۰۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۱۹۰۳۶۴
امام جمعه قم:

آمریکا به دروغ خود را پشتیبان صلح جهانی می‌داند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم با بیان این‌که آمریکا به دروغ خود را پشتیبان صلح جهانی می‌داند،‌ فریب کاری و نفاق را از ویژگی‌های آمریکا برشمرد و گفت: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند دو مرتبه از بمب اتمی در دنیا استفاده شد که هر دوی آن از سوی آمریکایی‌ها در ژاپن بود.
نماز جمعه قم به امامت حجت الاسلام و المسلمين سعيدي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی امام جمعه قم امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در شبستان امام خمینی(ره) حرم کریمه اهل بیت برگزار شد، با اشاره به هفته بسیج، انتظارات امام خمینی(ره) از بسیجیان را مورد توجه قرار داد و گفت: دغدغه بسیجیان باید تلاش در راه رسیدن به آرمان‌های امام خمینی(ره) باشد.
بسیج پشتوانه انقلاب است
وی با بیان این‌که یکی از انتظارات امام خمینی(ره) از بسیج آمادگی دائمی این نهاد در برابر دشمنان بود، ابراز کرد: بسیج پشتوانه انقلاب است و سازماندهی و آموزش بسیجیان نباید محدود به مدت و رشته خاصی باشد بلکه در ابعاد مختلف نظامی، اخلاقی و فرهنگی باید کار کرده و الگو باشند.
امام جمعه قم با اشاره به این‌که بسیجیان باید در نماد و چهره ظاهری نیز الگو باشند،‌ افزود: بسیجی ولایت پذیر است و بدون رضایت رهبری کاری را انجام نمی‌دهد.
بصیرت و ولایت مداری ویژگی مهم بسیج
تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) یکی از ویژگی‌های مهم بسیجی را بصیرت و اسلام شناسی دانست و اظهار کرد:‌ این شاخصه مهم به خوبی در رفتار بسیجیان مشاهده شده است.
حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی تأکید کرد: بسیجی دشمن شناس است و در زمان خود صف حسینیان را به خوبی از صف یزدیان تشخیص می‌دهد.
وی یکی از آرمان‌های امام خمینی(ره) را بسیج 20 میلیونی دانست و افزود: امروز مسؤولان سازمان بسیج با افتخار اعلام می کنند که این آرمان امام خمینی(ره) محقق شده و بسیج از مرز بیست میلیون عبور کرده است.
حمایت از تیم مذاکره کننده سبب افزایش اقتدار کشور می‌شود
امام جمعه قم در ادامه خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به مذاکرات ایران با 1+5 گفت: رهبری بر اساس مصالح ملی راه را برای مذاکره باز گذاشتند و این امر را از تصمیمات نظام دانستند.
تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) با بیان این‌که ایران باید از ظرفیت دیپلماسی عمومی خود استفاده کند، ابراز داشت: باید با استفاده از ظرفیت دیپلماسی اتحاد شوم برخی از کشورها برای دشمنی با ایران شکسته شود و همانگونه که بسیجیان در عرصه نظامی حصر آبادان و سوسنگرد را شکستند مذاکره کنندکان نیز باید این حصر را بشکنند.
حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی خاطرنشان کرد: طبق فرموده رهبری ما باید به تیم مذاکره کننده خوشبین باشیم و با حمایت از دولت و نمایندگان کشور موجبات افزایش اقتدار جمهوری اسلامی در مقابل جبهه استکبار را فراهم کنیم.
آمریکا به دروغ خود را پشتیبان صلح جهانی می‌داند
امام جمعه قم در ادامه با اشاره به سخنان اخیر رهبری در جمع فرماندهان بسیج، گفت:‌ نظام و کشور خود برتر بین و مستکبر آمریکا برای خود حق مداخله در امور کشورهای دیگر قائل شده و حضور فعال آنها در فتنه 88 از نمونه‌های واضح این دخالت است.
وی با بیان این‌که رفتارهای نا مناسب آمریکا نشان دهنده خوی استکباری آنها است، حق ناپذیری را از علائم استکبار خواند و ابراز کرد: نمونه حق ناپذیری آمریکا انرژی صلح آمیز هسته‌ای ایران است که مورد قبول آنها واقع نمی‌شود.
تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) مجاز دانستن خیانت به ملت‌ها را از دیگر علائم استکبار جهانی دانست و افزود: آمریکا از بدو تأسیس که بومیان آن منطقه را قتل عام کرد تا به امروز هرگونه جنایتی را بر خود مباح دانسته است.
امام جمعه قم با بیان این‌که آمریکا به دروغ خود را پشتیبان صلح جهانی می‌داند،‌ فریب کاری و نفاق را از ویژگی‌های دیگر آمریکا دانست.
حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان این‌که آمریکایی‌ها به بهانه حمایت از صلح جهانی با هسته‌ای شدن ایران مخالفت و کارشکنی می‌کنند،‌ افزود: همانگونه که رهبری فرمودند دو مرتبه از بمب اتمی در دنیا استفاده شد که هر دوی آن از سوی آمریکایی‌ها در ژاپن بود.
امام جمعه قم همچنین با محکوم کردن اقدام تروریستی در لبنان، تأکید کرد:‌ استکبار جهانی بداند که با این اعمال تروریستی نمی‌تواند ایران و حزب‌الله را از صحنه مقاومت خارج کند.
تقوا با دوری از جامعه حاصل نمی‌شود
وی همچنین در ادامه با اشاره به برخی از برداشت‌ها نادرست از تقوا، گفت: ‌برخی اعتقاد دارند برای این‌که انسان از گناهان دور شود باید از اجتماع و حضور در جامعه گریزان باشد و به تنهایی خو کند، در حالی که این برداشت صحیحی نیست.
امام جمعه قم با بیان این‌که دو نوع تقوای ضعف و گریز و تقوای مقاومت داریم، ابراز کرد: پیام تقوای ضعف این است که شخص از جامعه دوری کند تا گرفتار گناه نشود اما اسلام ما را به تقوایی فرا می‌خواند که در برابر لغزش‌ها خویشتن دار باشیم./927/پ201/ی
ارسال نظرات