۱۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۹
کد خبر: ۲۰۸۱۵۱
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی:

تحکیم بنیان خانواده در گرو ترویج سبک زندگی قرآنی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین قرائتی حضور و توجه روحانیان و طلاب را برای توجه به واژگان تفسیری قرآن مورد توجه قرار داد و گفت: امروز لازم است که با شناخت سبک زندگی معرفی شده در قرآن و حقایقی که با تدبر در آیات کلام وحی وجود دارد آن را در جای جای زندگی خود رعایت کنیم.
حجت الاسلام والمسمين قرائتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی عصر امروز در همایش توسعه و ترویج تفسیر قرآن کریم در حوزه علمیه خاتم الانبیا بابل  که با حضور روحانیان و طلاب بابل برگزار شد بر لزوم توجه بیشتر به قرآن تاکید کرد و گفت: متأسفانه امروز توجه به کتاب خالق کمتر از توجه به کتاب مخلوق است و باید نهضت  قرآن گرایی در کشور راه بیافتد.

 

وی با تاکید بر این نکته که باید از غفلت گذشته نسبت به قرآن درس گرفت تصریح کرد: متأسفانه هنوز هم می بینیم که در جای جای زندگی مان رفتارهایی مخالف و متضاد با سبک رفتاری معرفی شده در قرآن وجود دارد که لازم است آن را از زندگی حذف کنیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی حضور و توجه روحانیان و طلاب را برای توجه به واژگان تفسیری قرآن مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: امروز لازم است که با شناخت سبک زندگی معرفی شده در قرآن و حقایقی که با تدبر در آیات کلام وحی وجود دارد آن را در جای جای زندگی خود رعایت کنیم.

 

وی تبلیغ را وظیفه همه طلاب و روحانیان بیان کرد و افزود: یک طلبه جوان تبلیغ را از روز اول طلبگی شروع کند و با بالا رفتن سطح علمی و دانش دینی آن را گسترش دهد.

 

این مفسر قرآن کریم با استناد بر آیه ای از قرآن در خصوص تبلیغ دینی خاطرنشان کرد: طلاب جوان می توانند بهتر با قشر نوجوان ارتباط برقرار کرده و آن را به سوی فرهنگ دینی سوق دهد.

 

وی با بیان مثالی از قرآن در خصوص شیوه تبلیغ دینی گفت: مبلغان دینی بر اساس نیاز مخاطبان و بر اساس مخاطب شناسی  و نیاز روز جامعه سعی کنند تا مفاهیم دینی را با بهترین شیوه منتقل کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی ضمن تاکید بر این نکته که باید نکات علمی و مجهول را از روی استدلال های قران کشف کرد به برخی از این مجهولات اشاره و تصریح کرد: کشف رابطه بین زیتون و انجیر به علت قرار گرفتن این دو میوه در کنار هم در قرآن  یکی از این حقایق است که بشر برای زندگی بهتر لازم است تا این دسته از مجهولات را کشف کند.

 

وی ادامه داد:  امروز علاوه براین که قران در محجوریت به سر می برد فقه اسلامی ما نیز در محجوریت است و هنوز علت بسیاری از احکام ناشناخته است.

 

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با بیان استدلال شیوه مدیریت در اسلام به تفسیری موضوعی در این خصوص پرداخت و خاطرنشان کرد: بخشنامه مدیریت باید شفاف، جامع باشد و صادر کننده دستور در ابتدا خود عمل کند و بعد به دیگران اجرای آن را توصیه کنند.

 

وی ادامه داد: بر اساس قرآن باید دستور مدیران برای مردم توأم با احترام باشد و به گونه ای باشد که مردم عاشقانه عمل کنند و تسلیم باشند.

 

رییس ستاد اقامه نماز با بیان این مطلب که ساده ترین کلمات قرآن برای با سوادترین انسان ها شگفت آور است گفت: نباید از واژگان قرآن به راحتی گذشت بلکه با کشف اسرار آن دریچه ای جدید در زندگی باز خواهد شد.

 

وی ضمن تاکید بر این که مبلغان دینی باید دارای اندیشه ای وسیع باشند و از تنگ نظری اجتناب کنند، تصریح کرد: به گونه ای سخنرانی کنید که برای جمع بیشتری قابل فهم و درک باشد و در دعاها نیز به گونه ای دعا کنید که شامل تعداد زیادی گردد.

 

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با بیان این مطلب که کسانی که زندگی خود را در کنار قران بگذرانند یک لحظه هم پشیمان نخواهند شد گفت: تدبر و اندیشه در قرآن و در کنار این کتاب بزرگ آسمانی و کلام الهی لذتی به انسان خواهد  داد که  قابل وصف نخواهد بود./1313/پ202/ب1

ارسال نظرات