۲۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۱۹۲۴۵۰

آذربایجان شرقی مقام نخست المپیاد علمی طلاب شمال‌غرب کشور

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزش و پژوهش حوزه های علمیه آذربایجان غربی گفت: بر اساس داوری مقالات ارسالی به بخش پژوهش مرحله منطقه ای المپیاد علمی طلاب شمال‌غرب، حوزه علمیه آذربایجان شرقی مقام نخست را از آن خود کرد.
المپياد علمي طلاب شمالغرب کشور

حجت الاسلام علیرضا عبدی فام، معاون آموزش و پژوهش حوزه های علمیه آذربایجان غربی امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا درارومیه اظهار کرد: یکی از مهم ترین برنامه های پیش بینی شده برای هفته پژوهش مراسم تجلیل از برگزیدگان المپیاد علمی طلاب شمالغرب کشور بود که به علت همزمانی با جلسه مدیران و معاونان آموزش و پژوهش حوزه های علمیه سراسر کشور در قم کنسل شد.

 

وی با بیان این که تمام اقدامات لازم برای برگزاری این مراسم انجام شده بود، یادآور شد: طبق اعلام قبلی مراسم تجلیل از منتخبین منطقه ای المپیاد علمی طلاب شمالغرب قرار بود با حضور مدیران و معاونان حوزه های علمیه آذربایجان شرقی، غربی، زنجان، کردستان، بناب و اردبیل بیست و هفتم  آذرماه، همزمان با هفته پژوهش در ارومیه برگزار شود که متاسفانه تحت شعاع جلسه قم قرار گرفت.

 

حجت الاسلام عبدی فام اظهار کرد: درصدد هستیم در آینده نزدیک مراسم اختتامیه و همایش تجلیل از برگزیدگان المپیاد علمی طلاب شمالغرب کشور را برگزار کنیم.

 

وی با اشاره به نتایج المپیاد علمی طلاب شمالغرب کشور، گفت: بر اساس داوری مقالات ارسالی به بخش پژوهشی مرحله منطقه ای المپیاد، حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی توانست عنوان برتر این المپیاد را کسب کند.

 

حجت الاسلام عبدی فام ادامه داد: حوزه های علمیه استان آذربایجان غربی و منطقه بناب نیز موفق به کسب عناوین دوم و سوم المپیاد علمی طلاب شمالغرب شدند.

 

وی یادآور شد: مرحله منطقه ای نخستین المپیاد علمی طلاب شمال‌غرب کشور تیرماه امسال با حضور 180 شرکت‌کننده در ارومیه برگزار شد و شرکت‌کنندگان تا 20 شهریورماه مهلت داشتند مقالات خود را برای ارزیابی در بخش پژوهش‌محور به دبیرخانه المپیاد ارسال کنند.

 

معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه آذربایجان غربی گفت: در مرحله نهایی این المپیاد تعداد 39 مقاله از استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، منطقه بناب، زنجان و کردستان شرکت داشتند.

  

حجت الاسلام عبدی فام خاطرنشان کرد: طلاب مدارس حوزوی آذربایجان غربی با 13 مقاله در این المپیاد شرکت کرده بودند که این تعداد 33 درصد کل مقالات ارسالی را تشکیل می‌دهد.

 

معاون آموزش و پژوهش حوزه های علمیه آذربایجان غربی همچنین خاطرنشان کرد: طلاب منطقه بناب نیز با 15 مقاله و سایر استان‌های شرکت‌کننده در مجموع با یازده مقاله در این دوره از المپیاد شرکت داشتند./936/ت302/س

ارسال نظرات