۱۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۳:۴۴
کد خبر: ۱۹۹۱۶۸
رییس انجمن روان شناسی اسلامی:

تنها حوزه می تواند روان شناسی اسلامی را تبیین کند

خبرگزاری رسا ـ رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه‌ علمیه قم با بیان این‌‌که برگزاری کلاس فلسفه روانشناسی از عملکردهای انجمن روانشناسی اسلامی است، گفت: باید نسبت به این موضوع تأکید کنیم، چرا که غیر از حوزه نمی‌تواند این کار را انجام دهد.
حجت الاسلام ناصر سقاي بي ريا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام ناصر سقا‌ی بی‌ریا، رییس انجمن روانشناسی اسلامی، شب گذشته در نشست علمی درمانگری مذهبی که در سالن اجتماعات انجمن‌های علمی حوزه برگزار شد، به ارائه گزارشی از عملکرد انجمن روانشناسی در سال 92 پرداخت و گفت: ثبت انجمن از مهم‌ترین کارها در این سال بوده است.

وی ادامه داد: انجام طرح‌های نیاز سنجی‌‌ پژوهی دین و روانشناسی، طرح ممیزی و ارزیابی دانش مطالعات خانواده از نخستین کارهای انجمن روانشناسی اسلامی بوده است.

رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه‌ علمیه قم، تولید کتب علمی مورد نیاز روانشناسی و دینی را از فعالیت‌های انجمن روان‌شناسی اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: پیش‌نویس آیین‌نامه چگونه حمایت از محصولات علمی اعضای انجمن نوشته شده و در آینده اجرایی می‌شود.

وی افزود: در گذشته انجمن روانشناسی اسلامی سایتی نداشت، در حالی که اکنون به دو زبان فارسی و انگلیسی فعال است؛ ارتباط با سازمان روانشناسی و مشاوره کل کشور از دیگر کارهای انجمن روانشناسی اسلامی است که سبب تسهیل در عضویت اعضای انجمن در سازمان روانشناسی می‌شود.

حجت‌الاسلام سقا‌‌ی بی‌ریا، برگزاری نشست‌های علمی را از دیگر فعالیت‌های انجمن روانشناسی خواند و اظهار داشت: تاکنون شش نشست درباره مؤلف‌های سبک زندگی، نقد کتاب، روانشناسی و همانند آن از سوی انجمن روانشناسی اسلامی برگزار شده است.

وی تصریح کرد: همچنین سه مقاله تألیف شده از سوی اعضای این انجمن در نشریه روانشناسی منتشر شده است.

رییس انجمن روانشناسی اسلامی با تأکید بر ارتباط و تعامل بیشتر انجمن با مراکز علمی، بیان داشت: در سال جاری 27 جلسه از سوی هیأت مدیره برگزار شده که در آن مشکلات و برنامه‌های انجمن مورد بررسی قرار گرفته است.

رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه‌های علمیه، با بیان این‌که کتاب‌خانه انجمن در سال جاری به صد جلد کتاب مجهز شده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر شصت عضو فعال در کتابخانه انجمن داریم.

حجت‌الاسلام سقای‌ بی‌ریا در ادامه به برنامه‌های‌ آینده انجمن روانشناسی اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: پیگیری مجله علمی و پژوهشی با عنوان دین و روان، شناسایی استعدادهای جوان، حمایت از محصولات اعضا و پیگیری دیگر مسائل از برنامه‌های پیش‌بینی شده برای انجمن روانشناسی اسلامی است.

وی در پایان،‌ گفت: برگزاری کلاس فلسفه روانشناسی از دیگر عملکردهای انجمن روانشناسی اسلامی است که باید نسبت به این موضوع تأکید کنیم، چرا که غیر از حوزه نمی‌تواند این کار را انجام بدهد./993/پ202/ع

ارسال نظرات