۰۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۱۹۵۸۶۰
رییس مجمع جهانی اهل بیت:

مفتیان وهابی‌ جرأت مناظره با عالمان شیعه را ندارند

خبرگزاری رسا ـ رییس مجمع جهانی اهل بیت‌(ع) از علمای کشورهای مختلف خواست که به شرط ضمانت در جایی جمع شوند و به مناظره با عالمان شیعه بپردازند، اگر در این مناظره حق مشخص شد، همه قبول کنند و از تکفیر شیعیان دست بردارند.
حجت الاسلام والمسلمين اختري حجت الاسلام والمسلمين اختري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن اختری، دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع)، پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران که در مصلای امام خمینی‌(ره) برگزار شد، درباره ولادت حضرت رسول اکرم(ص) و امام صادق(ع) و نقش موثر این مجمع در نشر معارف ائمه اطهار(ع) سخنرانی کرد.

 
وی در ادامه با اشاره به نقش امام صادق‌(ع) در ترویج دین مبین اسلام و تحکیم مذهب جعفری با تعلیمات و دستورات فرزندان و شاگردان آن امام همام، گفت: بیان عظمت، تحول و دگرگونی‌هایی که امام صادق‌(ع) ایجاد کرد، به آسانی امکان‌پذیر نیست.
 
دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت‌(ع)، افزود: از آغاز ولادت پیامبر اکرم‌(ص)، دشمنان اسلام در هر زمانی که برای آنها فراهم شد تلاش کردند با نفوذ و ایجاد انحراف، اسلام را از بین ببرند و امروز هم گروه‌ها و افرادی تلاش می‌کنند در اسلام انحراف ایجاد کرده و معیارهای اسلامی را تغییر دهند.
 
وی جنگ‌هایی که علیه امام علی‌(ع) آغاز شد را از اهداف دشمنان برای تغییر در معارف و مبانی دین اسلام عنوان کرد و واقعه کربلا و شهادت امام حسین‌(ع) را نیز، ادامه تلاش دشمنان برای ایجاد انحراف در دین مبین اسلام دانست.
 
همگرایی شیعیان مرهون تلاش‌های امام صادق
 
وی با اشاره به تشکل و همگرایی بین شیعیان در خط ائمه اطهار‌(ع) در زمان امام صادق‌(ع)، از دوران آن حضرت به عنوان شکوفایی مذهب تشیع نام برد و گفت: امام صادق‌(ع) بیش از 4 هزار شاگرد را تربیت کرد که به تبلیغ و تبیین معارف اهل بیت‌(ع) در کشورهای مختلف پرداختند.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین اختری ادامه داد: برخی مورخان نوشته‌اند که علم در زمان امام صادق‌(ع) به پانصد رشته و پانصد شعبه تقسیم شد و رشته‌های مختلف علمی در آن زمان به وجود آمد که همه اینها از برکات وجود امام ششم شیعیان جهان بود؛ اگرچه تلاش دشمنان برای ایجاد انحراف در اسلام همچنان ادامه داشت.
 
وی حرکت‌های انحرافی ایجاد شده برای ضربه زدن به نظام پس از پیروزی انقلاب اسلامی را بررسی کرد و گفت: همان‌گونه که حکام بنی امیه تلاش کردند با تغییر معیارها، روایات و تفسیرها مردم را از خاندان عصمت و طهارت دور کنند، پس از پیروزی انقلاب هم عده‌ای همین کار را دنبال کردند تا بتوانند بین مردم و انقلاب جدایی بی‌اندازند.
 
وی اظهار کرد: بسیاری از توطئه‌ها با رهبری امام خمینی‌(ره) خنثی شد، اما دشمن دست به حمله نظامی زد که حمله نظامی را هم ملت با پیروزی پشت سر گذاشت، اما همچنان دست بر نداشتند و تا به امروز همانطور که مقام معظم رهبری بارها فرموده‌اند، شاهدیم دشمنان از راه‌های مختلف می‌خواهند این انقلاب را به انحراف بکشانند.
 
ترس دشمنان از افزایش قدرت و همگرایی تشیع
 
دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت‌(ع) با بیان اینکه امروز دشمن دست به حیله جدیدی زده است، از ایجاد اختلاف و فتنه‌انگیزی فرقه‌ای و مذهبی به عنوان حیله جدید استکبار نام برد و گفت: در مقاطع مختلف تاریخی شاهدیم هرگاه اسلام رشد پیدا کرده و بیداری اسلامی شکل گرفته است، دشمن برای تضعیف مسلمانان تلاش می‌کند.
 
 وی با اشاره به ترس دشمنان از افزایش قدرت و همگرایی تشیع، وهابیت تکفیری را که هیچ ریشه‌ای در اسلام ندارند و فاقد معیارهای علمی هستند، دست نشانده کفار دانست و افزود: وهابیت افراد بی‌سوادی هستند که حتی در توحید و نبوت حرف‌های بسیار پوچ و بی‌معنایی می‌زنند.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین اختری با بیان اینکه حتی یک شخص عالم و دانشمند مانند متفکران شیعه همچون علامه طباطبایی، شهید مفتح و علامه شهید مطهری در وهابیت وجود ندارد که اعلم باشد، تصریح کرد: امروز اگر ما از مقام معظم رهبری تقلید می‌کنیم برای آن است که ایشان را اعلم می‌دانیم.
 
مفتیان وهابی‌ حاضر به مناظره با عالمان شیعه نیستند
 
وی مفتیان وهابی‌ را به مناظره و گفت‌وگو دعوت کرد و با تأکید بر اینکه آنها حاضر به گفت‌وگو با علمای شیعه نیستند، گفت: وهابی‌ها که جنایت می‌‌کنند و خون مردم را می‌ریزند، اگر راست می‌گویند با ما گفت‌وگو کنند، اینها جرأت ندارند و جرأت نمی‌کنند حتی کتاب نهج‌البلاغه را در کشورهایشان پخش کنند.
 
وی با بیان اینکه مجمع جهانی اهل بیت‌(ع) پاسخ‌گوی شبهات مختلف است، از علمای کشورهای مختلف خواست که به شرط ضمانت در جایی جمع شوند و به مناظره با عالمان شیعه بپردازند، اگر در این مناظره حق مشخص شد، همه قبول کنند و از تکفیر شیعیان دست بردارند.
 
دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت‌(ع) تصریح کرد: البته اینها در مسأله اصل تشیع شبهه ایجاد می‌کنند و از شیعه به عنوان انحراف نام می‌برند که مقام معظم رهبری در سخنرانی روز وحدت به این مسأله اشاره کردند و فرمودند کشورهایی که نقشه‌های شوم علیه تشیع می‌کشند، این توطئه‌ها دامن‌گیر خودشان خواهد شد./920/پ202/ج
ارسال نظرات