۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۲۰۳۱۸۰
جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس:

روحانیت با حضور خود بعد معرفتی راهیان نور را تقویت می کنند

خبرگزاری رسا ـ جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس حضور مبلغان روحانی در میان کاروان های راهیان نور را موجب تقویت معرفت زائران این سرزمین دانست.
روحانیت با حضور خود بعد معرفتی راهیان نور را تقویت می کنند

 به گزارش خبرنگار خبرگزای رسا، محمدحسن نامی جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ظهر امروز در دیدار با حضرت آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به نقش آفرینی و پیشتازی روحانیت در عرصه دفاع مقدس، اظهار داشت: روحانیت به نسبت جمعیت این قشر، بیشترین تعداد رزمندگان را اعزام کردند.

وی افزود: بر همین اساس برای تبیین نقش و جایگاه ویژه روحانیت در دفاع مقدس، سازمان روحانیت را تأسیس کردیم و افزون بر آن سازمانی نیز با عنوان پیشکسوتان این عرصه در حال تأسیس است.

نامی با توجه به این که پس از دوران دفاع مقدس روحانیت در عرصه تبلیغ و زنده نگه داشتن فرهنگ جهاد و شهادت تلاش می کنند، گفت: حضور مبلغان روحانی در میان کاروان های راهیان نور موجب شده زائران این مناطق با معرفت بیشتری زیارت کنند.

جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره ناتوی فرهنگی دشمنان، ابراز داشت: با بهره مندی از ارزش های دفاع مقدس می توانیم در مقابل این هجمه ها ایستادگی کنیم و به آرمان های بلند انقلاب اسلامی دست یابیم؛ در راهیان نور نسل امروز می تواند با معارف ناب شهدا بیش از پیش آشنا شود.

نامی با ‏اشاره تأکیدهای مکرر رهبر معظم انقلاب برای حفظ و تقویت فرهنگ دفاع مقدس، گفت: ایشان فرمودند فرهنگ عاشورا توانسته تاریخ شیعه را تغذیه کند، دفاع مقدس نیز باید تا سالیان متمادی چنین نقشی را برای انقلاب ایفا کند.

وی با بیان این که استفاده از ابزارهای هنری و فیلم‌های سینمایی می تواند در انتقال فرهنگ دفاع مقدس نقش بسزایی داشته باشد، ابراز داشت: به همین منظور در بنیاد حفظ آثار و نشر ‏ارزش‌های دفاع مقدس، سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس و سازمان سینمایی راه اندازی شده است؛ در صددیم برای آشنایی بیشتر نسل امروز با ارزش های دفاع مقدس صحنه هایی از جنگ را در سریال ها و فیلم های سینمایی بیاوریم.

جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس هدف اصلی فرهنگ غرب را متزلزل کردن بنیان خانواده دانست و گفت: در مقابله با نقشه شوم دشمنان سازمان زنان در بنیاد تشکیل شد تا در راستای ترویج ارزش های اسلامی و تبیین نقش زنان در دوران دفاع مقدس فعالیت کنند.

وی تعداد زائران سرزمین های نور را در سال گذشته 4 میلیون و 800 هزار نفر اعلام کرد و بیان داشت: 9 درصد آنها زئران کشورهای خارجی بودند؛ به زودی ظرفیت پذیرش زائران در غرب و شمال غرب کشور نیز افزایش خواهد یافت.

نامی در پایان با تشکر و قدرانی از عملکرد سازمان بسیج مستضعفین در این عرصه، گفت: این سازمان نقش بی بدیلی در راه اندازی اردوهای راهیان نور دارد./928/پ202/ن

ارسال نظرات