۰۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۷
کد خبر: ۱۹۳۴۸۴
وزیر ارشاد دولت دهم:

فتنه 88 جنگ احزاب بود/ دولت تدبیر پست‌های مهمی را به فتنه گران داده است

خبرگزاری رسا ـ وزیر ارشاد دولت دهم گفت: در فتنه 88 هر کس در داخل و خارج کشور با نظام اسلامی و ملت بصیر ایران عنادی داشت همگی دست به دست هم داده بودند تا همچون جنگ احزاب که تمام کفر به قصد یک‌سره کردن کار اسلام روبروی پیامبر ایستادند، نظام مقدس جمهوری اسلامی را نابود کنند.
وزير ارشاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، سید محمد حسینی وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی شب گذشته در مراسم بزرگداشت 9 دی در تالار منوچهری مجتمع فرهنگی هنری شهید شاهچراغی دامغان، نهم دی‌ماه 88 را همچون 22 بهمن و 13 آبان از نقاط عطف تاریخ ایران دانست و اظهار داشت: اگر اقیانوس بیکران انسان‌هایی بصیر و ولایت‌مدار در 9 دی به میدان نیامده بودند غائله ننگین فتنه 88 کشور را به سرنوشتی نامعلوم دچار می‌کرد.

 

وی با بیان این نکته که سران فتنه و دست‌های پشت پرده حامی آنها جفای بزرگی در حق ملت ایران کردند، افزود: فتنه‌گران با شایعه پراکنی، شبهه افکنی و ادعای دروغین تقلب عده‌ای فریب خورده را با خود همراه کردند و اعتبار و اقتدار انقلاب اسلامی را زیر سؤال بردند.

 

حسینی دوران هشت ماهه فتنه بعد از انتخابات سال 1388 را سخت‌تر از هشت سال دفاع مقدس دانست و افزود: در طول جنگ تحمیلی می‌دانستیم که با رژیم منحوس بعثی می‌جنگیم که به‌وسیله آمریکای جنایت‌کار و دیگر متحدان غربی و شرقی و عربی‌اش حمایت می‌شود اما در عرصه فتنه دشمن غایب سربازان خدعه و فریب و نفاق را به میدان فرستاده بود.

 

برخی از خواص به‌دنبال کم اهمیت جلوه دادن حماسه 9 دی هستند
وزیر ارشاد دولت دهم با اشاره به نام‌گذاری 9 دی به‌عنوان روز بصیرت و میثاق امت با ولایت، بردباری و رهنمودهای رهبر فرزانه‌انقلاب و حضور آگاهانه و به‌موقع مردم در صحنه را رمز پیروزی و ماندگاری نهم دی‌ماه دانست و خاطر‌نشان کرد: در دوران انقلاب، دفاع مقدس و فتنه‌های متفاوت 35سال اخیر بدون حضور مردم و تنها با نیروی نظامی به موفقیتی نمی‌رسیدیم

 

استاد دانشگاه تهران تصریح کرد: امروز برخی از خواص به‌دنبال کم اهمیت جلوه دادن حماسه 9 دی هستند و می‌گویند از این روز حرفی نزنید، از فتنه نگویید زیرا باعث اختلاف بین مردم می‌شود اما ما به آنها پاسخ می‌دهیم که ملت ما با هم اختلافی ندارند و حتی کسانی که با طرح مسئله تقلب در انتخابات فریفته بودید اکنون به ماهیت آمریکایی و اسرائیلی فتنه و فتنه‌گران پی برده‌اند و حساب خود را از سران مغرض این حرکت جدا می‌کنند.

 

وی سران فتنه را افرادی بی‌لیاقت و خائن خواند که قدر عنایت رهبر‌کبیر انقلاب اسلامی و موقعیتی که بواسطه این نظام مقدس کسب کرده‌بودند را ندانستند و امروز همچنان قیافه حق به‌جانب می‌گیرند و نه‌تنها توبه نکرده و از ملت ایران عذر‌خواهی نکرده‌اند بلکه از دولت جدید سهم خواهی می‌کنند.

 

جمهوری اسلامی چشم امید ملت‌های مسلمان و آزاده جهان است
حسینی تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران با بهره‌گیری و حرکت بر محور سیره اهل بیت(ع) و غیرت و همیت ایرانی به اقتدار و انسجامی دست‌یافته که امروز چشم امید و الگوی ملت‌های مسلمان و آزاده جهان است حال آنکه فتنه‌گران که از ابتدا با نظام اسلامی مشکل داشتند به دنبال ضربه زدن به این وجهه و تبدیل کشورمان به شرایطی همچون مصر بودند.

 

وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: حامیان جریان فتنه خیلی دیر فهمیدند که ایران اوکراین و بعضی از دیگر کشورها نیست که با انقلابی رنگی بتوانند استقلال آن را مصادره کنند؛ از این رو با اهانت به مقدسات ملت ایران در عاشورای 88 گور خود را کندند.

 

دولت از سپردن مسؤولیت به اصحاب فتنه پرهیز کند

حسینی با اشاره به محکومیت اعمال فتنه‌گران توسط رییس جمهور بعد از وقایع سال 1388 اضافه کرد: متأسفانه شاهد آن هستیم که برخی از اصحاب فتنه در دولت تدبیر و امید دکتر روحانی به پست‌های مهمی دست ‌یافته‌اند که البته مجلس شورای اسلامی در مقابل آنها ایستاده است.

 

وی تأکید کرد: رییس دولت و وزرا فراموش نکنند و هوشیار باشند که فتنه‌گران همان افرادی هستند که چوب حراج به اعتبار و امنیت کشور زدند و با درخواست‌هایی همچون ابطال انتخابات و اردوکشی خیابانی و ادعای دروغ تقلب به‌دنبال باب کردن چه بدعت‌های خطرناکی بودند./977/پ202/ج

ارسال نظرات