۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۴
کد خبر: ۲۰۵۸۹۳
چند خبر کوتاه از خوزستان؛

مراسم نکوداشت نمایندگان شهید خوزستان در مجلس شورای اسلامی

خبرگزاری رسا ـ مراسم نکوداشت نمایندگان شهید و فقید خوزستان در مجلس شورای اسلامی، اعزام 400 خرمشهری به مرقد امام، برگزاری جشن پدران آسمانی در رامهرمز، برگزاری جشن مهارت خواندن قرآن در ماهشهر و برگزاری مراسم سوگواری حضرت زینب در اهواز، از عناوین چند خبر کوتاه از استان خوزستان است.
چند خبر کوتاه از خوزستان

به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، در دوره های گوناگون مجلس شورای اسلامی نمایندگانی از خوزستان حضور داشته اند و از این میان 5 نفر آنها شهید و 7 نفر به صورت طبیعی دار فانی را وداع گفته اند. 

 محمد کاظم دانش نماینده اندیمشک، سید محمدجواد شرافت نماینده شوشتر، علیرضا چراغزاده دزفولی نماینده رامهرمز و هفتگل، سید ابوالقاسم موسوی دامغانی نماینده رامهرمز و هفتگل و علی معرفی زاده نماینده شادگان از جمله نمایندگان شهید خوزستان هستند.

غلامرضا رحیمی حاجی آبادی نماینده ماهشهر، سید محمد موسوی طره نماینده دشت آزادگان، قلی شیخی نماینده ایذه، محمد رشیدیان نماینده آبادان، محمد نصراللهی نماینده آبادان، سیدمصطفی فاروق دزفولی نماینده دزفول و لطف الله زارعی قنواتی نماینده بهبهان نیز دار فانی را وداع گفتند. 

به همین مناسبت به پیشنهاد استاندار خوزستان برای نخستین بار در استانداری نکوداشتی برای نمایندگان فقید استان به مدت یک هفته از 10 خرداد در استانداری برگزار خواهد شد.

همچنین در شهرستان های دیگر استان نیز که نماینده شهید یا متوفی داشته اند از سوی فرمانداری مراسم نکوداشتی برگزار می شود.

اعزام 400 خرمشهری به مرقد امام خمینی

400 نفر از شهرستان خرمشهر به مناسبت سالروز ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی، در قالب کاروان‌های راهیان نور به مرقد امام خمینی(ره) اعزام می شوند.

مسئولیت اعزام این کاروان به تهران بر عهده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است و ای کار از مسجد جامع خرمشهر انجام خواهد شد.

قرار است برای اعزام مردم خرمشهر به مرقد بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی(ره)، افرادی که تا کنون در این مراسم شرکت نکرده اند در اولویت باشند.

جشن پدران آسمانی در رامهرمز برگزار شد

همزمان با سالروز ولادت حضرت علی(ع) و روز پدر، با حضور مسؤولان استانی و شهرستان و همچنین خانواده‌های شهدا، جشن پدران آسمانی در رامهرمز برگزار شد.

در این مراسم که از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران رامهرمز برگزار شد، حجت‌الاسلام جلال جابریان، مسؤول دفتر نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، در سخنانی با تبریک ولادت باسعادت حضرت مولا علی(ع) اظهار داشت: در این عالم انسانی با وجدان پیدا نمی‌شود که علی(ع) را نشناسد.

وی با بیان این‎که علی(ع) یک واژه بین‌المللی است، افزود: افتخار شهدا و ما این است دم از مردی می‌زنیم که افتخار شیعه است.

در این مراسم همچنین جاسم صفات مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، حجت‌الاسلام سید اسماعیل موسوی امام جمعه رامهرمز  و جمع زیادی از خانواده‌های شهدا و ایثارگران رامهرمز حضور داشتند.

برگزاری جشن مهارت خواندن قرآن در ماهشهر

جشن شکرگزاری کسب مهارت توانایی خواندن قرآن کریم با حضور مسئولان شهرستان و دانش‌آموزان پایه سوم ابتدایی در کتابخانه عمومی حضرت رسول اکرم(ص) بندر ماهشهر برگزار شد.

ترویج فرهنگ قرآن، آشنایی و انس بیشتر دانش‌آموزان با قرآن کریم و ایجاد خاطره‌ای شیرین از کسب مهارت قرآن از اهداف برگزاری این جشن است.

در جشن قرآن بندر ماهشهر، دانش‌آموزان با اجرای سرود و روخوانی قرآن کریم به اجرای برنامه پرداختند و  اساتید و مربیان درباره ارزش قرآن کریم در زندگی روزمره انسان و خواندن کتاب آسمانی برای دانش‌آموزان توضیحاتی را ارائه دادند.

برگزاری مراسم سوگواری حضرت زینب در اهواز

همزمان با فرا رسیدن 15 رجب سالروز وفات عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری(س) مراسم سوگواری در مسجد سلمان محمدی اهواز برگزار خواهد شد.

این مراسم عزاداری روز چهارشنبه 24 اردیبهشت ماه همزمان با شب وفات حضرت زینب(س) با حضور اقشار گوناگون مردم به ویژه جوانان و نوجوانان برگزار می شود،مسجد سلمان محمدی اهواز در کوی نهضت آباد(لشکرآباد) خیابان معتمدی واقع شده است.

برگزاری کلاس‌های تخصصی حفظ قرآن در امیدیه

کلاس‌های حفظ دارالقرآن رسول اعظم(ص) امیدیه به صورت کاملا تخصصی ویژه کودکان زیر 12 سال در حال برگزاری است.

نام نویسی برای حضور در این کلاس ها به صورت  ماهانه صورت می‌گیرد و تاکنون 22 نفر برای حضور در کلاس های حفظ قرآن دارالقرآن رسول اعظم(ص) امیدیه نام نویسی کرده اند.

نام نویسی و حضور در دارالقرآن رسول اعظم(ص) امیدیه برای عموم به صورت رایگان و هیچ گونه هزینه‌ای را به دنبال نخواهد داشت.

کلاس‌های حفظ دارالقرآن رسول اعظم(ص) امیدیه برای دختران زیر 10 سال روزهای جمعه و کلاس‌های حفظ پسران روزهای دوشنبه و پنج‌شنبه برگزار خواهد شد.

نونهالان حافظ در دارالقرآن رسول اعظم(ص) امیدیه، رسول شریفی، علی‌رضا صالح، حسین قیم، اسماعیل افضلی، رضا شریفات، بهزاد شریفی و محمدمهدی شریفی هستند.

برگزاری محفل انس با قرآن در اهواز

مرتضی چادریان، مسؤول واحد فرهنگی مسجد حضرت مسلم بن عقیل اهواز، از برگزاری محفل انس با قرآن در این مسجد خبر داد و گفت: این برنامه معنوی در شب وفات حضرت زینب کبری(س) برگزار خواهد شد.

وی با بیان این‎که محفل انس با قرآن مسجد حضرت مسلم بن عقیل اهواز با حضور معتکفان و عموم مردم برگزار خواهد شد، افزود: در این برنامه آقای گچی شوشتری به تلاوت قرآن می پردازد.

مسؤول واحد فرهنگی مسجد حضرت مسلم بن عقیل اهواز، با درخواست از همه شهروندان اهوازی برای حضور در این محفل نورانی بیان داشت: محفل انس با قرآن روز چهارشنبه 24 اردیبهشت ماه از ساعت 19و 30 دقیقه در این مسجد واقع در انتهای بلوار امام خمینی(ره) روبروی ریل راه آهن نبش خیابان شهید کاهکش برگزار می شود./9463/پ203/غ

ارسال نظرات