۱۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۹
کد خبر: ۲۰۰۸۰۳
استاد حوزه و دانشگاه:

عزم ملی در سایه تقویت روحیه ایمانی جامعه به وجود می‌آید

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه، تقویت ایمان را مهم ترین عامل عزم ملی در تحقق فرهنگ و اقتصاد کشور بیان کرد و گفت: تا ایمان مردم تقویت نشود و ارزش های اسلامی در بین مردم نهادینه نشود، فرهنگ و اقتصاد نیز به مقصد نمی رسد.
حجت الاسلام صابري اراکي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام ابوالفضل صابری اراکی، استاد حوزه و دانشگاه، صبح امروز در مراسم روز نخست ایام فاطمیه که به میزبانی دفتر نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری برگزار شد، ایمان را مهم ترین شاخصه سبک زندگی اسلامی بیان کرد و گفت: یکی از مهم ترین مشکلات این است که ضعف ایمانمان را مورد بررسی و آسیب شناسی قرار نداده ایم.
 
وی با بیان این که امروزه اگر انسان به کوچک ترین بیماری دچار شود، به سرعت به پزشک مراجعه می کند اما هیچ گاه در پی برطرف کردن ضعف های ایمانی خود نیست، تصریح کرد: در زیارت جامه کبیره آمده است که اهل بیت(ع) درهای ورود به ایمان هستند که راه رسیدن به درجات بالای ایمانی با گذشتن از این درها محقق می شود.
 
حجت الاسلام صابری اراکی با اشاره به این که ایمان بدون اهل بیت(ع) پوچ و تهی است، خاطرنشان کرد: شاخص های انسان مؤمن در قرآن و روایات مختلف بیان شده است که با تطبیق خود با این شاخصه ها، می توان به قوت ها و ضعف های ایمانی وجودیمان پی ببریم و در جهت کامل کردن آن ها وارد میدان شویم.
 
این مقام مسؤول در بیان ویژگی های انسان مؤمن ابراز داشت: در قرآن آمده است که انسان های باخدا کسانی هستند که دل هایشان با شنیدن نام و یاد خداوند متعال پر از ترس می شود.
 
وی ضمن انتقاد از استفاده های ابزاری از قرآن تصریح کرد: متأسفانه امروزه از قرآن استفاده ابزاری می شود و به محتوا و اصل آن توجهی نمی شود؛ بدانید و آگاه باشید که اگر قرآن بخوانیم و هیچ تأثیری در وجودمان نداشته باشد،بی فایده است.
 
این مدرس حوزه و دانشگاه همچنین در ادامه تقویت ایمان را مهم ترین عامل عزم ملی در تحقق فرهنگ و اقتصاد کشور بیان کرد و افزود: تا ایمان مردم تقویت نشود و ارزش های اسلامی در بین مردم نهادینه نگردد، به یقین فرهنگ و اقتصاد ما نیز به مقصد و نقطه نهایی خود که مد نظر رهبر معظم انقلاب است، نخواهد رسید.
 
حجت الاسلام صابری اراکی در پایان با اشاره به حقانیت شیعه، سبک زندگی اسلامی را در سایه فهم کامل از مفاهیم نهج البلاغه بیان کرد و گفت: در نهج البلاغه امیر مؤمنان به خوبی روش و منش های مؤمنان را تشریح کرده اند که زهد، شاخصه اصلی و برتر زندگی اسلامی است./9457/پ202/س
ارسال نظرات