۲۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۱:۲۵
کد خبر: ۱۹۸۱۲۵
رییس شورای مدیریت حوزه علمیه تهران خواستار شد:

تشکیل کارگروهی برای ارزیابی و سنجش گفت‌وگوهای ادیان

خبرگزاری رسا ـ رییس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با اشاره به این‌که کار نسبتا طولانی بیست ساله و مفصل می‌تواند اهمیت ارزیابی و سنجش داشته باشد پیشنهاد کرد تا کارگروهی برای ارزیابی کمیابی‌ها و ناکامیابی‌های محتمل تشکیل شود تا درصورت وجود کاستی، راهکار دفع آن بررسی شود.
حجت الاسلام والمسلمين رشاد، رييس پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی اکبر رشاد، رییس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی عصر شنبه بیست و ششم بهمن ماه در هفتمین دور نشست دینی مرکز گفت‌وگوی ادیان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و شورای جهانی کلیساها با عنوان «معنویت و مدرنیته» که در حسینیه این سازمان به مدت دو روز آغاز به‌کار کرد، با اشاره به این‌که طی بیست سال گذشته در این کنفرانس مباحث با ارزشی مربوط به صلح، عدالت و هرمنوتیک دینی را مورد مذاکره و گفت‌وگو قرار دادیم، در بیان پیشنهادی به این اجلاس، گفت: یک منظومه‌ای از مباحث برای گفت‌وگوها تعریف کنیم که هر مبحث حلقه‌ای از آن منظومه را تشکیل می‌دهد تا مباحث هم همدیگر را تدارک و تقویت کنند و بر مباحثی که از اهمیت بیشتری برخوردارند، اولویت بدهیم.

وی افزود: گاهی انتخاب مباحث و تعیین موضوعات گفت‌وگوها تابع شرایط هم هست و گاهی مسائل جهانی اقتضا می‌کند که ما به آن مسائل اهتمام کنیم اما نافی این نیست که منظومه‌ای از مباحث را توافق کنیم و به‎تدریج به آن بپردازیم.

رییس شورای مدیریت حوزه علمیه تهران با بیان این‌که در این بیست سال یک تلاش مشترک نسبتا گسترده را پی گرفتیم و با هم به‌کار بستیم، گفت: این مدت و مقدار فعالیت علمی، فکری، معنوی و دینی به حدی هست که جای ارزیابی داشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رشاد با اشاره به این‌که کار نسبتا طولانی بیست ساله و مفصل می‌تواند اهمیت ارزیابی و سنجش داشته باشد پیشنهاد کرد تا کارگروهی برای ارزیابی کمیابی‌ها و ناکامیابی‌های محتمل تشکیل شود تا درصورت وجود کاستی، راهکار دفع آن بررسی شود.

وی با بیان این‌که در برخی از امور نفس دوام یافتن خودش توفیق است، ابراز داشت: این‌که می‌شود به فعالیتی پرداخت و  کسانی که در جریان آن فعالیت نقش آفریدند و با رضایت مندی به کارشان ادامه دادند، خود اگر بخشی از توفیق نباشد، یک توفق نسبی است.

در این مراسم در این مراسم آیت‌الله محمد علی تسخیری، مشاور مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام، آیت‌الله محقق داماد، حجت‌الاسلام زمانی معاون امور بین‌الملل حوزه‌های علمیه، حجت‌الاسلام یونسی دستیار ویژه رییس جمهور، اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان خلیفه ارامنه تهران و شمال ایران، اعضای شورای جهانی کلیساها و اندیشمندان و فرهیختگان مسلمان و مسیحی حضور داشتند./956/پ202/ص

ارسال نظرات