۱۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۸
کد خبر: ۱۸۹۴۹۶
آیت الله حسینی زنجانی:

دین را وسیه ای برای جذب منافع دنیوی قرار ندهیم

خبرگزاری رسا ـ آیت الله حسینی زنجانی استفاده از دین برای جذب منافع دنیوی را مسأله ای مذموم قلمداد کرد و گفت: مکتب حسین (ع) مکتب دین داران واقعی است و ما نیز باید شعور حسینی خود را بالا ببریم.
آيت الله حسيني زنجاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، آیت الله سید محمد حسینی زنجانی، عصر امروز در آئین تجلیل از خادمین هیئات مذهبی که در سالن همایش های مسجد جامع زنجان برگزار شد، مکتب حسینی را مکتب دین داران واقعی توصیف کرد و گفت: چیزی که بسیار در کلمات امام حسین(ع) به چشم می خورد و حضرت بسیار در مورد آن صحبت کرده اند این است که از نظر مکتب حسینی دین را وسیله ای برای جذب منافع دنیوی قرار دادن امری مذموم و قبیح است؛ از این رو مکتب حسین (ع) مکتب دین داران واقعی است و ما نیز باید شعور حسینی خود را بالا ببریم.

وی در ادامه احقاق حق را یکی از بزرگ ترین اهداف قیام امام حسین(ع) عنوان کرد و اظهار داشت: مهم ترین چیزی که امام حسین(ع) در سخنان خود بر آن تأکید بسیار نموده اند قیام برای احقاق حق است؛ پس همه ما نیز باید این نکته مهم را مد نظر داشته باشیم که اگر ما امام حسین(ع) را قبول کرده ایم باید به سوی احقاق حق که یکی از بزرگ ترین فلسفه های قیام آن حضرت است حرکت کنیم، نه این که از نام امام حسین(ع) و نام ائمه معصومین دیگر برای منافع دنیوی خود سوء استفاده کنیم.

آیت الله حسینی زنجانی در ادامه با بیان این که وضعیت مادی مطلوب داشتن مسأله قبیحی نیست، تصریح کرد: مشکلی ندارد که انسان از نظر دنیائی و وضعیت مادی در حد مطلوب باشد ولی باید هدف و اهداف خود را آلوده به دنیا و مادیات نکند و همیشه هدف او رضای خدا و احقاق حق مظلوم باشد.

وی در پایان شور بدون شعور در هیئات مذهبی را مضر دانست و تأکید کرد: باید همیشه از خداوند بخواهیم تا امام حسین(ع) را به ما بشناساند تا نه راه افراط در پیش بگیریم و نه راه تفریط؛ اما این نکته هم قابل ذکر است که اگر شور در هیأت نباشد هیجانی هم در هیئات نخواهد بود ولی باید شور همواره با شعور همراه باشد. /949/پ202/س

ارسال نظرات