۱۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۱۸۹۳۰۱
امام جمعه قم:

رهبر انقلاب حد و مرز مذاکرات را مشخص کردند /نباید فریب لبخند دشمن را خورد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم با بیان این‌که رهبری حد و مرز مذاکره تیم دیپلماسی را مشخص کردند، گفت: نباید فریب تعارف‌ها و لبخند دشمن را خورد.
حجت الاسلام والمسلمين سيد محمد سعيدي توليت آستانه کريمه اهل بيت(ع)
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی، امام جمعه قم، امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در شبستان امام خمینی(ره) حرم کریمه اهل بیت برگزار شد، با بیان این‌که مردم با هدایت‌های رهبری آموختند که ما اهل مذاکره هستیم، گفت: ملت ما اهل مذاکره است، اما از موضع قدرت و عزت و هیچ‌گاه از مذاکره تا زمانی که سودمند است رویگردان نیستیم.
وی ادامه داد: امام حسین(ع) در روز عاشورا و قبل از ‌آن بارها با دشمنان مذاکره کردند و این سنت اهل بیت(ع) است.
امام جمعه قم با تأکید بر این‌که ملت ما به مسؤولان نظام اعتماد دارند، ابراز کرد:‌ ملت با حمایت‌های خود نظام و مسؤولان را تقویت می‌کند و به احدی اجازه نمی‌دهد که مسؤولان نظام را تضعیف کنند.
تیم دیپلماسی فریب تعارف‌ها و لبخند دشمن را نخورد
تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) تصریح کرد:‌ تیم دیپلماسی ما هم باید هوشیاری خود را با توکل به خدا و توسل به اهل بیت(ع) حفظ کند و فریب تعارف‌ها و لبخند دشمن را نخورد.
وی با بیان این‌که رهبری حد و مرز مذاکره دیپلماسی ما را مشخص کردند، افزود: ما صرفا در موضوع هسته‌ای مذاکره می‌کنیم، بنابراین گروه 5+1 نباید مطالبات و مسائل دیگری را مطرح کند.
امام جمعه قم ادامه داد: در داخل کشور نیز کسی تصور نکند که در این مذاکرات بنا است مسائل دیگری حل شود و توقعات را بالا نبرند.
حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی گفت: مردم ما با هدایت‌هایی که از سوی رهبری، مراجع تقلید و رهبران فکری جامعه ‌می‌شوند به دولت آمریکا اعتماد ندارند و این بی اعتمادی حاصل تجربه چندین ساله ما از عملکرد دولت‌های آمریکایی است.
وی با اشاره به تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست ملت ایران، خاطرنشان کرد: پس از این ماجرا که آمریکا پیشقدم شد و رابطه خود را با ایران قطع کرد، ملت ایران خاطرات و مشاهدات تلخی از دخالت‌ها، خیانت‌ها و جاسوسی‌های آمریکا در کشور دارند.
امام جمعه قم افشا شدن جاسوسی‌های اخیر آمریکا از همپیمانان خود را نشانه حقانیت نظام جمهوری اسلام ایران دانست و اظهار کرد: این روزها علت برائت ملت ایران از آمریکا برای همه جهان روشن شد.
افشاگری‌های اخیر مسؤول انگلیسی نشانه حقانیت ایران است
تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) با اشاره به اعترافات یکی از سیاستمداران انگلیسی مبنی بر دخالت، جاسوسی، خیانت و ظلم آنها در ایران، گفت:‌ این مسؤول از آمریکا و انگلستان خواست که از ملت ایران عذرخواهی کنند، البته ما نمی‌دانیم در پس این عذرخواهی‌ها و افشاگری‌ها چه ترفنند و مکرهایی نهفته است، اما آنچه مسلم است با این افشاگری‌ها حقانیت نظام ما مشخص شد.
توصیه به هیأت‌ها و عزاداران حسینی
وی در ادامه سخنان خود به هیأت‌های عزاداری توصیه کرد: در مجالس عزاداری نماز و بحث جهاد و دفاع و ایستادن در برابر استکبار احیا شود.
امام جمعه قم با تأکید بر این‌که در مجالس عزا از هر گونه عمل، سخن و نمادی که وهن اهل بیت(ع) است، خودداری شود، گفت: در تعزیه‌ها و نوحه‌ها از سبک‌هایی که بعضا بوی بدعت و انحراف می‌دهد باید جلوگیری کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی علت تکرار مراسم عزای امام حسین(ع) در ایام محرم هر سال را مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: باید متوجه باشیم در هر زمانی جبهه یزیدی کجا تشکیل شده و حسینیان نیز در برابر آنها جبهه حسینی را تشکیل دهند.
هویت یزیدی در چهره استکبار جهانی نمایان است
وی یکی از خطرات مهم را شبیه سازی برخی از افراد برای افشا نشدن چهره واقعی باطل داست و با اشاره به سخنان اخیر رهبری به مناسبت 13 آبان، ‌گفت: امروز هویت یزیدی با محوریت کشورهای غربی، صهیونیست‌ها و برخی از مزدوران منطقه در برابر اسلام و مسلمین به ویژه جمهوری اسلامی صف کشیده‌اند، بنابراین حسینیان باید در برابر چنین جبهه‌ای آگاه باشند و با بصیرت جبهه خود را تشکیل دهند.
امام جمعه قم در خطبه نخست نماز جمعه دیدار رییس جمهور با خانواده شهدا و جانبازان را اقدامی ارزشمند خواند و با بیان این‌که سیره رهبر معظم انقلاب نیز دیدار به خانواده‌های شهدا است، افزود: در این دیدارها هم رییس جمهور و هیأت دولت روحیه می‌گیرند و هم به خانواده شهدا روحیه می‌دهند.
حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به این‌که امام حسین(ع) در عرصه امتحانات الهی الگو هستند، گفت: امام حسین(ع) وقتی مشاهده کردند دین جدشان در خطر است و نیاز به فداکاری دارد در این راه بهترین‌های خود را برای احیای دین خدا فدا کردند.
وی همچنین با اشاره به درگذشت حبیب الله عسگر اولادی، وی را شخصیت فاضلی دانست که در راه انقلاب و اسلام خدمات فراوانی داشته است./927/پ201/س
ارسال نظرات