۱۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۵
کد خبر: ۱۹۱۶۷۲

اعلام آمادگی خوزستان برای توسعه صحن های حرم حضرت ابوالفضل و حضرت زینب

خبرگزاری رسا ـ مسؤول ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان با اعلام آمادگی برای توسعه صحن های حرم حضرت ابوالفضل(ع) و حضرت زینب(س)، از پایان کار پروژه ایوان طلای حرمین عسکریین تا آخر امسال خبرداد.
حجت الاسلام سيد محمود موسوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در  اهواز، حجت الاسلام سیدمحمود موسوی، مسؤول ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان، ظهر امروز، در آیین افتتاح کارگاه ساخت شش درب حرمین عسکریین در خوزستان، از ساخت شش درب از حرمین عسکریین در استان خوزستان خبرداد و گفت: با هماهنگی به عمل آمده قرار براین شد که حسینیه عاشقان ثارالله در اختیار ستاد بازسازی این شش درب قرار گیرد و کارگاه ساخت در این محل راه اندازی شود.

مسؤول ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان راهبرد ستاد بازسازی عتبات عالیات را مرمت، توسعه، بازسازی و پشتیبانی از اعتاب مقدسه دانست و گفت: استان خوزستان در توسعه و مرمت همه حرم های اهل بیت(ع) واقع در عراق، سهیم بوده است.

وی در ادامه افزود: متأسفانه در سال های گذشته نامی از استان خوزستان در ساخت و بازسازی عتبات عالیات نبود اما اکنون در ساخت همه حرم ها حضور فعالی داریم و کمک های قابل توجهی به صورت نقدی و غیر نقدی از سوی مردم خوزستان انجام می شود.

این مقام مسؤول با بیان این که از ابتدای امسال تا کنون 100 هزار نیروی متخصص برای ساخت عتبات عالیات به عراق اعزام کردیم، اظهار داشت: صدها نفر برای اعزام به کشورها عراق منتظر هستند.

حجت الاسلام موسوی با بیان این که بخش عمده ای از کار سنگفرش بین الحرمین بر عهده بنّاهای خوزستانی است، افزود: این فرصتی است که به خوزستان داده شده و باید نهایت استفاده را از این مسأله ببریم.

مسؤول ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان خطاب به مردم خوزستان گفت: آنچه که شما به عنوان کمک به عتبات عالیات انجام می دهیم در حقیقت هزینه نیست، بلکه نوعی پس انداز و سرمایه گذاری برای شما است.

وی با اشاره به این که استان خوزستان در ساخت حرمین عسکریین بیش از 3هزار تن سیمان و در ساخت حرم حضرت زهرا(س) بیش از 1000 تن میلگرد به عراق صادر کرده است، خاطرنشان کرد: آب تسویه حرمین عسکریین از شهرستان دزفول تأمین شده است.

این مقام مسؤول همچنین در خصوص بر عهده گرفتن مسؤولیت سنگفرش حرم حضرت ابوالفضل(ع) و ساخت و توسعه صحن حرم حضرت زینب(س) اعلام آمادگی کرد.

حجت الاسلام موسوی برنامه ستاد عتبات عالیات استان را مرمت، توسعه و بازسازی حرم های اهل بیت(ع) در عراق دانست و گفت: استان خوزستان اکنون به همه حرم های اهل بیت(ع) کمک های فنی و غیر نقدی ارائه می دهد.

پروژه ایوان طلای حرم امام علی(ع) آخر امسال به پایان می رسد

مسؤول ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان با اشاره به این که دو پروژه بسیار مهم بر عهده ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خوزستان واگذار شده است، بیان داشت: پروژه ایوان طلای حرمین عسکریین که از اوایل سال 90 آغاز شد و تا کنون بیش از 8 میلیارد تومان پول و طلا واریز شده است اکنون دارای 70 درصد پیشرفت فیزیکی بوده که تا آخر امسال به پایان خواهد رسید؛ همچنین کل هزینه در نظر گرفته شده برای این پروژه 12 میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: پروژه بعدی ساخت درب های حرمین امامین عسکریین است که امروز افتتاح کارگاه آن در حسینیه عاشقان ثارالله اهواز صورت گرفت که به واسطه این پروژه ساخت شش درب حرمین به خوزستان مأموریت داده شده است که با این کار استان خوزستان آغازی برای ساخت درب های حرم های دیگر در دستور خواهد داشت.

حجت الاسلام موسوی با بیان این که ساخت این درب ها در شهرستان های آبادان، اندیمشک، امیدیه و اهواز انجام خواهد شد، ابراز داشت: هزینه ساخت یکی از درب ها از سوی مردم مازندران تأمین شده است.

مسؤول ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان بیان داشت: برای ساخت شش درب 1 میلیارد و 500 میلیون تومان هزینه نیاز داریم که همه آن از سوی مردم خوزستان تأمین خواهد شد.

این مقام مسؤول در پایان با قدردانی از زحمات آیت الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: آیت الله موسوی جزایری به صورت مستقیم ریاست ستاد عتبات عالیات استان را برعهده دارد و وجود او نعمتی برای خوزستان به شمار می آید./9454/پ202/غ

ارسال نظرات