۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۲۰۶۷۴۹
به همت پژوهشکده باقرالعلوم صورت می گیرد؛

برگزاری نشست «واکاوی علمی شبهات ماهواره و سایت‌ها درباره حضرت ابوطالب»

خبرگزاری رسا ـ مدیر گروه دائره‌المعارف صحابه پیامبر(ص) پژوهشکده باقرالعلوم(ع) از برگزاری نشستی با عنوان «واکاوی علمی شبهات ماهواره و سایت ها در مورد حضرت ابوطالب پدر امیرمؤمنان(ع) » با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین نجم الدین طبسی خبر داد.
پژوهشکده باقرالعلوم عليه السلام
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی پژوهشکده باقرالعلوم(ع)، عبدالرضا عسگری، مدیر گروه دائره‌المعارف صحابه پیامبر(ص) پژوهشکده باقرالعلوم(ع) گفت: حضرت ابوطالب پدر بزرگوار امیرمؤمنان امام علی(ع) در طول تاریخ مظلوم بوده و نقش اساسی ایشان در رونق اسلام و حمایت بی دریغ آن بزرگوار از پیامبر اسلام(ص) مورد غفلت واقع شده است.
وی افزود: متأسفانه عده‌ای حتی کفالت حضرت ابوطالب را زیر سؤال برده و مدعی شده‌اند که کفالت پیامبر(ص) بر عهده زبیر بن عبدالمطلب بوده است نه ابوطالب، این ادعا یقینا مردود است و منابع معتبر تاریخی بر کفالت ابوطالب اتفاق نظر دارند. شاید انگیزه آنها در ایجاد این شبهه، کاستن فضیلت ابوطالب و حضرت امیرمؤمنان علی(ع) باشد.
این مدیر پژوهشی با اشاره به شبهات دیگر در مورد آن حضرت تصریح کرد: عده‌ای دیگر شبهه عدم ایمان ابوطالب را مطرح می‌کنند و مدعی‌اند، ابوطالب بدون این‌که به پیامبر اسلام(ص) ایمان بیاورد از دنیا رفت.
عسگری ادامه داد: به عنوان مثال کمیته دائمی فتوای سعودی در جواب شخصی که پیرامون حب عبدالمطلب و ابوطالب(ع) استفتاء کرده این‌گونه جواب می دهد: «حمایت و پشتیبانی ابوطالب و عبدالمطلب(ع) از پیامبر(ص) موجب حب و علاقه به آنها نمی‌شود؛ زیرا آنها بر دین جاهلیت فوت کرده‌اند که همان شرک به خدا بود و بغض به آنها و عدم محبت به ایشان واجب است».
مدیر گروه دائره‌المعارف صحابه پیامبر پژوهشکده خاطرنشان کرد: در حالی که از نظر شیعه در مؤمن بودن ابوطالب جاى تردید نیست و همه اتفاق نظر دارند که وى با ایمان از دنیا رفته است. از این رو گروه دائره المعارف صحابه پیامبر(ص) پژوهشکده باقرالعلوم(ع) تصمیم گرفت نشستی علمی و تخصصی با عنوان «واکاوی علمی شبهات ماهواره و سایت‌ها در مورد حضرت ابوطالب پدر امیرمومنان(ع) برگزار کند.
گفتنی است، این نشست در روز یکشنبه مورخه چهارم خرداد ماه 1393 شمسی مطابق با 25 رجب المرجب سال 1435 هجری قمری، مصادف با سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) که از طرفی شب رحلت حضرت ابوطالب است برگزار می‌شود.
شایان ذکر است، نشست «واکاوی علمی شبهات ماهواره و سایت ها در مورد حضرت ابوطالب(ع) پدر امیرمؤمنان(ع)» از ساعت 10 تا 12 صبح، در سالن اجتماعات پژوهشکده باقرالعلوم(ع) برگزار و در این نشست تخصصی حجت‌الاسلام والمسلمین نجم‌الدین طبسی به شبهات مطرح شده پاسخ خواهند داد./907/د102/ع
ارسال نظرات