبعیت از ولایت فقیه است، اظهار کرد: زنان باید با تربیت صحیح فرزندان خود، سربازان شایسته‌ای برای نظام اسلامی تربیت کنند.
حضرت آیت‌الله علوی گرگانی هجمه‌های دشمنان علیه اسلام را مورد توجه قرار داد و براز کرد: امروز عربستان با چاپ چند میلیون جلد کتاب در صدد تضعیف شیعه است و این امر وظیفه ما را در قبال توطئه‌های دشمنان سنگین می‌کند.
وی با بیان این‌که وظیفه ما در قبال هجمه‌ها و شبهات دشمنان مقابله با بیان و منطق صحیح است، افزود: البته زمانی که دشمن اهل منطق نیست و با زبان زور سخن می‌گوید باید با زبان زور با آنها برخورد کرد./927/پ202/ج
ارسال نظرات