۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۱۹۷۳۶۸
آیت الله موسوی جزایری:

علم عالم باید بر شبهه دشمن غلبه کند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با بیان این که علما همواره باید آماده دفاع از تشیع باشند، تصریح کرد: اسلحه عالم، علم او است و این علم باید علیه تیر دشمن که همان شبهه است غلبه کند.
علم عالم باید بر شبهه دشمن غلبه کند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، ظهر امروز در آیین افتتاح مرکز تخصصی علوم و معارف اسلامی شهید سید مرتضی شفیعی، به احادیث ائمه معصومین پیرامون وظیفه علما اشاره کرد و گفت: علمای شیعه سربازان اسلام در جنگ با دشمن هستند.

امام جمعه اهواز، دشمن اسلام را شیطان و اصحابش عنوان کرد و اظهار داشت: شیاطین در چهره های گوناگون قصد دارند تا چهره اسلام را مخدوش کنند.

آیت الله موسوی جزایری با بیان این که علما همواره باید آماده دفاع از تشیع باشند، تصریح کرد: علما مدافع ضعفا هستند و این ضعفا در تفسیر حدیث کسانی عنوان شده که آگاهی چندانی نسبت به مبانی تشیع ندارند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه خاطر نشان کرد: اسلحه عالم، علم او است و این علم باید علیه تیر دشمن که همان شبهه است غلبه کند.

آیت الله موسوی جزایری با بیان این که دشمن از راه های گوناگون از جمله فرهنگ مبتذل غربی سعی در خدشه وارد کردن به مبنی اسلام را دارد، گفت: تقوا و فضل از دیگر سلاح های عالم در مقابل دشمنان است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان، در ادامه تصریح کرد: علمای ربانی تنها به خدا فکر می کنند و این سؤال را می توان مطرح کرد که جز امام خمینی(ره) چه کسی می توانست کشتی انقلاب را در مقابل بدخواهان به سر منزل مقصود برساند؟

امام جمعه اهواز به شخصیت شهید مرتضی شفیعی اشاره کرد و گفت: این جوان دارای استعداد علمی بالایی بود و در دوران جنگ بر اساس تکلیف با قم خداحافظی کرد و با حضور در جبهه به تکلیف شرعی خود عمل کرد.

آیت الله موسوی جزایری کتابخانه شهید شفیعی را مرجعی برای محققان و پژوهشگران دانست و افزود: دسترسی به منابع معتبر از نیازهای فعالیت یک محقق محسوب می شود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری وجود علمی کارشناس در رأس این کتابخانه را امتیازی بزرگ و برجسته عنوان کرد و گفت: آیت الله شفیعی از علمای بزرگ و کتاب شناس در زمینه علوم اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان، با بیان این که امیدواریم با کمک استاندار و مسؤولان این مرکز تخصصی گسترش یابد، اظهار داشت: بنده، هزار جلد کتاب که عمده از کتابخانه شخصی است را به این کتابخانه اهداء می کنم.

امام جمعه اهواز از زحمات لفته منصوری، مدیر کل کتابخانه های عمومی خوزستان که تلاش های بسیاری در زمینه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی انجام می دهند قدردانی کرد./9464/پ202/س

ارسال نظرات