۱۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۱۸۹۳۷۶
آیت‌الله خاتمی:

آمریکایی‌ها با در خطر دیدن منافع‌شان همه چیز را زیر پا می‌گذارند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تهران آمریکا را غیر قابل اعتماد خواند و گفت: بینش صحیح از گذشته و وضعیت امروز آمریکا سبب می‌شود که مذاکره کنندگان ما با هوشیاری بیشتری در این عرصه وارد شوند.
آيت الله خاتمي آيت الله خاتمي آيت الله سيد احمد خاتمي
آیت‌الله سید احمد خاتمی عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این‌که در عالم بی دینی و در عرصه‌ای که معنویات مطرح نیست، اخلاق بی معنا است، آمریکا را نماد دولت‌هایی دانست که ارزش‌ها در نزد آنها بی معنا است.
وی با تأکید بر این‌که آمریکایی‌ها جز منافع خود، هیچ چیز را نمی‌شناسند، ابراز کرد: خدای آمریکایی‌ها منافعشان است، از این رو انتظار رعایت ارزش‌ها از سوی آنها نابجا است.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به عدم صداقت آمریکایی‌ها در مذاکره با ایران، اظهار کرد: با وجود این‌که قرار گذاشته شد، مطالب مذاکره محرمانه بماند، طرف آمریکایی هشت ساعت جزئیات مذاکره را برای سران رژیم غاصب صهیونیستی بیان کرد.
امام جمعه موقت تهران تیم مذاکره کننده را به شناخت بیشتر از دشمن توصیه کرد و افزود: مذاکره کنندگان ما باید باورشان شود، با کسانی مذاکره می‌کنند که به هیچ یک از ارزش‌های انسانی پایبند نیستند.
نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که دولتمردان آمریکایی در تاریخ خود نشان داده‌اند که به هیچ اصلی پایبند نیستند، گفت: آمریکایی‌ها اگر هم قرارداد یا معاهده‌ای را امضا کنند، در صورت تضاد با منافع خود آنرا زیر پا می‌گذارند.
آیت‌الله خاتمی تأکید کرد: بینش صحیح از گذشته و وضعیت امروز آمریکا سبب می‌شود که مذاکره کنندگان ما با هوشیاری بیشتری در این عرصه وارد شوند و مراقب فریب‌کاری آنها باشند.
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر این‌که مذاکره کنندگان فرزندان ملت هستند، افزود: قطعا تیم مذاکره کننده در این عرصه قصدی جز خیرخواهی ندارد./927/ت302/ج
ارسال نظرات