۲۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۳:۴۸
کد خبر: ۲۰۰۲۱۰
آیت الله مقتدایی:

واقعیات اسلام و ایران غیر از آن چیزی است که در جهان ارائه می شود

خبرگزاری رسا ـ قائم مقام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر این که واقعیات دین مبین اسلام و کشور ایران غیر از آن چیزی است که از سوی برخی گروه ها در جهان ارائه و نمایش داده می شود، تبادل نظر و هم اندیشی علمای مذاهب مختلف را عامل رفع برخی ابهامات ارزیابی کرد.
آيت الله مقتدايي هيات آمريکايي آيت الله مقتدايي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله مرتضی مقتدایی قائم مقام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در دیدار هیات دینی از کشور آمریکا( کمیته عدالت و صلح جهانی اسقف های کاتولیک مسیحی ایالات متحده) با ابراز خرسندی از ملاقات با این هیات، تصریح کرد: امیدواریم در این گونه جلسات بتوانیم مطالب آموزنده دین مبین اسلام درباره صلح، عدالت و دوستی را مطرح کنیم و به شما انتقال دهیم.
 
وی بیان کرد: امیدواریم این سفر بسیار مفید باشد و اهداف شما نیز از حضور در جمهوری اسلامی ایران و شهر مقدس قم محقق شود و در جلساتی که در ایران خواهید داشت پاسخ های کافی برای سؤال تان پیدا کنید.
 
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد: امیدواریم در مراجعت خود به آمریکا بتوانید دست پر مطالب اسلام را به مسیحیان و پیروان دیگر مذاهب آسمانی برسانید.
 
آیت الله مقتدایی با اشاره به دو سفر خود به واتیکان، ملاقاتش با پاپ را بسیار خوب ارزیابی کرد و با بیان این که من خاطرات بسیار خوبی از این دیدار دارم، گفت: در این دیدار درباره دیدگاه های اسلام در موضوعات مختلف بحث و تبادل نظر شد و ایشان استقبال بسیار خوبی کردند و حتی به برخی کاردینال ها دستور دادند که ما را در برنامه های مختلفی که در واتیکان داشتیم همراهی کنند.
 
این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که برخی گروه ها در مقام این هستند که چهره نادرستی از جمهوری اسلامی ایران ارائه کنند، گفت: چون ایران کانون اسلام در جهان است آنها می خواهند چهره نادرستی از ایران و اسلام ارائه کنند که ضد صلح و عدالت است.
 
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد: امثال شما که دارای تجربه و سابقه خوبی در امور دینی هستید حتما این مساله را تصدیق نخواهید کرد و متوجه خواهید شد که اینها تصویر نادرستی از ایران و اسلام است و امیدواریم در این سفرها چهره واقعی اسلام و جمهوری اسلامی و ملت ایران را ببینید.
 
آیت الله مقتدایی تاکید کرد: اسلام دین رافت و مهربانی نسبت به همه مذاهب مختلف از جمله مسیحیان و حتی سکولار ها است.
 
قائم مقام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر این که برادر بودن در اسلام یک اصل قرآنی بسیار مهم است، گفت: این برادری یک سری لوازم و اقتضائاتی دارند که مسلمانان باید به آن ملتزم باشند که یکی از مهم ترین آنها این است که آنچه برای خود می پسندد برای دیگران و برادر دینی خود هم دوست داشته باشد و از آنچه بدش می آید برای دیگران هم بد بپندارد.
 
آیت الله مقتدایی اضافه کرد: حضرت رسول(ص) برای تحکیم این اصل در بین اصحاب و پیروان خود عقد اخوت و برادری می خواندند که به لوازم آن عمل کنند.
 
وی بیان کرد: مسلمانان در سفر حج با آیین ها و نژادهای مختلف مناسک و عبادات را طبق عقاید خود انجام می دهند و ما به آنها ابراز علاقه و محبت می کنیم.
 
آیت الله مقتدایی با اشاره به آموزه های دین مبین اسلام درباره ارتباط مسلمانان با دیگر مذاهب و آیین ها، تاکید کرد: دستور اسلام این است که نسبت به اینها ولو این که برادر دینی نیستند اما به عنوان یک انسان مورد احترام با او باید برخورد شود و مسلمانان باید مثل یک برادر دینی با آنها برخورد کنند و هر چه برای خود می پسندند برای آنها نیز بپسندند و از هرآنچه بدشان می آید برای آنها نیز ناپسند و بد بشمارند.
 
عضو شورای عالی حوزه های علمیه سیره و رفتار حضرت رسول(ص) و ائمه اطهار در برخورد با غیر مسلمانان را الگو معرفی کرد. /924/پ202/ج
ارسال نظرات