۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۳
کد خبر: ۲۰۵۳۵۴
چند خبر کوتاه از خوزستان؛

درگاه اینترنتی مساجد خوزستان راه اندازی شد

خبرگزاری رسا ـ راه اندازی درگاه اینترنتی مساجد خوزستان، برگزاری اعتکاف باغملک در 2 مسجد، محفل انس با قرآن در دانشگاه علوم پزشکی اهواز، درگذشت پدر شهید مصطفی حاجی‌زاده و برگزاری دومین همایش آموزش مهارت های زندگی در اهواز، از جمله عناوین چند خبر کوتاه از استان خوزستان است.
چند خبر کوتاه از خوزستان

به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، علیرضا عباسی، مسؤول امور مساجد تبلیغات اسلامی خوزستان از راه اندازی درگاه اینترنتی مساجد این استان خبرداد و گفت: از طریق این درگاه مساجد سراسر خوزستان از ایده های جدید بهره مند و در برنامه های فرهنگی خود استفاده کنند.

وی با اشاره به راه اندازی درگاه اینترنتی مساجد خوزستان، اظهار داشت: این درگاه همزمان با آغاز به کار ستاد اعتکاف خوزستان، فعالیت خود را آغاز کرد.

وی در ادامه به اهداف راه اندازی درگاه اینترنتی مساجد خوزستان اشاره کرد و گفت: هدف اصلی ما انتشار برنامه ها، مراسم ها و اخبار مساجد خوزستان بود.

مسؤول امور مساجد تبلیغات اسلامی خوزستان، تعامل مساجد گوناگون با یکدیگر را از دیگر اهداف راه اندازی درگاه اینترنتی مساجد استان بیان کرد و افزود: از طریق این درگاه، مساجد سراسر خوزستان از ایده های جدید بهره مند و در برنامه های فرهنگی خود استفاده کنند.

وی نام نویسی از معتکفان را نخستین گام  راه اندازی درگاه اینترنتی مساجد خوزستان برشمرد و افزود: خوزستانی ها می توانند با مراجعه به نشانی www.masajed-khz.ir  از این درگاه بازدید کنند.

عباسی در ادامه به راه اندازی سامانه دسترسی مساجد به درگاه اینترنتی مساجد خوزستان در آینده ای نزدیک خبر داد و اضافه کرد: در گام نخست مساجد محوری می توانند از این راه اخبار و برنامه های فرهنگی خود را در این درگاه منتشر کنند.

وی به بیان برنامه های دیگر درگاه اینترنتی مساجد خوزستان و خاطرنشان کرد: در بلند مدت نیز سامانه دسترسی همه مساجد به این درگاه اینترنتی راه اندازی خواهد شد.

برگزاری اعتکاف باغملک در 2 مسجد

مراسم معنوی اعتکاف همچون سال های گذشته همزمان با ایام البیض در 2 مسجد شهرستان باغملک در شمال برگزار خواهد شد.

در این برنامه معنوی که در روزهای 13 تا 15 رجب برگزار می شود خواهران در مسجد حضرت سیدالشهدا(ع) واقع در خیابان شهرداری خیابان شهید رجایی جنب بنیاد شهید و امورایثارگران معتکف می شوند.

همچنین برادران نیز برای حضور در مراسم معنوی اعتکاف در مسجد جامع معتکف می شوند و به میهمانی خداوند می روند.

محفل انس با قرآن در دانشگاه علوم پزشکی اهواز 

محفل انس با قرآن کریم 20 اردیبهشت ماه با حضور استادان و دانشجویان در دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز برگزار می‌شود.

این محفل قرآنی با قرائت قاسم مقدمی، دارنده رتبه نخست بیست و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم همراه خواهد بود.

محفل انس با قرآن دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز  در تالار شهدا ساعت 21 روز 20 اردیبهشت ماه با حضور یک حافظ روشندل از اصفهان برگزار خواهد شد.

پدر شهید مصطفی حاجی‌زاده میهمان فرزندش شد

پیکر پدر شهید مصطفی حاجی‌زاده که پس از 35 سال انتظار به فرزندش پیوست، با حضور اقشار مختلف مردم و مسؤولان بنیاد شهید و امور ایثارگران رامهرمز، در این شهر تشییع شد.

زنده یاد علی حاجی‌زاده پدر شهید مصطفی حاجی‌زاده در سن 90 سالگی به علت کهولت سن به دیار باقی شتافت، پیکر این پدر شهید در میان حزن و اندوه خانواده، بستگان و آشنایان در رامهرمز تشییع و در گلزار شهدای این شهر به خاک سپرده شد.

سرباز شهید مصطفی حاجی‌زاده در سال 1358 در منطقه شلمچه در حالی که لباس مقدس سربازی را به تن داشت به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

اعتکاف مردم صالح شهر در مسجد جامع برگزار می شود

مردم شهر صالح شهر از توابع شهرستان گتوند همزمان با ایام البیض در مسجد جامع این شهر معتکف خواهند شد و در این آیین روحانی حضور خواهند یافت.

مسجد جامع صالح شهر در خیابان امام خمینی(ره) روبروی مخابرات قرار دارد و خواهران و برداران صالح شهری در این مسجد معتکف می شوند.

برگزاری دومین همایش آموزش مهارت های زندگی در اهواز

اداره کل ورزش و جوانان خوزستان دومین همایش آموزش مهارت های زندگی با عنوان «از انتخاب تا ازدواج» را ویژه جوانان برگزار می کند.

همایش آموزش مهارت های زندگی در اهواز روز یکشنبه 21 اردیبهشت ماه از ساعت 9 صبح با حضور جوانان و دانشجویان خوزستانی کار خود را آغاز خواهد کرد.

مکان برگزاری همایش آموزش مهارت های زندگی اداره کل ورزش و جوانان خوزستان تالار شهید بهشتی دانشگاه آزاداسلامی واحد اهواز است./9463/پ203/غ

ارسال نظرات