۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۵
کد خبر: ۲۰۴۵۱۰

زد و خورد مردم در حضور نخست وزیر ایتالیا

خبرگزاری رسا ـ پیش از مصاف فلورانس و ناپولی، خشونت و تیراندازی دست‌کم ۱۰ تن زخمی ‌بر جای گذاشت.
تصويري از ورزشگاه المپيک رم

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، دویچه وله در خبری گفت: قرار بود فینال جام حذفی باشگاه‌های ایتالیا دیداری تماشایی برای هواداران دو طرف باشد. اما پیش از مصاف فلورانس و ناپولی، خشونت و تیراندازی دست‌کم 10 تن زخمی ‌بر جای گذاشت.


تیم فوتبال فلورانس ایتالیا در مسابقه‌ای که خشونت بر آن سایه افکنده بود، فرصت کسب قهرمانی پس از حدود 15 سال را از دست داد.

 

اما حاشیه‌های این دیدار بیش از متن خبرساز شدند. بازی در ورزشگاه مملو از تماشاگر المپیک رم با 45 دقیقه تأخیر آغاز شد. دلیل تأخیر تیراندازی‌ای بود که در جریان آن سه هوادار ناپولی مجروح شدند؛ حال یکی از هواداران وخیم اعلام شد. تیراندازی در یکی از محله‌های رم رخ داد که پیشتر در آنجا بین گروه‌های هوادار دو تیم درگیری پیش آمده بود.


افزون بر این، هواداران دو تیم در برابر ورزشگاه از جمله با وسایل آتش‌بازی به جان هم افتادند. در این درگیری‌ها دست‌کم 10 تن زخمی ‌شدند. هواداران ناپولی پس از درگیری‌ها خواستار لغو مسابقه شدند. مارک هامشیک، کاپیتان اسلواک ناپولی، چند دقیقه‌ای با آنها گفت‌وگو کرد تا نظرشان تغییر کند.


همراه با سیل هواداران ناپولی، چند هولیگان رمی هم وارد ورزشگاه شدند که در ادامه به سمت هواداران و نیروهای امنیتی اشیائی پرتاب کردند؛ موضوعی که به جراحت شدید یک مأمور پلیس انجامید. هولیگان‌ها همچنین یک فرد دیگر را هم کتک زدند.


تمام این زد و خورد ها در حضور ماتئو رنزی، نخست‌وزیر ایتالیا و چزاره پراندلی، سرمربی تیم ملی فوتبال این کشور که از جمله تماشاگران دیدار شامگاه شنبه (3 مه/ 13 اردیبهشت) بودند رخ داد./1421/1409/ح

ارسال نظرات