۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۱:۲۴
کد خبر: ۲۰۳۶۹۳
معاون تبلیغ حوزه های علمیه:

برخی مسؤولان داخلی با غرب همصدا شده اند

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه گفت: برخی دوستان در جمهوری اسلامی زودتر از آن که با بچه های مذهبی هم صدا شوند و به آن ها روی خوش نشان دهند با غرب این رفاقت را ایجاد کرده اند.
حجت الاسلام نبوي، معاون تبليغ حوزه علميه حجت الاسلام نبوي، معاون تبليغ حوزه علميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن نبوی، معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه، شامگاه دوشنبه هشتم اردیبهشت ماه، در اجلاسیه مدارس سفیران هدایت خوزستان، با بیان این که اختلاف افکنی از حربه های دشمنان اسلام در مقاطع گوناگون تاریخ بوده است، اظهار داشت: برخی دوستان در جمهوری اسلامی زودتر از آن که با بچه های مذهبی همصدا شوند و به آن ها روی خوش نشان دهند با غرب دوستی را ایجاد کرده اند که این مسأله خطا است.

معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه با اشاره به این که حب و بغض انسان تنها باید از روی معیار دین صورت گیرد، گفت: روایات بسیاری وجود دارد که انسان را از دوستی با دشمنان دین بازمی دارد.

وی دربخش دیگری از سخنان خود مدارس سفیران هدایت را از مدارس علمیه برتر کشور دانست و افزود: در این مدارس افزون بر برنامه های مصوب برنامه هایی ابتکاری نیز اجرا می شود.

معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه در ادامه از مدیران مدارس علمیه تقاضا کرد تا ابتکارات و نوآوری های خود را در اختیار دیگر مدارس نیز قرار دهند.

وی به سیر زندگی یک طلبه اشاره کرد و افزود: یک طلبه در مرحله نخست ورود به دوران طلبگی باید در زمینه دین شناسی و معرفتی خود را تقویت کند و در مرحله دوم به آن چه دست یافت در حد مقدور عمل کند.

دشمن شناسی در عرصه تبلیغ همواره مورد توجه مبلغان باشد

حجت الاسلام والمسلمین نبوی با بیان این که یک طلبه در مرحله سوم باید آموخته های خود را در دوران طلبگی به دیگر مؤمنان منتقل کند، اظهار داشت: زمان شناسی و دشمن شناسی در عرصه تبلیغ مسأله مهمی است که طلاب باید به آن توجه ویژه ای داشته باشند.

معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه با بیان این که جنگ دو نوع تفکر از ابتدای خلقت انسان وجود داشته است، گفت: رویارویی حق و باطل مسأله ای است که نبود آن تنها در بهشت امکان پذیر است.

وی عمر انسان ها را در حال سپری شدن دانست و افزود: کسانی در این میان سود می کنند که معاملاتی را که انجام می دهند که برای آن ها زیان بار نباشد.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی ایمان به خدا، زندگی سالم، تبلیغ دین را از دیگر ویژگی های انسان مؤمن دانست و اظهار داشت: در این جهان بینی هرگز انسان نباید خود را هدایت گر بداند بلکه باید خداوند را هدایت کننده قلمداد کند.

معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه در ادامه تصریج کرد: مبلغ باید پیام اسلام را دریافت کرده و با شیوه های مناسب آن را تبلیغ کند.

حجت الاسلام نبوی هدایت کنندگان را برترین گروه از انسان ها دانست و افزود: گروهی از دشمنان در قالب فرقه های انحرافی ظاهر شده و علیه اسلام به تبلیغ می پردازند.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی سلامت فکری و سیاسی را از برکات مدارس علمیه سفیران هدایت عنوان کرد و افزود: طلاب مشغول به تحصیل در مدارس سفیران هدایت به سبب هدف مقدس خود که همان تبلیغ است نشاط خاصی در بین آنان وجود دارد./9464/پ202/غ

ارسال نظرات