۲۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۸
کد خبر: ۲۰۱۳۸۴
حجت‌الاسلام فرحزاد:

گره گشایی از کار بندگان خدا سبب عاقبت به خیری می شود

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل اخلاقی با بیان این‌که گره گشایی از کار بندگان خدا، انسان را عاقبت‌به خیر می‌کند، گفت: در مقابل ایجاد زحمت و مشقت برای مردم بسیار مذموم و مورد نکوهش واقع شده است.
حجت الاسلام حبيب‌الله فرحزاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام حبیب‌الله فرحزاد، کارشناس مسائل اخلاقی صبح امروز در جلسه اخلاق خادمین مسجد مقدس جمکران که در این مکان مقدس برگزار شد، با بیان این‌که انسان برای رسیدن به خواسته و آرزوهای خود نیاز به یک رموزی دارد، گفت: یکی از مهم‌ترین رموز تقوا و دوری از گناه است.

 

وی افزود: خداوند در آیه دوم و سوم سوره مبارکه طلاق می‌فرماید «وَمَن یَتَّقِ اللَّهَ یَجْعَل لَّهُ مَخْرَجًا. وَیَرْزُقْهُ مِنْ حَیْثُ لَا یَحْتَسِبُ؛ و از جایى که حسابش را نمى‏کند به او روزى مى‏رساند و هر کس بر خدا اعتماد کند او براى وى بس است‏».

 

کارشناس مسائل اخلاقی با اشاره به اهمیت بالای این آیات از سوره طلاق، اظهار داشت: امیرمؤمنان(ع) می‌فرمایند « اگر شرق و غرب عالم به این آیات چنگ بزنند رستگار خواهند شد».

 

حجت الاسلام فرحزاد خاطرنشان کرد: این‌که خداوند رحمان و رحیم است صحیح، ولی باید بدانیم که خداوندی که حضرت آدم و حوا و همچنین حضرت یونس(ع) را به دلیل یک ترک اولی مورد بازخواست قرار می‌دهد، یقینا افرادی که همواره گناه و به خطا می روند مورد بازخواست قرار خواهد داد.

 

وی با بیان این‌که نماز غفیله یکی از اعمالی است که انسان را از غفلت خارج کرده و اسباب پذیرش توبه را مهیا می‌کند، تصریح کرد: آیاتی که در این نماز خوانده می‌شود، اشاره به ندای حضرت یونس در شکم ماهی دارد که وقتی حضرت در ظلمت قرار گرفت، فریاد می‌زد و از خداوند کمک می خواست.

 

این استاد حوزه بیان داشت: باید همواره خود را اصلاح کرده و از غفلت دور نگه داریم و همیشه به دنبال این باشیم که اخلاق و رفتار خود را تغییر دهیم تا این‌که بخواهیم گناه و اشتباه را به گردن دیگران بیندازیم.

 

وی با اشاره به این مطلب که اگر خود را تصحیح کرده و خوب باشیم، این رفتار ما در دیگران نیز تأثیرگذار خواهد بود و آنها را نیز اصلاح و خوب می‌کند، افزود: تلاش کنیم عیوب دیگران را پنهان کنیم و همیشه با هم باشیم تا بر علیه هم.

 

حجت‌الاسلام فرحزاد گفت: اگر می‌خواهیم عاقبت به خیر شویم و مردم برای ما دعا کنند باید در فکر گره‌گشایی از کار بندگان و خدمت به آنها باشیم.

 

وی با بیان این‌که  ایجاد زحمت و مشقت برای مردم بسیار مذموم و مورد نکوهش واقع شده است، یادآور شد: امام صادق(ع) می‌فرماید «اگر کسی به دنبال این باشد که مطلب یا موردی را پیدا کند و به کمک آن بنده و مؤمنی را به زمین بکوبد از ولایت خداوند و ائمه(ع) خارج می‌شود به حدی که دیگر شیطان هم او را نمی‌پذیرد».

 

کارشناس مسائل اخلاقی در پایان تأکید کرد: تصمیم بگیریم به مردم خیر برسانیم و عاقبت‌بخیری و رضایت خداوند را برای خود و دیگران از خداوند درخواست کنیم که رضایت خداوند از بندگان بالاترین نعمت است./907/پ202/ب

ارسال نظرات