۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۲
کد خبر: ۲۰۲۹۳۳
امام جمعه کاشان:

ولایت تنها راه نجات است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: جوانان و نوجوانی که در جلسات حلقه های صالحین شرکت می کنند برای این که مطالب را فراموش نکنند مسلح به سلاح قلم و کاغذ باشند.
آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان ، آیت الله عبدالنبی نمازی امام جمعه کاشان شامگاه سه شنبه در نشست تربیتی، بصیرتی سرگروه ها، مربیان و ارکان شجره طیبه صالحین در سالن شهدای پاسدار ناحیه مقاومت کاشان اظهارداشت: مسؤولین، اساتید و مربیان حلقه های صالحین باید از نوجوانان و جوانان تحت پوشش خود بخواهند در جلسات حلقه های صالحین به قلم و کاغذ مسلح باشند تا آنچه را می شنوند یادداشت کنند.

 

 وی یکی از آداب تعلیم و آموزش را مسلح بودن به سلاح قلم و کاغذ دانست و به نوجوانان و جوانان شرکت کننده در حلقه های صالحین شهرستان کاشان توصیه کرد به حافظه خود قناعت نکنند و آنچه را که می شنوند یادداشت کنند و آن را مکتوب کنند تا ماندگار شود.

 

وی با اشاره به این که شنیده ها ازحافظه ها پاک می شوند اما اگر یادداشت و مکتوب شود ماندگار می شود، گفت: اگر علم نوشته شود می ماند اما اگر حفظ شود فرار می کند چون علم مانند پرنده وحشی است و فرار می کند اما اگر در قفس حبس شود قدرت پرواز نخواهد داشت.  

 

امام جمعه کاشان با اشاره به این که در روایت است که به حافظه خود قناعت نکنید افزود: مطالبی که در این نشست بیان شد حاصل 50 سال عمر است که در اختیار شما گذاشته شد اگر آن را یاد داشت کنید برایتان ماندگار خواهد شد.

 

آیت الله نمازی یادآورشد: رمز ماندگاری قرآن که امروز بعد از 1400 سال به ما رسیده است و در اختیار ما قراردارد در کتابت امیرالمومنین است و یا کتاب نهج البلاغه که در اختیار ما است به برکت کتابت سید رضی است. 

 

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه ضمن تقدیر و تجلیل از فعالان در حلقه صالحین شهرستان کاشان ، حضور در حلقه های صالحین را کاری مبارک ، عرشی و آسمانی خواند و افزود: افرادی که توفیق داشته اند تا بخشی از ساعات عمر خود را برای این جلسات اختصاص داده و چند آیه و روایت را قرائت کنند بهره معنوی برده اند.

 

آیت الله نمازی همچنین به جوانان و نوجوانانی که در حلقه های صالحین فعالیت دارند توصیه کرد از فرصت های به وجود آمده در حلقه های صالحین بیشترین بهره برداری را داشته باشند که فرصت های به وجود آمده به سرعت خواهند گذشت.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه شرایط سیاسی جامعه را حساس خواند و با اشاره به این که هر لحظه در خطر سقوط قرارداریم گفت: تنها راه نجات و چراغ راه ولایت و امامت است.

 

 به گفته وی، جامعه ای که می خواهد از تمامی حوادث و فتنه ها محفوظ و درامان باشد بدون توجه به چپ و راست باید چشم به چراغ رهبری و ولایت داشته باشد.

 

آیت الله نمازی گفت: تمامی مسیرهای نجات به سمت ولایت است در غیر این صورت طوفان ها و تندبادها انسان های کوچک و سبک را جابجا خواهدکرد و از مسیر ولایت منحرف خواهدکرد.

 

در پایان این مراسم ضمن رونمایی از کتاب طرح نظر اندیشه اسلامی در قرآن رهبر معظم انقلاب توسط آیت الله نمازی از تعدادی فعالان در حلقه های صالحین شهرستان کاشان تقدیر و تجلیل شد.   

 

لازم به توضیح است، یکهزار و 111 هزار حلقه صالحین تا بهمن ماه سال جاری در شهرستان کاشان تشکیل شده است که از این تعداد 42حلقه کودک و برادر ، 34 حلقه کودک و خواهر، 170 حلقه نوجوان برادر، 72 حلقه نوجوان خواهر، 338 حلقه جوان برادر ، 111 حلقه جوان خواهر، 87 حلقه میان سال برادر، 160 حلقه میان سال خواهر، 48 حلقه پیشکسوت برادرو 23 حلقه پیشکسوت خواهر هستند./1307/پ202/ب

ارسال نظرات