۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۱۹۸۵۳۵
امام جمعه بابل:

مدارس غیردولتی از تربیت دینی دانش آموزان غافل نشوند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول حوزه خاتم الانبیای بابل با توصیه نسبت به توجه به امور تربیتی در مدارس غیر دولتی گفت: انتظار داریم که همان گونه که بهترین استاد و معلم را برای آموزش و تعلیم می آورند بهترین مربی را هم برای تربیت دانش آموزان در نظر بگیرند.
حجت الاسلام حسن روحاني، امام جمعه بابل

حجت الاسلام مجتبی روحانی، امام جمعه بابل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل با اشاره به هشتم اسفند روز امور تربیتی و تربیت اسلامی گفت: باید مسأله تربیت در جامعه و خانواده و مدارس ما بیش از گذشته مورد عنایت و توجه قرار بگیرد.

 

وی با انتقاد از برخی از مدارس غیر دولتی که توجه کمتری به امور تربیتی در این مدارس نشان می دهند، تصریح کرد: مبادا در مدارس غیردولتی بر مسأله تعلیم تکیه شود و برگزیدگان علمی خود را به رخ افراد دیگر بکشند اما آنچنان به امور تربیتی توجه نکنند.

 

مسؤول حوزه خاتم الانبیای بابل با توصیه نسبت به توجه به امور تربیتی در مدارس غیر دولتی گفت: انتظار داریم که همان گونه که بهترین استاد و معلم را برای آموزش و تعلیم می آورند بهترین مربی را هم برای تربیت دانش آموزان در نظر بگیرند.

 

وی ادامه داد: اگر توجه به امور درسی و امور تربیتی در کنار یکدیگر قرار بگیرند می توانند با تربیت صحیح، مدیران و افراد موفقی را به جامعه اسلامی عرضه کنند.

 

امام جمعه بابل به ریشه یابی موضوع تربیت پرداخت و تصریح کرد: مسأله تربیت از درون خانواده آغاز می شود؛ اما متأسفانه بعضی از پداران و مادران موضوع تربیت فرزندان خود را به فراموشی سپرده اند.

 

وی افزود: برخی والدین سعی دارند تا بهترین لباس، مسکن و غذا را برای فرزند خود فراهم کنند؛ اما یک بار به خود زحمت نمی دهند که دست فرزند خود را بگیرند و با امور دینی و از جمله نماز جماعت و مسجد آشنا کنند.

 

حجت الاسلام روحانی با اظهار نگرانی نسبت به عدم تربیت صحیح دینی در فرزندان خاطرنشان کرد: می بینیم که پدر و مادری فرزند خود را در انواع و اقسام کلاس های زبان و باشگاه های ورزشی ثبت نام می کنند اما متأسفانه با آیات قرآن آشنا نیست.

 

وی ادامه داد: متأسفانه دیده می شود که نبود آشنایی با مسائل دینی فرزندان، والدین را نگران نمی کند و برای آنان ننگ محسوب نمی شود.

 

این استاد حوزه علمیه بابل با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) در خصوص ضرورت فراگیری احکام و مسائل دینی از سوی فرزندان گفت: امام صادق(ع) در حدیثی فرمودند که اگر من با نوجوانی از نوجوانان شیعه برخورد کنم که احکام دین و خواندن قرآن را نمی داند او را ادب می کردم که چرا نسبت به این امر کوتاهی کرده است.

 

امام جمعه بابل با هشداری در خصوص عدم توجه به امور تربیتی تصریح کرد: عنصر تربیت در کنار مسأله تعلیم و بهره وری های دیگر از مسائلی است که باید مورد توجه آحاد جامعه ما قرار بگیرد  چرا که تربیت نکردن یعنی هرز رفتن افراد جامعه است.

 

وی با تشریح وضعیت برخی فرزندان که موجب ناهنجاری های اجتماعی در جامعه می شوند، گفت:  هرز رفتن زمانی مورد توجه قرار می گیرد که فرزند 17ساله می شود و از زیر دید پدرو مادر خود فرار می کند و دیگر آن تعهد لازم را ندارد برای اینکه درس تعهد را پدر و مادر به او آموزش ندادند.

 

حجت الاسلام روحانی ورود ماهواره ها را در خانه ها یکی از عوامل هرز رفتن نوجوانان و جوانان جامعه بیان و خاطرنشان کرد: جای  تعجب است برخی والدین غافلانه با ورود شبکه های ماهواره ای به محیط منزل موجب هرزگی اعضای خانواده می شوند.

 

امام جمعه بابل به پاسخ برخی از افراد در اعتراض به نصب گیرنده های ماهواره ای در منزل اشاره کرد و گفت: بعضی می گویند که ما کنترل این رسانه را در دست داریم  سوال من اینجا است که شما چند ساعت در روز را در منزل هستید و چه امنیتی وجود دارد که دختر و پسر شما در غیاب تان پای این شبکه های ماهواره ای هرز آفرین ننشینید.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بابل با تقدیر از والدینی که نگاه تربیت دینی فرزندان را بسیاری جدی گرفته اند خاطرنشان کرد: آفرین بر پدران و مادرانی که به امور تربیت دینی فرزندان توجه جدی دارند  و سعی می کنند همه لحظه های  فرزندان را با مبانی دین و اخلاق پر کنند.

 

وی در پایان گفت: آفرین بر والدینی که اگر به نمازجمعه، نمازجماعت و مجلس دعا می روند فرزند را به همراه خود می برند و آنها را در این فضا آشنا می کنند./950/ت302/س

ارسال نظرات