۰۴ دی ۱۳۹۲ - ۲۳:۱۸
کد خبر: ۱۹۳۲۴۰
حجت الاسلام رسایی:

وزارت اطلاعات و چند نماینده مقصر ملاقات هیات اروپایی با فتنه گران هستند

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تهران در مجلس در پاسخ این پرسش که چرا سران فتنه محاکمه نمی شوند؟ گفت: سران فتنه در 9 دی محاکمه شدند، در ثانی اینها هنوز باید بمانند و جواب پس بدهند.
حجت الاسلام رسايي نماينده مردم تهران در مجلس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، یادواره شهدای فتنه88 با عنوان «ظلم بزرگ» به همت ستاد مردمی بزرگداشت 9 دی، شب گذشته در محل مسجد حضرت ولی عصر(عج) مشهد برگزار شد.

 

حجت الاسلام حمید رسایی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در این مراسم با اشاره به فرارسیدن سالروز رحلت نبی مکرم اسلام(ص)، گفت: در سراسر دنیا این تنها شیعیان هستند که برای پیامبر(ص) عزاداری می کنند.

 

وی با بیان این که اسلام رایج در دنیا، اغلب اسلام اهل سنت است حتی اگر رسما اهل سنت نباشند، افزود: این افراد با وجود ارادت بسیار به ائمه اطهار(ع) قائل به عزاداری در رحلت پیامبر(ص) نیستند.

 

حجت الاسلام رسایی تصریح کرد: با این که در تاریخ ولادت پیامبر اسلام(ص) میان شیعه وسنی اختلاف است، روزهای متمادی جشن های بزرگ و باشکوه خصوصا از سوی اهل سنت برگزار می شود اما در رحلت ایشان تنها شیعیان عزاداری می کنند.

 

چرا تنها شیعیان در رحلت پیامبر(ص) عزادار هستند؟/ یادآوری 9 دی مانند 28 صفر، یادآور یک ظلم بزرگ است

وی، دلیل این امر را یادآوری مسأله جانشینی پیامبر(ص) و غصب حق امامت عنوان کرد و در مورد رابطه ناراحتی برخی از عزاداری در رحلت پیامبر(ص) با بزرگداشت 9 دی، گفت: در همین راستا عده ای از بزرگداشت و یادآوری حماسه 9 دی ناراحت هستند با این که مؤمن هستند و امام حسین(ع) و عاشورا را هم دوست دارند چرا که این بزرگداشت ها، یادآوری چرایی و چگونگی شکل گیری 9 دی و به تبع آن فتنه88 است.

 

جاذبه و دافعه از شاخصه های سلامت یک نظام است

نماینده مردم تهران با بیان این که حرمتی که در فتنه88 شکسته شد، بسیار بزرگ بود، افزود: در حکومت پیامبر(ص) و حضرت علی(ع) هم عده ای بودند که نظام را قبول نداشتند؟ هیچ نظامی در دنیا وجود ندارد که همه با آن موافق باشند و اصولا سلامت یک نظام به جاذبه و دافعه آن است اما مهم این است که این نظام چه کسانی را دفع می کند؟ مؤمنان و متدینان را؟ اگر اینگونه است، مشکل از نظام است نه از مردم.

 

وی یادآور شد: 9دی روزی بود که مردم به نقطه جوش رسیدند و جرقه های فتنه88 از پیش از انتخابات و در آن زمان که برخی نامه بدون سلام به رهبری نوشتند و خبر از دود و آتش دادند، زده شد. بقیه جریانات مانند تقلب و....، بهانه ای بیش نبود.

 

فتنه88 یک کودتا بود به بهانه تقلب

حجت الاسلام رسایی با بیان این که فتنه88 بدون تعارف یک کودتا با رمز تقلب بود، اظهار کرد: برخی می گویند مناظرات باعث این وقایع شد اما این دو ربطی ندارند، اگر اینگونه بود باید همان روزهای پس از مناظره آشوب می شد ولی نه تنها اینطور نشد بلکه انتخابات با شکوه تمام برگزار شد.

 

این چه خط امامی است که از فتنه و فتنه گران حمایت می کنید؟

وی ادامه داد: بزرگترین ظلم سران فتنه این بود که دشمنان اسلام را جری کرد؛ آن ها که می گویند ما در خط امام استوار هستیم، بگویند این چه خط امامی است که از فتنه و فتنه گران حمایت می کنند؟ فتنه گران کاری کردند که اقلیت های لائیک دور هم جمع شده و تصور کنند بی شمار هستند.

 

نماینده مردم تهران در مجلس خاطرنشان کرد: با توجه به این که فتنه همیشه در طول تاریخ بوده و خواهد بود، باید مراقب بود که ممکن است برخی چهره ها که در فتنه های گذشته مصون بودند در فتنه های آتی، بازنده باشند و بالعکس.

 

سران فتنه در 9 دی محاکمه شدند

وی، روحانی را متفاوت از جریان فتنه دانست و در پاسخ این پرسش که چرا سران فتنه محاکمه نمی شوند؟، گفت: سران فتنه در 9 دی محاکمه شدند، در ثانی این ها هنوز باید بمانند و جواب پس بدهند.

 

حجت الاسلام رسایی اضافه کرد: درست است که هاشمی در فتنه 88 بزرگترین اشتباه را مرتکب شد اما این دلیل نمی شود که یک خارجی به او توهین کند و ما ساکت بنشینیم.

 

مذاکرات ژنو برای ما تحقیرآمیز است

وی در خصوص مذاکرات هسته ای نیز ابراز کرد: مذاکرات ژنو برای ما تحقیرآمیز است؛ مذاکره کنندگان باید عنوان کنند چه به دست آورده اند که شایسته تبریک باشد؟ امریکا عنوان می کند ایران می تواند برنامه هسته ای داشته باشد نه غنی سازی؛ بنابراین آقایان بدانند نباید به دشمن اعتماد کرد.

 

وی با اشاره به دیدار اخیر هیئت اروپایی با دو تن از فتنه گران، گفت: مقصر این جریان، وزارت اطلاعات و چند نماینده مطلع هستند./930/پ201/ج

 

ارسال نظرات