۰۳ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۱۹۳۱۰۸

اخبار کوتاه از مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران

خبرگزاری رسا ـ اعلام فراخوان مسابقه وبلاگ‌نویسی 9دی از سوی حوزه علمیه خواهران اصفهان، برگزاری نشست معاونان پژوهش مدارس علمیه خواهران کردستان، برگزاری نشست معاونان آموزش مدارس علمیه خواهران استان همدان، برگزاری نشست معاونین فرهنگی مدارس علمیه خواهران استان کرمان، برگزاری دوره کارورزی مربیان فن خطابه کردستان، کرمانشاه، لرستان و همدان، بخشی از اخبار حوزه‌های علمیه خواهران است.
مرکز مديريت حوزه هاي علميه خواهران
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط‌عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، اعلام فراخوان مسابقه وبلاگ‌نویسی 9دی از سوی حوزه علمیه خواهران اصفهان، برگزاری نشست معاونان پژوهش مدارس علمیه خواهران کردستان، برگزاری نشست معاونان آموزش مدارس علمیه خواهران استان همدان، برگزاری نشست معاونین فرهنگی مدارس علمیه خواهران استان کرمان، برگزاری دوره کارورزی مربیان فن خطابه کردستان، کرمانشاه، لرستان و همدان، بخشی از اخبار حوزه‌های علمیه خواهران در روز سه‌شنبه 3 دی 1392 است.
ادامه اخبار این حوزه به شرح زیر است:
اعلام فراخوان مسابقه وبلاگ‌نویسی 9 دی از سوی حوزه علمیه خواهران اصفهان
فـراخـوان وبـلاگ نـویسی حمـاسـه بـا شکـوه 9 دی از سوی مدیریت حوزه علمیه خواهران استان اصفهان اعلام شد.
حجت‌الاسلام سیدمهدی ابطحی مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان محورهای موضوعی مسابقه شامل را ضرورت توجه به ولایت‌مداری در حماسه 9 دی، رمـز ماندگاری حماسه 9 دی و حماسه توده مردم در حماسه 9 دی عنوان کرد.
وی مخاطبان این مسابقه را طلاب حوزه‌های علمیه خواهران دانست و گفت: طلاب مـی تـواننـد بـرای شـرکت در مسـابقـه با توجـه به مـوضـوعات مسـابقـه با قـرار دادن حـداقل یـک پسـت در وبـلاگ شخصـی و یـا وبـلاگ مـدرسـه تـا 10 دی ماه و ارسال لینک مطلب در قسمت نظـرات وبـلاگ حوزه علمیه خواهران استـان اصفهـان به نشـانی www.mantaghe4.womenhc.com در مسـابقـه شـرکت کننـد.
وی آخرین مهلت ارسال مطلب در وبلاگ را 10 دی عنوان کرد و گفت: بـه بهتـرین مطالب ارسـالی جوائـز نفیـسی اهـدا خواهد شد.
وی هدف از برگزاری این فراخوان را بصیرت‌افزایی طلاب و انعکاس گسترده و ترویج فرهنگ انقلاب اسلامی ایران در فضای مجازی بیان کرد.
برگزاری نشست معاونان پژوهش مدارس علمیه خواهران کردستان
نشست معاونان پژوهش مدارس علمیه خواهران استان کردستان برگزار شد.
محمود خالقی معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران کشور در این نشست گفت: خدمت در حوزه‌های علمیه خواهران نعمت بزرگی است.
وی با اشاره به ارزش فعالیت در حوزه‌های علمیه تصریح کرد: توفیق خدمت‌گزاری در حوزه‌های علمیه خواهران نعمت بزرگی است که شامل حال ما شده است و باید خدای بزرگ را به خاطر این نعمت شاکر باشیم.
وی افزود: امکاناتی که هم اکنون در حوزه‌های علمیه خواهران در اختیار ما است می‌تواند منشأ اثر برای نسل آینده باشد.
حجت‌الاسلام محمد صالحی مدیر حوزه علمیه خواهران استان کردستان در این نشست گزارشی کامل از روند فعالیت‌های پژوهشی در این مدیریت استانی، حوزه‌های علمیه سطح استان و بودجه‌های هزینه شده در این مورد در سه سال گذشته ارائه داد.
وی ادامه داد: جهت بررسی عملکرد پژوهش در مدارس سطح استان تصمیم گرفته شد که در جلسات شورای علمی پژوهشی استان عملکرد پژوهشی هر مدرسه به نوبت مورد بررسی قرار گیرد.
برگزاری نشست معاونان آموزش مدارس علمیه خواهران استان همدان
نشست مشترک معاونان آموزش مدارس علمیه سطح دو و سه استان همدان در محل مدیریت حوزه علمیه خواهران این استان برگزار شد.
حجت‌الاسلام سید محمد‌حسن فاضلیان مدیر حوزه علمیه خواهران استان همدان در این نشست با اشاره به به وظایف معاونان آموزش در مدارس علمیه تصریح کرد: از جمله مسئولیت‌های معاونن آموزش داشتن علم و دانش است که باید نسبت به علم خود و علم طلاب اهتمام ویژه داشته باشند‌.
وی افزود: رسالت معاونان آموزش تعلیم و تربیت است و باید نسبت به تعلیم و تزکیه خود در طول انجام وظایف آموزشی اهمیت قائل شوند‌.
برگزاری نشست معاونین فرهنگی مدارس علمیه خواهران استان کرمان
نشست معاونین فرهنگی مدارس علمیه خواهران استان کرمان در محل این مدیریت برگزار شد.
حجت‌الاسلام محمد‌تقی قندی معاون فرهنگی حوزه‌های علمیه خواهران کشور در این نشست گفت: حوزه‌های علمیه دست به دست توسط علما پاسداری و توسط شهدا آبیاری شده تا به دست ما رسیده است.
وی افزود: باید در حوزه‌های علمیه برنامه‌ها هدف‌گذاری شود تا مشخص شود خروجی حوزه باید دارای چه شاخصه‌هایی باشد.
حجت‌الاسلام قندی خطاب به طلاب در مورد حجاب و عفاف گفت: حجاب طلبه‌ها نباید از حجاب متدینین شهر خود کمتر باشد و قرار نیست مخالف جامعه حرکت کنند.
معاون فرهنگی حوزه‌های علمیه خواهران ادامه داد: طلاب در زمینه حجاب باید پیشرو در جامعه باشند زیرا طلاب به عنوان الگو در جامعه مطرح هستند.
وی به فعالیت معاونین فرهنگی در مدارس علمیه اشاره کرد و افزود: کار اصلی معاون فرهنگی توجه به امور اخلاقی طلبه‌ها است و امور اجرایی در مرحله بعد قرار دارد.
در این نشست همچنین حجت‌الاسلام حسین الله‌وردی مدیر حوزه علمیه خواهران استان کرمان با اشاره به حدیثی از پیامبرگرامی اسلام‌(ص) در مورد اهمیت طلب علم تصریح کرد: هرکس به دنبال طلب علم و احیاء دین اسلام باشد و مرگ وی فرا رسد در بهشت بین او و پیامبر اسلام‌(ص) فقط یک درجه تفاوت است.
وی افزود: باید دانست که مشکل‌ترین امور و سخت‌ترین کا‌رها در دنیا برای انسان دین‌داری در لباس اهل علم است.
وی ادامه داد: ارکان یک جامعه فرهنگ، امنیت و اقتصاد است که تقدم فرهنگ بر امنیت و اقتصاد نشانگر اهمیت آن است.
مدیر حوزه علمیه خواهران استان کرمان تصریح کرد: تعلیم در اسلام در ظرف تزکیه و تهذ‌یب باید محقق شود که اگر طلاب، دانش‌آموزان و دانشجویان مهذب باشند بهره‌مندی آنها از علم چند برابر خواهد شد.
وی اظهار داشت: باید کار فرهنگی و تربیتی با اهداف حوزه‌های علمیه مطابقت داشته باشد و درحوزه‌های علمیه باید طلبه‌ای تربیت شود که پاک و مهذب باشد و خود را وقف دین کند.
حجت‌الاسلام الله‌وردی در ادامه در مورد مسئولیت‌های دیگر بانوان طلبه از قبیل تربیت فرزند، خانه‌داری و برخورد با همسر به ایراد سخن پرداخت.
برگزاری نشست مشترک مدیر حوزه علمیه خواهران استان با مدیر اداره تبلیغات اسلامی استان مرکزی
نشست مشترک مدیر حوزه علمیه خواهران استان مرکزی با مدیرکل تبلیغات اسلامی این استان برگزار شد.
حجت‌الاسلام داود زارع مدیر حوزه علمیه خواهران استان مرکزی در این نشست با اشاره به ساماندهی مبلغان خواهر در استان مرکزی تصریح کرد: با همکاری مدیریت حوزه علمیه خواهران و اداره‌کل تبلیغات اسلامی این استان مقرر شد تا فارغ‌التحصیلان و مبلغان خواهر ساماندهی شوند.
وی افزود: بر اساس این تفاهم صورت گرفته، مبلغان خواهر در کلاس‌های آموزشی و کلاس‌های تربیت فن خطابه، آموزش روضه‌خوانی و مداحی، آموزش بیان احکام‌، آموزش اعتقادات و نحوه جذب شرکت می‌کنند.
برگزاری نشست مشاوران مدارس علمیه خواهران استان کهگلویه و بویراحمد
نشست مشاوران مدارس علمیه خواهران استان کهگلویه و بویراحمد در محل مدیریت حوزه علمیه خواهران این استان برگزار شد.
عشرت کریمی‌نژاد معاون فرهنگی تربیتی حوزه علمیه خواهران استان کهگلویه و بویراحمد در این نشست ضمن تشریح برنامه‌های فرهنگی در مورد تاکید بر فعالیت گسترده مشاورین مدارس علمیه به ایراد سخن پرداخت.
وی افزود: حرکت و تکاپوی علمی و اخلاقی برای طلاب، آسیب‌شناسی در مدرسه، رفع مشکلات طلاب، تعامل سازنده با طلاب و کادر مدارس جهت رفع مشکلات علمی و اخلاقی مدارس باید از جمله فعالیت‌های مشاورین در مدارس باشد.
برگزاری دوره کارورزی مربیان فن خطابه کردستان، کرمانشاه، لرستان و همدان در همدان
دوره کارورزی آموزش تکمیلی مربیان فن خطابه استان‌های کردستان‌، کرمانشاه‌، مرکزی‌، لرستان و همدان در مدرسه علمیه الزهرا(س) همدان برگزار شد.
حجت‌الاسلام سید محمد‌حسن فاضلیان مدیر حوزه علمیه خواهران استان همدان در این نشست با اشاره به اهمیت دوره فن خطابه تصریح کرد: هدف از آموختن علوم و معارف اسلامی علاوه بر خودسازی، تهذیب نفس و رسیدن به کمال انسانی، تبلیغ به دیگران و رساندن پیام دین به مخاطبین آن است‌.
وی افزود: این هدف به خصوص در ارتباط با پیام‌رسانی و اثر‌گذاری نیازمند تجهیز مبلغ به روش‌ها و ابزار مناسب است‌.
وی ادامه داد: تبلیغ، رسالت انبیایی طلاب حوزه‌های علمیه است که نیاز به بیان دارد و بیان نیز شامل گفتار و نوشتار است‌.
مدیر حوزه علمیه خواهران استان همدان خطاب به مربیان فن خطابه گفت: آنچه گفته‌ها و نوشته‌ها را موثر و ماندگار می‌سازد برخورداری از ظرافت‌های لفظی، محتوایی و بهره‌گیری از ادبیات غنی است. 
وی ادامه داد: مبلغان هر چه ادیب‌تر و نکته‌سنج‌تر باشند و از صناعات لفظی و معنوی بهره گیرند میزان تاثیرگذاری آنان بر افکار، اذهان و قلوب مخاطبان در سطوح مختلف بیشتر خواهد شد‌.
برگزاری نشست مدیران مدارس علمیه خواهران کهگیلویه و بویر‌احمد با حضور نماینده ولی فقیه
نشست مدیران و معاونین فرهنگی و آموزشی مدارس علمیه خواهران استان کهگیلویه و بویر‌احمد در دفتر نماینده ولی فقیه در این استان برگزار شد.
آیت‌الله سید شرف‌الدین ملک‌حسینی نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه بویر‌احمد در این نشست در مورد اهمیت فعالیت‌های مسئولین مدارس علمیه به ایراد سخن پرداخت.
وی افزود: طلاب و جوانانی که در حوزه‌های علمیه مشغول تحصیل می‌شوند از نیروی جوانی‌ای که در اختیار دارند به نحو شایسته استفاده کنند.
برگزاری کارگروه تبلیغ حوزه علمیه خواهران استان کهگلویه و بویر احمد
جلسه کار‌گروه تبلیغ حوزه علمیه خواهران استان کهگلویه و بویر‌احمد برگزار شد.
حجت‌الاسلام محمد‌جواد جعفری‌مهر مدیر حوزه علمیه خواهران استان کهگلویه و بویر احمد در این کارگروه در مورد برنامه‌ریزی جهت ارتقاء تبلیغی دانش‌آموختگان به ایراد سخن پرداخت.
وی افزود: لازم است شناسنامه کامل و جامعی از تمامی دانش‌آموختگان استان تهیه و نوع فعالیت‌های ایشان مشخص شود.
وی ادامه داد: از دیگر برنامه‌های کارگروه تبلیغ استان باید شناسائی استعدادها و توانمندی‌های دانش‌آموختگان باشد.
برگزاری کارگاه مهارت‌های عمومی تدریس در استان سمنان
اولین کارگاه مهارت‌های عمومی تدریس به همت مدیریت حوزه علمیه خواهران استان سمنان برگزار شد.
حجت‌الاسلام علی‌رضا صابریان مدیر حوزه علمیه خواهران استان سمنان با اشاره به برگزاری کارگاه مهارت‌های عمومی تدریس در این استان تصریح کرد: این کارگاه به منظور ایجاد مهارت‌های تدریس اساتید واحد‌های آموزشی تابعه به مدت دو روز در مجتمع حوزوی الزهرا‌(س) سمنان برگزار شد‌.
وی افزود: این دوره با حضور حجت‌الاسلام ولی هاشم‌پور کارشناس این کارگاه و شرکت 44 نفر از اساتید مجوز‌دار مشغول به تدریس برگزار شد.
برگزاری دوره تکمیلی آموزش اساتید راهنمای تحقیقات پایانی مدارس علمیه خواهران استان گلستان
دوره تکمیلی آموزش معاونین پژوهش و اساتید راهنمای تحقیقات پایانی مدارس علمیه خواهران استان گلستان برگزار شد.
حجت‌الاسلام علی غفاری مدیر منطقه پنج حوزه‌های علمیه خواهران در این نشست که در مدرسه علمیه الزهرا(س) گرگان برگزار شد، با اشاره به اهداف برگزاری دوره تکمیلی اساتید راهنما تصریح کرد: این دوره با هدف یکسان‌سازی و و‌حدت رویه تحقیق در بین مدارس این استان برگزار شد.
دکتر سرگزی کارشناس دوره در ادامه در مورد چگونگی انتخاب موضوع‌، تدوین کلیات و... به ایراد سخن پرداخت.
برگزاری جلسه کارگروه تبلیغ حوزه علمیه خواهران استان زنجان
جلسه کارگروه تبلیغ حوزه علمیه خواهران استان زنجان با موضوع اعزام ائمه جماعات به مدارس برگزار شد.
حجت‌الاسلام بلال محمدی مدیر حوزه علمیه خواهران استان زنجان در این جلسه با اشاره همکاری بین حوزه و آموزش پرورش تصریح کرد: یکی از روشن‌ترین مصادیق همکاری حوزه و آموزش و پرورش بحث اقامه نماز است.
وی در ادامه در مورد فواید حضور طلاب حوزه‌های علمیه در مدارس به عنوان ائمه جماعات به ایراد سخن پرداخت.
مدیر حوزه علمیه خواهران استان زنجان توجه به شناسایی‌، ساماندهی‌، نحوه اعزام و ارزیابی پیش و پس از اعزام ائمه جماعت خواهر را به مدارس آموزش پرورش بسیار مهم عنوان کرد.
برگزاری کارگاه مهارت‌افزایی معاونان آموزش مدارس علمیه خواهران استان خوزستان
کارگاه مهارت‌افزایی ویژه معاونان آموزش و کاربران مدارس علمیه سطح دو و سه مدارس علمیه خواهران استان خوزستان برگزار شد.
منیژه صرخه معاون آموزش حوزه علمیه خواهران استان خوزستان با اشاره به برگزاری کارگاه مهارت‌افزایی معاونان آموزش مدارس علمیه خواهران استان خوزستان تصریح کرد: این کارگاه یک روزه با حضور 50 نفر از معاونان و کاربران با هدف ارتقاء بهره‌وری در سامانه آموزش برگزار شد‌.
وی افزود: در این کارگاه نحوه کار با سامانه‌‌های آموزش‌، پذیرش‌، دیدگاه و مواردی از آیین‌نامه که مورد سوال مدعوین بود آموزش و پاسخ داده شد‌.
برگزاری کارگاه آموزشی کتابداران مدارس علمیه خواهران استان کرمان
اولین کارگاه آموزشی کتابداری ویژه کتابداران مدارس علمیه خواهران استان کرمان در محل مدیریت حوزه علمیه خواهران این استان برگزار شد.
طاهری کارشناس امور کتابداری در این کارگاه در مورد امور مربوط به کتاب‌داری از جمله تعریف کتابخانه، انواع کتابخانه‌ها، بخش‌های کتابخانه، وظایف هر بخش و خدمات کتابخانه به ایراد سخن پرداخت.
وی در ادامه به سایت‌های مرتبط با اطلاعات کتاب‌شناختی کتاب‌ها و چگونگی استخراج اطلاعات مورد نیاز جهت استفاده در نرم‌افزار کاوش اشاره کرد
برگزاری جلسه کارگروه تبلیغ مدارس علمیه خواهران استان قم
اولین جلسه کارگروه تبلیغ مدارس علمیه خواهران استان قم در محل مدیریت حوزه علمیه خواهران استان تهران برگزار شد‌.
حجت‌الاسلام رسول ابراهیمیان مدیر حوزه علمیه خواهران استان قم در این جلسه با اشاره به مباحث ضروری در حوزه‌های علمیه خواهران تصریح کرد: یکی از مباحث مهم و ضروری در حوزه‌های علمیه تبلیغ و ترویج دین است.
وی افزود: ساماندهی فعالیت‌های تبلیغی در مدارس علمیه مهم‌ترین هدف تشکیل این کار‌گروه است و برنامه‌ریزی‌ها باید طوری تنظیم شود تا استعدادهای تبلیغی در حوزه‌های علمیه شکوفا شود‌.
مدیر حوزه علمیه خواهران استان قم ادامه داد: امر تبلیغ، اعزام مبلغان و هر کاری که باید در جامعه شکل گیرد لازم است در مرحله اول در مدارس انجام پذیرد که علت موفقیت این امر ارتباط مستقیم مدارس و جامعه است‌.
برگزاری نشست مشترک مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران با استاندار
نشست مشترک مدیر و معاونان حوزه علمیه خواهران استان تهران با استاندار تهران برگزار شد.
در این نشست اختصاص نیم ساعت از وقت جلسات کارگروه استانداری که با حضور مسئولان عالی دستگاه‌ها و نهادهای رسمی استان تهران برگزار خواهد شد به مدیریت حوزه علمیه خواهران استان تهران و استفاده از ظرفیت پژوهشی مدارس علمیه خواهران جهت واگذاری پروژه‌های مورد نظر استانداری تهران مورد توافق قرار گرفت.
تشکیل کارگروهی با محوریت مشاور فرهنگی و مدیر روابط عمومی استانداری تهران به منظور امکان‌سنجی و بررسی راه‌های همکاری فیمابین، اهتمام استانداری تهران در تأمین نیازهای حوزه در حد توان و همکاری در ایجاد ارتباط قوی‌تر با سایر ارگان‌ها و سازمان‌ها و تدوین طرح ساماندهی بانوان مبلغ استان تهران توسط مدیریت حوزه علمیه خواهران استان تهران و اهتمام استانداری نسبت به همراه نمودن سازمان‌ها و نهادهای ذی‌ربط در تبلیغات محله‌‌‌ای و خانواده‌محور از مصوبات دیگر این نشست مشترک بود.
برگزاری جلسه شورای علمی پژوهشی استان کردستان
جلسه شورای علمی پژوهشی استان کردستان با حضور معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران کشور برگزار شد.
محمود خالقی معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران در این جلسه مهم‌ترین وظیفه شورای علمی پژوهشی را ظرفیت‌شناسی و شناسایی استعدادهای استانی دانست و تصریح کرد: رشد و شکوفایی کشورها‌، پیشرفت و توسعه ملت‌ها در عرصه‌های گوناگون در سایه پژوهش وتحقیق ممکن است.
وی افزود: امروز کشورهایی در صف اول توسعه و قدرت قرار دارند که در خط مقدم جبهه پژوهش و تحقیق پیشگام هستند.
حجت‌الاسلام محمد صالحی مدیر حوزه علمیه خواهران استان کردستان در ادامه این جلسه پژوهش در زندگی را امری ضروری دانست و خاطر‌نشان ساخت: بدون تحقیق و پژوهش نباید در زندگی افراد و جامعه تصمیمی گرفته شود.
نشست شاخصه‌های فرد بسیجی در مدرسه حضرت زینب‌ س یزد
به همت معاونت فرهنگی مدرسه علمیه حضرت زینب(س) یزد نشست شاخصه‌های فرد بسیجی برگزار شد.
حجت‌الاسلام سبحانیان مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در تیپ الغدیر استان یزد در این نشست با اشاره به ویژگی‌های بسیجی حقیقی تصریح کرد: بسیجی یعنی انسان مخلص‌، آماده دفاع از ارزش‌های دینی و ملتزم به اجرای احکام الهی.
وی با بیان ویژگی مؤمنین با توجه به آیه 112 سوره توبه افزود: مؤمنین اهل توبه، عبادت، بندگی خداوند، شکرگزاری، تعظیم و تسبیح خداوند هستند.
حجت‌الاسلام سبحانیان در مورد ضرورت وجود فضایل اخلاقی از جمله تواضع و فروتنی با توجه به خطبه متقین به ایراد سخن پرداخت.
وی در پایان اعتقاد و التزام به ولایت مطلقه فقیه را تشریح کرد و اظهار داشت: جایگاه ولی فقیه در جامعه همان جایگاه پیامبر و امام است و ما باید اعتقاد عملی به این مهم داشته باشیم‌.
دیدار شماری از طلاب بسیجی مدرسه ریحانه اصفهان از آسایشگاه جانبازان
شماری از طلاب بسیجی مدرسه علمیه خواهران ریحانه اصفهان از آسایشگاه جانبازان شهید مطهری این شهر دیدار کردند.
غلامرضا شاهوردی جانباز دوران دفاع مقدس در این دیدار با اشاره به تحصیل طلاب در حوزه های علمیه تصریح کرد: طلاب در جامعه کنونی سربازان دفاع از مرز فرهنگی اسلام ناب محمدی(ص) هستند که باید وظیفه تبلیغی خود را به بهترین شکل انجام دهند.
وی در ادامه طلاب حوزه‌های علمیه را به دقت در مطالعه، فراگیری دروس و تبلیغ دین در جامعه سفارش کرد.
برگزاری همایش سبک زندگی حسینی در مدرسه کوثر س تهران
همایش سبک زندگی حسینی با موضوع شیوه‌‌های اثر‌ بخش امر به معروف و نهی از منکر در مدرسه علمیه کوثر(س) تهران برگزار شد.
حجت‌الاسلام کمیجانی استاد حوزه در این نشست با اشاره به شرایط امر به معروف و نهی از منکر تصریح کرد: طلاب در انجام امر به معروف و نهی از منکر مرتکب گناهی نشوند، مانند طبیبی مهربان رفتار کنند، مصلحت مخاطب را رعایت کنند‌، از خودخواهی و خودستایی بپرهیزند، قصدشان تنها رضای خدا باشد و خود را منزه از گناه و برتر از گنهکار نبینند.
وی به شیوه‌های اثر بخش امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و افزود: شیوه الگوسازی، محیطی، پرسشی، عظمت وجودی، آسان‌سازی، نمادین، شیوه ایما و اشاره و شیوه مجازی از جمله موارد اثرگذاری در مخاطب است.
برگزاری نشست نقش بسیج در احیای آرمان‌های امام خمینی ره در مدرسه فاطمه‌الزهرا س تنکابن
نشست نقش بسیج در احیای آرمان‌های امام خمینی(ره) در مدرسه علمیه فاطمه‌الزهرا(س) تنکابن برگزار شد.
حجت‌الاسلام عباس فلاحی استاد حوزه در این نشست تصریح کرد: انسان همواره با دو جبهه دشمن نهان و دشمن آشکار در مبارزه است‌.
وی افزود: ابزار مبارزه با نفس اماره پیروزی و غلبه بر تقوای الهی است و مبارزه با دشمن آشکار، مجهز شدن به سلاح علم‌، معرفت و بصیرت است.
وی ادامه داد: بنا بر توصیه‌های دین مبین اسلام و رسولان الهی، امت اسلام همواره باید آماده برای جهاد و مقابله باشد.
حجت‌الاسلام فلاحی رمز ماندگاری و قداست جهاد در راه خدا را پیروی و اطاعت محض از ولایت فقیه عنوان کرد‌.
وی افزود: بسیجیان باید حافظ آرمان‌های ناب ولایت فقیه باشند و همیشه آماده برای دفاع از مرزهای زمینی، فرهنگی و اعتقادی کشورشان باشند‌.
وی ادامه داد: تنها راه در امان ماندن از ضلالت‌های دنیوی و رستگاری اخروی متصل شدن به ریسمان محکم ولایت فقه است.
استاد حوزه گفت: حوزه علمیه خواهران به عنوان یک تشکل مذهبی ‌باید حافظ آرمان‌های امام و شهدا باشد و مثل همیشه قدرتمندانه با سلاح علم و بصیرت با مفاسد مقابله کند و پشتیبان ولایت فقیه باشد تا به مملکت آسیبی نرسد‌.
برگزاری نمایشگاه کتاب در مدارس آموزش و پرورش بهبهان به همت مدرسه علمیه شهر
به همت مدرسه علمیه طوبی بهبهان و انتشارات ثارالله و ارمغان نو نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی در مدارس آموزش و پرورش این شهر برگزار شد.
صدیقه طیبی مدیر مدرسه علمیه طوبی بهبهان با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی در مدارس آموزش و پرورش این شهر تصریح کرد: این نمایشگاه با همکاری این مدرسه علمیه و انتشارات ثارالله و ارمغان نو در دو مدرسه 22بهمن و شاهد هدی برگزار شد.
وی افزود: این نمایشگاه با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در مدارس، آشنایی دانش‌آموزان با کتاب‌های مذهبی و آشنایی بیشتر با اهل‌بیت‌(ع) و نهضت عاشورا برگزار شد.
برگزاری کرسی آزاد‌اندیشی در مدرسه حضرت زینب س سریش‌آباد
نشست کرسی آزاد اندیشی با موضوع عدل الهی در مدرسه علمیه حضرت زینب(س) سریش‌آباد برگزار شد.
محمود خالقی معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران در این نشست اجرای نهضت آزاد‌اندیشی در حوزه‌های علمیه خواهران را در راستای اجرایی کردن منویات مقام معظم رهبری عنوان کرد و گفت: ایجاد فضای آزاد‌اندیشی، ترویج فرهنگ تفکر و گفتگو است که امید است ثمره این طرح ترویج و پیشرفت معارف و فرهنگ قرآنی در جامعه باشد.
صغری ملاولی مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب(س) سریش‌آباد با اشاره به برگزاری نشست کرسی آزاد‌اندیشی در این مدرسه علمیه تصریح کرد: این نشست با همکاری مدرسه علمیه الزهرا(س) و حضرت زینب(س) سریش‌آباد برگزار شد.
وی افزود: در این جلسه دکتر حائری به عنوان استاد صاحب نظر، حجت‌الاسلام فیض به عنوان استاد داور و حجت‌الاسلام صفی‌زاده به عنوان استاد منتقد به ارائه بحث پرداختند./9191/پ203/ن
ارسال نظرات