۲۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۴
کد خبر: ۱۸۹۸۵۵
در نشست کمیته همکاری های آموزش و پرورش و حوزه علمیه خوزستان مطرح شد؛

ضرورت نظارت جدی بر مطالب کتاب های درسی

خبرگزاری رسا ـ رییس کمیته همکاری های آموزش و پرورش و حوزه علمیه خوزستان با اشاره به سهل انگاری مسؤولان در زمینه چاپ کتاب های درسی بر ضرورت نظارت جدی بر مطالب کتاب های درسی تأکید کرد.
نشست مشترک کميته همکاري آموزش و پرورش و حوزه هاي علميه خوزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، نشست کمیته همکاری های آموزش و پرورش با حوزه علمیه خوزستان، عصر امروز با حضور آیت‌الله محسن حیدری، نماینده مرم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، حجت الاسلام محمد دبیری‌فرد، رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم نمایندگی خوزستان، رحمان فلاحی، مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان و حجت الاسلام عبدالامیر سلطانی، مدیر حوزه علمیه خواهران خوزستان در محل تالار اجتماعات آموزش و پرورش استان خوزستان برگزار شد.

در ابتدای این مراسم آیت الله حیدری، رییس کمیته همکاری های آموزش و پرورش و حوزه علمیه خوزستان، بر ضرورت نظارت بر کیفیت و مطالب کتاب های درسی تأکید کرد و گفت: آموزش و پرورش بستر مناسبی در جهت مقابله با اقدامات فرقه های ضاله علیه تشیع است.

وی با اشاره به سهل انگاری مسؤولان عرصه چاپ کتاب های درسی خاطر نشان کرد: کتاب های درسی تأثیر بسزایی در دانش افزایی و معلومات دانش آموزان دارد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری به اهمیت حضور روحانی در مدارس اشاره و تصریح کرد: حضور روحانی در مدارس افزون بر ارتقا معنوی می تواند پاسخگوی سؤالات و شبهات دینی، اعتقادی و اجتماعی دانش آموزان باشد.

در ادامه این مراسم رحمان فلاحی، مدیر کل آموزش و پرورش استان خوزستان با بیان این که آموزش و پرورش با پشتیبانی حوزه علمیه می تواند بر ارتقا سطح معنوی مدارس بیفزاید، خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش بستری مطلوب در جهت تقویت مبانی اعتقادی نسل جوان و آینده سازان کشور است.

فعالیت بیش از 1200 روحانی در مدارس خوزستان در سال تحصیلی جدید

ذوالفقار کیانی، معاون پرورشی آموزش و پرورش استان خوزستان از افزایش تعداد روحانیان تبلیغی در مدارس استان خوزستان خبر داد و گفت: سال گذشته یکهزار و 116روحانی در مدارس خوزستان به اقامه نماز می پرداختند که این آمار در سال تحصیلی جاری به یک هزار و 257 نفر رسیده است.

در بخش دیگری از این جلسه حجت الاسلام عبدالامیر سلطانی، مدیر حوزه علمیه خواهران خوزستان، با تأکید بر وجود ظرفیت ویژه در حوزه علمیه خواهران خوزستان و لزوم توجه ویژه به این ظرفیت اظهار داشت: مسأله قرآن و اهمیت بازنگری در شیوه بیان آن در مدارس بسیار مهم است.

ضرورت آسیب شناسی در مناطق گوناگون خوزستان

در پایان این جلسه، حجت الاسلام کاظم سواری، مسؤول کمیته همکاری ها حوزه علمیه و آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به پراکندگی مدارس در نقاط گوناگون استان بر ضرورت آسیب شناسی هر منطقه تأکید کرد و گفت: شبهه های مطرح شده در هر منطقه نسبت به منطقه دیگر متفاوت است که این مهم نیازمند برنامه ریزی جدی و اساسی است./9464/پ202/غ

ارسال نظرات