۰۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۲۰۷۰۰۴
امام جمعه گرگان:

وحدت امت اسلامی تنها را مقابله با توطئه دشمنان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه گرگان با بیان این که برخی ها بدون درک شرایط دنیای اسلام آتش اختلاف و تفرقه را شعله ور می کنند، گفت: راه مقابله با دسیسه های دشمنان اسلام حفظ وحدت بین مسلمانان است.
آيت الله نورمفيدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه شهر گرگان با تسلیت فرا رسیدن شهادت امام موسی کاظم(ع) خاطرنشان کرد: آن حضرت دوران بسیار سخت و پیچیده ای را در دوران بابرکت زندگی خود پشت سر گذاشت.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان این که چنین شرایطی برای سایر ائمه اطهار(ع) وجود نداشت، تصریح کرد: در آن زمان به دلیل کشورگشایی ها افکار و اندیشه های مختلفی وارد سرزمین های اسلامی شده بود.

 

آیت الله نورمفیدی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از وضعیت کنونی جوامع اسلامی تاکید کرد: جنگ بین شیعه و سنی در لبنان، لیبی و مصر خواسته دشمنان اسلام است.

 

امام جمعه گرگان افزود: رسول مکرم اسلام(ص) برای هدایت مسلمانان خون دل های زیادی خورد و خاندان وی جان با ارزش خود را در این راه تقدیم کردند.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبر ی خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام به خاطر منافع خود دست به تفرقه بین مسلمانان زده اند حال آنکه عده ای بدون درک این دسیسه ها آب به آسیاب دشمن می ریزند.

 

آیت الله نورمفیدی در ادامه با بیان این که کسانی که بدون درک شرایط جهان اسلام آتش اختلاف و تفرقه را شعله ور می کنند باید فردای قیامت پاسخگوی این اعمال باشند، تصریح کرد: راه مقابله با دسیسه های دشمنان اسلام حفظ وحدت بین مسلمانان است.

 

نماینده مردم گلستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: اشغال خرمشهر موجب تضعیف روحیه برخی از رزمندگان شده بود، اما همه نیروهای مردمی و نظامی به رهبری بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران دست در دست یکدیگر دادند تا توانستند خرمشهر ار آزاد کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: صدام بعد از اشغال خرمشهر به اندازه ای بر حفظ این بخش از خاک ایران اطمینان داشت که گفته بود اگر ایرانی ها خرمشهر را آزاد کنند من کلید بصره را به آنها می دهم.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان در خطبه اول این هفته نماز عبادی سیاسی گرگان با اشاره به در پیش بودن مبعث نبی مکرم اسلام(ص) و تبریک این عید بزرگ به همه مسلمانان جهان، گفت: به عقیده بعضی بزرگان، حادثه بعثت حضرت محمد(ص) به اندازه ای بزرگ و با عظمت است که با آفرینش انسان برابری می کند و حتی می تواند بالاتر از آن هم قرار گیرد.

 

آیت الله نورمفیدی افزود: دلیل این قیاس این است که این بعثت در واقع جریان نبوت را ختم کرد و با رحلت حضرت محمد(ص)، هیچ فردی از سوی خداوند برای هدایت به عنوان پیامبری با دین خاصی فرستاده نشد و در واقع در دینی که آن حضرت برای مسلمانان از سوی خداوند آورد، همه نیازهای انسان تا روز قیامت در آن ذکر شده و انسان ها باید آن را در دست بگیرند و آن مسیر را ادامه دهند.

 

به گفته خطیب جمعه گرگان، حضرت محمد(ص) در میان جامعه عربستان قبل از بعثت با آن شرایط خاص آن منطقه، به عنوان فردی ممتاز و قابل اعتماد بود و در واقع برای وحدت بین مسلمانان سعی و تلاش می کرد تا آنان از درگیری های قومی و قبیله ای دوری کنند.

 

آیت الله نورمفیدی افزود: رسول مکرم اسلام(ص) برای هدایت مسلمانان خون دل های زیادی خورد و خاندان وی جان با ارزش خود را در این راه تقدیم کردند./1315/201/ب

ارسال نظرات