۰۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۱۹۵۶۱۹
پیش از ظهر امروز انجام شد؛

عمامه گذاری طلاب مدرسه معصومیه با حضور آیت‌الله مصباح یزدی

خبرگزاری رسا ـ جمعی از طلاب مدرسه علمیه معصومیه قم، در مراسمی به دست آیت‌الله مصباح یزدی، رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) معمم شدند.
مراسم عمامه گذاري طلاب مدرسه علميه معصوميه قم مراسم عمامه گذاري طلاب مدرسه علميه معصوميه قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، تعدادی از طلاب مدرسه علمیه معصومیه قم، پیش از ظهر امروز در مراسمی که در سالن اجتماعات این مدرسه برگزار شد، به دست آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی، رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) معمم و به عضویت در دستگاه امام زمان(عج) درآمدند.
 
بر اساس این گزارش در این مراسم معنوی ، طلاب سوگند یاد کردند که تا آخرین لحظه عمر به عنوان سربازی فداکار تمام توان و استعداد خود را در جهت اعتلای کلمه الله به کار بندند و مصالح اجتماعی را بر منافع شخصی و حزبی و قبیله‌ای ترجیح دهند و برای صیانت از حریم مذهب حقه جعفری و روحانیت تلاش کنند.
متن سوگندنامه به این شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
«اکنون که مفتخر به پوشیدن لباس روحانیت می شوم در پیشگاه خداوند متعال و در محضر مبارک حضرت بقیةالله الاعظم روحی له الفداء و قران کریم سوگند یاد می‌کنم به عنوان سربازی فداکار تمام توان و استعداد خود را در جهت اعتلای کلمه الله به کار بندم و مصالح اجتماعی را بر منافع شخصی و حزبی و قبیله‌ای ترجیح داده و از کارهای خلاف مروت اجتناب و در حفظ و صیانت از حریم روحانیت و حریم مذهب حقه جعفری کوشا باشم.
من با خداوند یکتا عه و پیمان می‌بندم که در راه تبلیغ دین از کسی جز خدا نهراسم و با روح مطهر رسول خدا و ائمه اطهار صلوات‌الله و سلامه علیه و شهدای عزیز پیمان می بندم که تا آخرین نفس و تا آخرین قطره خون به اسلام وفادار باشم و در جهت تقویت نظام مقدس اسلامی که برخاسته از قیام عاشورا است، تلاش و کوشش کنم و خود را در تبعیت از فرمان ولی فقیه که ولایتش استمرار ولایت انبیا و ائمه اطهار علیهم‌السلام است ملتزم بدانم»
آیت الله مصباح یزدی در این مراسم، با بیان این‌که حرکت‌های نمادین از جمله مطالبی است که سبب برقراری رابطه اصیل و ثابت می‌شود و یکی از این حرکت‌ها پوشیدن لباسی است که هم‌شکل لباس ائمه(ع) است، بیان داشت: اگر لباس روحانیت را پوشیدیم که نماد عضویت در دستگاه امام زمان(عج) است، باید شرایط آن را هم رعایت کنیم و این امری ضروری است.
رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) افزود: پوشیدن لباس روحانیت حکم پذیرفته‌شدن در دستگاه امام زمان(عج) را دارد، همان‌گونه که تکبیرةالاحرام حکم ورود به نماز را داردع پس افرادی که این لباس را می‌پوشند باید سعی کنند خود را به نوکری امام زمان(ع) برسانند و به گونه‌ای حرکت کنند که مورد رضای خداوند و امام عصر(ع) باشد.
وی با اشاره به این که باید همواره در این لباس مقدس طلب یاری از امام زمان(عج) داشته باشیم، گفت: باید از امام(ع) خود بخواهیم ما را از حیث مادی و معنوی غنی کند تا محتاج دیگران نشویم و هر کاری را در این لباس انجام ندهیم.
آیت‌الله مصباح یزدی در پایان تأکید کرد: وقتی لباس مقدس روحانیت را به تن می‌کنیم باید بنای ما بر این باشد که به لوازم این لباس نیز ملتزم باشیم و کاری انجام ندهیم که سبب بی‌احترامی به لباس و ائمه(ع) بشود./907/پ203/ج
ارسال نظرات