۱۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۲۰۸۲۳۲

تجلیل از اساتید نمونه مراکز تخصصی حوزه با حضور آیت الله سبحانی

خبرگزاری رسا ـ با حضور حضرت آیت‌الله سبحانی و مدیر حوزه‌های علمیه از اساتید نمونه مراکز تخصصی حوزه علمیه قم تجلیل به عمل آمد.
اجلاسيه اساتيد رشته‌هاي تخصصي حوزه علميه قم اجلاسيه اساتيد رشته‌هاي تخصصي حوزه علميه قم اجلاسيه اساتيد رشته‌هاي تخصصي حوزه علميه قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ مراسم اجلاسیه اساتید رشته‌های تخصصی حوزه علمیه قم امروز  در سالن اجتماعات مدرسه عالی دارالشفا برگزار شد.

بر اساس این گزارش،‌ در این مراسم که با حضور اساتید مراکز تخصصی حوزه علمیه قم برگزار شد،‌ از اساتید نمونه مراکز تخصصی حوزه علمیه قم تقدیر به عمل آمد.

حجت‌الاسلام فرخ فال مدیر حوزه‌های علمیه استان قم در ابتدای این مراسم به ایراد سخن پرداخت.

وی با بیان این‌که فضا برای حضور تمامی اساتید حوزه علمیه مهیا نیست،‌گفت: از این رو مجبور شدیم اجلاسیه استاید سطح عالی و دورس خارج با اساتید مراکز تخصصی را در دو نوبت برگزار کنیم.

مدیر حوزه‌های علمیه استان قم بیان کرد: بخش وسیعی از مشکلات مراکز تخصصی با مدیریت آیت‌الله حسینی بوشهری در جریان حل و فصل قرار گرفت و جلسات متعددی که مدیریت و معاونت آموزش کردند بخش فراوانی از مشکلات را مرتفع کرد.

در ادامه حجت‌الاسلام عبدالکریم فرحانی معاون آموزش حوزه‌های علمیه به ایراد سخن پرداخت، وی با اشاره به این‌که شناخت زمان یکی از مهمترین فعالیت‌های حوزه‌های علمیه است، گفت: توسعه رشته‌های تخصصی پاسخی مناسب به تحولات زمان محسوب می‌شود.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه بیان کرد: کمیته آموزش حوزه توانسته است زمینه‌های مناسبی را برای تخصصی کردن رشته‌های حوزه‌های علمیه ایجاد کند.

وی فرحانی با اشاره به این‌که تا سال 90 تنها 15 مرکز تخصصی در قم و در شهرستان‌ها هفت مرکز وجود داشت،‌ابراز کرد: در حال حاضر شاهد فعالیت 20 مرکز تخصصی در قم و 17 مرکز در شهرستان‌ها هستیم.

حجت‌الاسلام فرحانی ادامه داد: امسال بیش از 3 هزار و 500 نفر متقاضی که حدود یک‌هزار و 200 نفر از آنها از شهرستان‌ها بودند در آزمون ورودی این مراکز شرکت کردند.

آیت‌الله حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه نیز در این مراسم طی سخنانی، با بیان این‌که دشمنان ما با تمام وجود به میدان آمده‌اند و هر گامی که حوزه بر می‌دارد آنها 10 گام جای آن می‌گذارند،‌ اظهار کرد: امروز دشمن با تبلیغات و فضای مجازی به دنبال خنثی کردن حرکات حوزه علمیه است و یک تقابل جدی میان عرصه دین و دشمان به وجود آمده است.

نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که امروز دشمن از تمام تبلیغات خود برای دین زدایی، پوچ گرایی سکولاریزه کردن جامعه و نشان دادن چهره خشن از اسلام استفاده می‌کند، افزود: متأسفانه در این زمینه گاهی از سوی خودی‌ها اقدامات و سخنانی مطرح می‌شود که از بیگانگان توقع می‌رود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این‌که حوزه به عنوان پایگاه دین، اخلاق و معرفت شناخته می‌شود، ابراز کرد: حوزه علمیه خاستگاه نظام اسلامی است و ما می‌خواهیم در این حوزه نیروهایی تربیت شوند که هم نقش حوزه را ایفا و هم نقشه‌‌های دشمن را خنثی کنند.

حضرت آیت‌الله سبحانی از مراجع تقلید سخنران اصلی این مراسم بود، وی در سخنانی با بیان این‌که در ابتدا دو رشته کلام و تفسیر به صورت تخصصی در حوزه تصویب شد، ابراز کرد: اما امروز زمان ثابت کرده که باید رشته‌های دیگری نیز اضافه شود.

حضرت آیت‌الله سبحانی با اشاره به اهمیت مسأله تبلیغ ، گفت:‌ مبلغ امروز باید جامعه شناس باشد؛ هر کسی که اهل مطالعه باشد هیچ‌گاه منبرش کهنه نمی‌شود.

حضرت آیت‌الله سبحانی با بیان این‌که شورای مدیریت باید امکانات بیشتری را در اختیار مراکز تخصصی قرار دهد تا عمق بیشتری پیدا کنند،‌ افزود: شورای مدیریت باید به مراکز تخصصی ارج بنهد و مشکلات آنها را حل کند.

گفتنی است در اجلاسیه اساتید مراکز تخصصی حوزه علمیه قم از حجج اسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه، احمد مبلغی، فتح‌الله نجارزادگان، یدالله یزدان‌پناه، حسن معلمی و حسین غیب غلامی به عنوان اساتید نمونه تجلیل شد./927/پ202/ج

ارسال نظرات