۰۶ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۴
کد خبر: ۱۹۳۳۲۹
نماینده ولی فقیه در سپاه:

چرایی عبور از خطوط قرمز نظام بررسی شود / شناخت عناصر پشت صحنه فتنه ضروری است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران الهی است و کسی حق دستبرد به آن را ندارد، از همه پژوهشگران و نخبگان کشور خواست که چرایی جرأت ورود به حوزه خطوط قرمز و حمله به ساختار نظام را مورد مطالعه قرار دهند.
حجت الاسلام علي سعيدي نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران که در مصلی تهران برگزار شد با اشاره به حماسه عظیم مردمی نهم دی، گفت: نهم دی حماسه‌ای بود که مردم با جوشش درونی آفریدند و توانستند بزرگ‌ترین خطر و چالش را از سر راه انقلاب بردارند.

 

وی با بیان اینکه از حوادث تلخ و چالش برانگیز در مسیر حرکت انقلاب اسلامی ایران فتنه‌ای بود که در سال 88 از سوی برخی عناصر قدرت‌طلب و هنجارشکن طراحی و به مرحله اجرا درآمد، افزود: ملت ایران مانند همیشه در نهم دی 88 حماسه‌ای را خلق کردند که در تاریخ ماندگار شد.

 

مؤلفه‌های تشکیل دهنده فتنه 88 و عبرت‌های آن

 

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب با اشاره به عبرت‌های فتنه 88 به مؤلفه‌های شکل‌دهنده فتنه اشاره و اظهار کرد: کاندیداتوری در انتخابات، ورود در عرصه رقابت و اعتراض به انتخابات جزء مؤلفه‌های فتنه نبود، اما آنچه فتنه را شکل داد همسویی و همکاری بین محافل داخلی و خارجی بود.
 

وی همبستگی بین جریان قدرت‌طلب و هنجارشکن با نظام سلطه و حرکت عناصر قدرت‌طلب در چارچوب طرح دشمن را از مؤلفه‌های اصلی فتنه برشمرد و گفت: طرح دشمن براندازی با شیوه نرم بود که به تعبیر خود آنها انقلاب مخملی، این جریان قدرت‌طلب و هنجارشکن داخلی دقیقا در مسیر اجرای نقشه نظام سلطه قرار گرفتند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی، اردوکشی خیابانی و دست زدن به آشوب و تخریب و هنجارشکنی و عبور از قانون و ایستادگی در برابر حاکمیت را از دیگر مؤلفه‌های شکل دهنده فتنه نام برد و با اشاره به چند لایه بودن فتنه، تصریح کرد: برای دلسوزان نظام و انقلاب آن چه اهمیت دارد شناسایی عناصر پشت صحنه است.

 

فعال شدن دوباره عناصر پشت صحنه فتنه

 

وی با بیان اینکه روی صحنه لنین، هیتلر و استالین و پشت صحنه مارکس، ماکیاولی و نیچه هستند که عناصر اصلی فتنه را طراحی کرده اند، گفت: عناصر روی صحنه را می‌توان شناخت اما آن کسانی که تئوری، فکر و اندیشه فتنه را طراحی می‌کنند و عناصر پشت صحنه را به سادگی نمی‌توان شناخت.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: در ماجرای فتنه 88 سه لایه را از هم مجزا می‌بینیم یک لایه روی صحنه آن دو نفری بودند که همواره در جلوی صحنه قرار داشتند، لایه کف خیابان بود که دست به آشوب و تخریب زدند اما عناصر پشت صحنه را از طریق نخبگان و خبرگان باید شناخت.

 

وی ادامه داد: کسانی که کمیته صیانت از آرا را تشکیل دادند و نگران تقلب در انتخابات بودند و ستاد ابطال را در دفتر خود به راه انداختند عناصر پشت صحنه هستند که معمولا سالم می‌مانند و در دوره‌های بعد شروع به فعالیت می‌کنند، عناصری که پشت صحنه فتنه 88 قرار داشتند امروز در جای جای مختلف شروع به فعالیت کرده‌اند.

 

بررسی چرایی عبور از خطوط قرمز نظام

 

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی در بخش دیگری از سخنان خود چرایی فراهم شدن زمینه عبور از خطوط قرمز در انقلاب اسلامی ایران را مورد سؤال قرار داد و گفت: هر دو حزب آمریکا و مردمی که در این دو حزب قرار می‌گیرند به اصول لیبرال دموکراسی آن پایبند هستند و کسی اجازه ندارد به اصول این سیستم و حاکمیت حمله کند.

 

وی با اشاره به اینکه در سه دهه گذشته به دفعات شاهد بودیم که برخی نمایندگان مجلس یا رییس جمهور و یا کاندیداهای ریاست جمهوری اپوزیسیون نظام بوده و به ساختار نظام حمله کرده‌اند، پرسید: مشکل در انقلاب اسلامی کجاست که افراد به خود اجازه می‌دهند ساختارشکنی کرده و به اصول جمهوری اسلامی ایران حمله کنند.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران الهی است و کسی حق دستبرد به آن را ندارد، از همه پژوهشگران، نخبگان، اعضای شورای نگهبان و نمایندگان مجلس خواست که چرایی جرأت ورود به حوزه خطوط قرمز و حمله به ساختار نظام را مورد مطالعه قرار دهند.

 

وی با تأکید بر اینکه باورمان نمی‌شد کسانی که یاد امام را یدک می‌کشیدند در برابر قانون اساسی و نظام جمهوری اسلامی بایستند، به شباهت فتنه 88 و فتنه جمل اشاره کرد و گفت: هر دو این فتنه‌ها با تهمت شروع می‌شود؛ آنجا تهمت به امام علی‌(ع) که در قتل عثمان نقش داشتی و اینجا فتنه تقلب در انتخابات.

 

اتکای به رهبری تنها راه برون رفت از فتنه‌ها

 

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان اینکه آنجا شتر همسر پیامبر را قداست بخشیدند و اینجا رنگ سبز را به عنوان یک تقدس در مسیر ایجاد فتنه انتخاب کردند، گفت: عده‌ای در برابر امام علی‌(ع) قرار گرفتند، عده‌ای در برابر فتنه سکوت کردند و عده‌ای مواضع دوگانه داشتند و امروز هم این چند طیف به خوبی در جامعه دیده می‌شوند.

 

وی عبرت‌آموزی را مصونیت‌آور دانست و با بیان اینکه مردم باید از گذشته عبرت بگیرند که مبادا دو مرتبه این قائله‌ها و حوادث تکرار شود، تأکید کرد: در شرایطی که احساس می‌شود حضور مردم در صحنه‌ها لازم است مردم باید به میدان بیایند و زمینه دفاع همه جانبه از نظام را فراهم کنند.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پایان سخنان خود به ارائه راهکارهای مقابله با فتنه پرداخت و با بیان اینکه اتکای به رهنمودها و هدایت‌های رهبری تنها راه برون رفت و پیشگیری از فتنه‌ها است، بر شناخت وضعیت‌، هوشیاری، مراقبت و استقامت و عکس‌العمل به هنگام تأکید کرد./920/پ202/ی

ارسال نظرات