۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۹
کد خبر: ۲۰۴۱۶۱
وزیر ارتباطات:

حرف و حدیث ها درباره جشن همسر رییس جمهور و سفر به سیستان و بلوچستان صحت نداشت

خبرگزاری رسا ـ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این که برخی گروه ها سعی دارند موضوعاتی که اتفاق نیفتاده را به شخص رییس جمهور نسبت دهند، گفت: با همه این مشکلات دولت هیچ گاه وارد این دعواها نخواهد شد.
محمود واعظي

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عصر امروز در دیدار با حضرت آیت الله مکارم شیرازی به ارائه گزارشی از عملکرد دولت پرداخت و اظهار داشت: برخی گروه ها موضوعاتی را که اتفاق نیفتاده به شخص رییس جمهور نسبت می دهند.

وی افزود: حرف هایی که در مورد مراسم روز زن می زنند هیچ کدام درست نبود و همچنین مسائلی که در مورد سفر سیستان و بلوچستان مطرح شد صحت نداشت؛ امیدواریم با همه این مشکلات دولت هیچ گاه وارد دعوا با مردم، مراجع و دیگران نشود، این از سیاست های جدی دولت است چراکه دعوای سران کشور دودش به چشم مردم می رود، اگر مسأله ای هم باشد به صورت درون خانوادگی مطرح و حل می شود.

وزیر ارتباطات با بیان این که یکی از اولویت های دولت مسأله معیشت مردم و اقتصاد بوده است، گفت: دولت تلاش می کند فشاری که در این زمینه بر مردم وارد می شود را کم کند؛ سال گذشته تورم تا حدی کنترل شد، بنای دولت این است که امسال با اجرای پروژه های مختلف سیاست های رکودی در تورم بوجود آورد.

واعظی درمورد اجرای دور دوم هدفمندی یارانه ها بیان داشت: دولت معتقد است هرچه پول وارد جامعه شود موجب تورم می شود بنابراین تلاش کرد کسانی که نیازمند نیستند از دریافت یارانه ها انصراف دهد، این مسأله را ابتدا به اختیار خود مردم گذاشت و در این مرحله بیش از دو میلیون و سیصد نفر انصراف دادند.

وی افزود: دولت می خواهد از محل درآمد یارانه ها بحث تولید، سلامت و بیمه را سامان دهد و برای کسانی که قدرت مالی کمتری دارند مانند افرادی که تحت نظر کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی هستند بسته های کالایی بدهد؛ ما معتقدیم کار باید از اساس درست شود، تا کی باید به مردم پول و سبد کالا بدهیم؟

وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: وحدت و صمیمیت در میان سران سه قوه جریان دارد و این همبستگی و صمیمیت در کل کشور نیز جاری شده است؛ با این همبستگی ها می توانیم مشکلات را در زمان کوتاه تری حل کنیم.

واعظی با اشاره به نام گذای امسال از سوی مقام معظم رهبری، گفت: در بحث اقتصاد ان شاء الله با اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی می توانیم بخش زیادی از مشکلات این عرصه را حل کنیم؛ شاید برخی نام دیگری را بر روی اقتصاد مقاومتی بگذارند اما اگر 24 بند سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب را با دقت مطالعه کنند درمی یابند که این مسأله کمک بزرگی به اقتصاد می کند.

وی در تبیین عملکرد دولت در مسائل امور خارجه، ابراز داشت: چهره مردم ما در نظر بسیاری از کشورها به غلط تغییر کرده بود اما ما در روابط خود ادبیاتی را استفاده کردیم در دنیا مرسوم نبود و در حال حاضر با هدایت های رهبر معظم انقلاب در این عرصه شاهد رفت و آمد دیگران هستیم؛ در نزد افکار عمومی دنیا که برای ما بسیار مهم است، عملکرد سران کشورمان قابل قبول است؛ همچنین ایران در ایجاد روابط میان همسایگان دچار مشکل شده بود که بر طرف شد.

وزیر ارتباطات پیرامون مذاکرات 1+5 گفت: این مذاکرات در چارچوبی که تعیین شده است انجام می شود؛ مقام معظم رهبری در جمع سران قوا خطوط قرمزی را مشخص فرمودند و ما بقی امور در اختیار وزارت خارجه است تا قدرت مانور داشته باشد به شکلی که از حقوق ملت ایران عقب نشینی نشود چراکه در غیر این صورت باید در عرصه های دیگر نیز عقب نشینی کنیم.

واعظی در توضیح روند کار وزارت خانه خود، خاطرنشان کرد: دنیا به سرعت در حال پیشرفت است و اگر از این فرصت ها استفاده نکنیم عقب می مانیم؛ عرصه ارتباطات نوین فرصت و تهدید در کنار یکدیگر است بنابراین ما باید فرصت ها را بیشتر کنیم و جلوی آسیب ها را نیز بگیریم.

وی افزود: بخشی از این آسیب ها با استفاده از امکانات فنی باید جلوگیری شود این عرصه مربوط به حیطه کاری بنده و همکارانم می شود اما باید در کنار آن مردم را نیز آگاه کنیم، در این زمینه همه وظیفه دارند.

وزیر ارتباطات به گزارش بازدید خود از مراکزی که در قم پرداخت که از فضای مجازی و ابزارهای نوین ارتباطی استفاده می کنند و گفت: پهنای باندی که در اختیار این مراکز قرار گرفته پنج مگابایت در ثانیه است، درخواست آنان از ما پهنای 48 مگابایتی است و ما در حالی دولت را تحویل گرفتیم که کل پهنای باند ما 71 بود.

واعظ ادامه داد: می خواهیم راه حلی پیدا کنیم که اولویت را به این کارها بدهیم تا فرهنگ مردم ارتقاء پیدا کند و کسانی که در خارج کشور هستند نیز از فرهنگ دینی ما برخور دار شوند./928/پ202/ج

ارسال نظرات