۱۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۲
کد خبر: ۱۹۶۴۴۶
اسحاق جهانگیری:

دولت از کیان هسته‌ای کشور به خوبی دفاع کرد

خبرگزاری رسا ـ معاون اول رییس جمهور با بیان این که دولت در توافقنامه ژنو از کیان هسته‌ای کشور، دستاوردهای دانشمندان و سیاست‌های رهبر معظم انقلاب دفاع کرد، گفت: مذاکرات بر اساسعزت،حکمت و مصلحت است.
جهانگيري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور پیش از ظهر امروز در دیدار باحضرت آیت الله حسین نوری همدانیبا بیان این که مجموعه ای از مشکلات پیش روی کشور و مردم است، اظهار داشت: دولت به دنبال راه حل برای این مسائل است؛ در این چند ماه از آغاز کار دولت خداوند عنایت کرد و بخشی از این مشکلات مرتفع شد؛ دولت به دنبال گام‌های بلندتری در این عرصه است.
وی یکی از گرفتاری‌های مردم را گرانی، تورم، رکود اقتصادی و کمبود کالاهای اساسی کشور عنوان کرد و گفت: مردم نگران بودند دارو و کالاهای اساسی دیگر به موقع به کشور وارد نشود؛ در آغاز کار حدود 60 الی 70 کشتی در آب‌ها بود که بخاطر نبودن منابع امکان تخلیه آنها نبود.
معاون اول رییس جمهور افزود: با تدابیری که درفضای بین المللی صورت گرفت از کیان هسته‌ای کشور و دستاوردهای مهم دانشمندان و سیاست‌هایی که مقام معظم رهبری ترسیم کرده اند دفاع شد و حق مردم ایران حفظ شد.
جهانگیری با بیان این که در مسیر مذاکرات قدرت‌های بزرگی پیش روی ما هستند، گفت: باید کاری کرد که از کید آنان نجات پیدا کنیم و تحریم‌های ظالمانه را برطرف کنیم.
وی افزود: امروز در فضای بین المللی آرامش و اعتمادی به وجود آمده است و موضع ما در مذاکرات بر اساس عزت،حکمت و مصلحت است که همواره مورد تأکید رهبر معظم انقلاب بوده است.
معاون اول رییس جمهور با اشاره به بحث هدفمندی یارانه‌ها، گفت: مصرف انرژیدر کشور ما بیش از همه کشورهای جهان است واگرمصرف با این شدت و به همین منوال رشد کند ممکن است که درآینده دچار مشکل شویم.
جهانگیری بااشاره به حمایت مقام معظم رهبری، مراجع تقلید وعلما برای اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها، ابراز داشت: این طرح در اجرا بامشکلاتی مواجه شد؛ پرداخت یارانه یک ونیم برابر بیش از کل درآمد حاصل از آن است.
وی ادامه داد: 77 میلیون نفردر کشور یارانه می گیرند؛ در مرحله بعدی بخشی از درآمد حاصل از این طرح را به بحران‌های اصلی مانند بحث سلامت اختصاص خواهیم داد./928/پ202/ج
ارسال نظرات