۲۱ آذر ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۰
کد خبر: ۱۹۲۰۷۹
از لحظاتی پیش؛

همایش ملی فلسفه اصول فقه در قم آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ نخستین همایش ملی فلسفه اصول فقه با حضور حضرت آیت‌الله سبحانی از مراجع تقلید در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی قم آغاز شد.
همايش ملي فلسفه اصول فقه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نخستین همایش ملی فلسفه اصول فقه با هدف نکوداشت مقام علمی و معرفتی حضرت آیت‌الله محمدحسین غروی اصفهانی، لحظاتی پیش در تالار اندیشه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی آغاز به کار کرد.

 
مسعود فیاضی دبیر علمی همایش ملی فلسفه اصول فقه در ابتدا به ارائه گزارشی از روند برگزاری آن پرداخت و گفت: این همایش به همت گروه منطق فهم دین پژوهشکده حکمت و دین پژوهی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و با همکاری انجمن اصول فقه حوزه علمیه برگزار شده است.
 
فیاضی افزود: طبق روال سال های گذشته پژوهشگاه، طی مراسمی شخصیت علمی و معرفتی حکیمی از حکمای اسلامی در آن مورد پاسداشت قرار می گیرد و در ضمن آن نیز مبحثی معرفتی، اندیشه ای و در عین حال جدید و متناسب با شخصیت محوری نیز به جامعه علمی کشور عرضه شود.
 
وی تصریح کرد: بر این اساس در سال جاری تصمیم بر آن شد تا شخصیت علمی و فکری حکیم متاله، فقیه ارجمند و اصولی چیره دست مرحوم آیت الله شیخ محمد حسین غروی اصفهانی که از مهمترین شاگردان آخوند خراسانی بوده و استاد بسیاری از بزرگان این عصر همچون آیت الله بروجردی، علامه طباطبایی، آیت الله کوه کمری، آیت الله بهجت و بزرگان دیگری بوده‌اند مورد نکوداشت قرار گیرد.
 
براساس این گزارش، در این همایش که با موضوع فلسفه اصول فقه و با محوریت اندیشه‌های آیت الله غروی اصفهانی در حال برگزاری است، افزون بر حضرت آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید، حجج اسلام والمسلمین علی اکبر رشاد، مهدی هادوی تهرانی و ابوالقاسم علیدوست بر محوریت فلسفه اصول فقه سخنرانی می‌کنند.
 
همچنین از کتاب‌های «پیرامون فلسفه اصول فقه» و «المنهج القویم فی شرح تحفه الحکیم» توسط حضرت‌‌ آیت‌الله سبحانی رونمایی می‌شود./920/پ203/ی
ارسال نظرات