۱۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۲
کد خبر: ۲۰۸۵۶۲
عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق:

عملکرد صحیح رهبر انقلاب سبب تداوم نظام جمهوری اسلامی ایران شده است

خبرگزاری رسا ـ عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق گفت: عملکرد آیت الله خامنه ای، سبب شده است که نظام جمهوری اسلامی ایران بعد از رحلت امام خمینی(ره) شرایط بحرانی را سپری کند و تداوم یابد، از این رو است که دشمنان نظام اقرار می کنند، نفشه های ما از سوی عملکرد رهبر ایران خنثی می شود.
غلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، دکتر علی غلامی، عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق، شب گذشته در همایش «ربع قرن زعامت و رهبری آیت الله خامنه ای» که در محل بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، گفت: عملکرد رهبری بر مبنای قانون مداری است؛ چرا که در ماجرای فتنه 88، راه برون رفت از مشکلات پیش رو را، التزام به قانون می دانند.

وی با اشاره به آیه «ان المبذرین کانوا اخوان الشیاطین»،ابراز کرد: اسراف کردن، سبب عقب ماندگی جامعه می شود، صرفه جویی به معنای، عدم مصرف نیست، بلکه باید معقول مصرف کنیم؛ از این رو اگر اقتصاد مقاومتی صحیح اجرا شود، جامعه از لحاظ اقتصادی پیشرفت چشم گیری خواهد داشت.

این استاد دانشگاه اظهار کرد: مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگ، بحث تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی و ناتوی فرهنگی را مطرح می کنند؛ چرا که دشمن فرهنگ جامعه را هدف قرار داده است و ضربات خود را در زمان غفلت جامعه وارد می کند.

غلامی گفت: ما باید علاوه بر اینکه سخنان رهبری را گوش دهیم، باید آن ها را تجزیه و تحلیل کنیم؛ به طور نمونه مقام معظم رهبری مذاکرات هسته ای را به بازی کشتی تشبیه می کنند، همانگونه که در کشتی، یک نفر برنده و نفر دیگر بازنده است، در مذاکرات نیز برد-برد معنا ندارد، بلکه یک طرف پیروز و طرف دیگر بازنده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق ابراز کرد: هر گاه جامعه به سمت تک بعدی و تک جناحی پیش می رود، درصد حضور مردم  در انتخابات کمرنگ می شود، رهبری در تمام انتخابات به جریان های گوناگون سیاسی که صلاحیت حضور در انتخابات را دارند، اعلام می کنند شرکت کنید؛ چرا که جامعه از تک جناحی خارج شود و تنور انتخابات گرم تر شود.

وی در پاسخ این پرسش که چرا سران فتنه 88 محاکمه نمی شوند، گفت: اگر سران فتنه در ابتدای فتنه 88، محاکمه می شدند، ماهیت آنها آشکار نمی شد، بلکه باید زمان سپری شود تا رشد و آگاهی جامعه بالا رود؛ از این رو است که صبر رهبر جامعه اسلامی، رشد و آگاهی مردم را به دنبال دارد.   

این استاد دانشگاه به عملکرد سیاسی رهبری در ماجرای کوی دانشگاه اشاره کرد و گفت: چاپ مقاله سلام، تجمع و برخورد در کوی دانشگاه و ورود فرصت طلبان و تداوم غائله ریشه و روند شکل گیری، ماجرای کوی دانشگاه بود.

غلامی ادامه داد: ملاقات با داشجویان آسیب دیده، اولین کاری بود که رهبری بعد از اتفاقات کوی دانشگاه انجام دادند، ایشان آنها را مورد لطف خود قرار دادند و به آنها متذکر شدند که مراقب نقشه های دشمن باشید و غفلت نکنید.   

عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق افزود: رهبری در 21 تیرماه 78 سخنرانی مفصلی ایراد کردند و در 22تیرماه 78، در پیامی، افرادی که موجب سلب امنیت کشور شده را مورد خطاب قرار داده و از جامعه خواستند که عرصه را بر عناصر مزدور و خود فریفته تنگ کنند که در نتیجه غائله کوی دانشگاه با راهپیمایی گسترده مردم در 23تیرماه 78 پایان یافت.

وی ابراز کرد: عملکرد آیت الله خامنه ای، سبب شده است که نظام جمهوری اسلامی ایران بعد از رحلت امام خمینی(ره) شرایط بحرانی را سپری کرده و تداوم یابد، از این رو است که دشمنان اقرار می کنند، نفشه های ما توسط، عملکرد رهبر ایران خنثی می شود./1309/پ202/ب

ارسال نظرات