۱۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۱
کد خبر: ۲۰۸۹۳۵
همزمان با سراسر کشور؛

امتحانات نیم سال دوم تحصیلی حوزه‌های علمیه دامغان آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ امتحانات نیم سال دوم تحصیلی مدارس علمیه سه‌گانه امام محمد باقر، امام جعفر صادق و امام موسی کاظم(ع) شهرستان دامغان همزمان با حوزه‌های علمیه سراسر کشور آغاز شد.
امتحانات نيم سال دوم حوزه هاي علميه در دامغان امتحانات نيم سال دوم حوزه هاي علميه در دامغان امتحانات نيم سال دوم حوزه هاي علميه در دامغان

حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن رستمیان، مدیر حوزه علمیه امام محمد باقر(ع) شهرستان دامغان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، در حاشیه برگزاری این آزمون اظهار داشت: امتحانات طلاب و روحانیان حوزه‌های علمیه این شهرستان از روز گذشته 18 خرداد آغاز شده و تا 26 ماه جاری در دو محل مصلی امام خمینی(ره) و سالن اجتماعات حوزه علمیه امام صادق(ع) برگزار می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه کلیه طلابی که در کلاس‌های درس حوزه به‌طور مستمر و منظم شرکت کرده‌اند، اجازه شرکت در امتحانات را دارند، افزود: طلاب مدارس علمیه برای قبولی در هریک از مواد امتحانی باید حداقل نمره 12 را کسب کنند.

 

امام جمعه موقت دامغان تصریح کرد: 250 طلبه مشغول به تحصیل در حوزه‌های علمیه امام محمد باقر، امام جعفر صادق و امام موسی کاظم(ع) شهرستان دامغان هرروز در چهار مرحله دو نوبت صبح و دو نوبت عصر، به مدت 9 روز در امتحانات پایان نیم سال دوم تحصیلی مدارس علمیه شرکت می‌کنند.

 

مدیر حوزه علمیه امام محمد باقر(ع) با بیان اینکه طلاب و روحانیان حوزه‌های علمیه شهرستان دامغان در سه سطح و 9 پایه مشغول به تحصیل هستند، خاطرنشان کرد: نمرات کسب شده توسط هریک از طلاب پس از تصحیح اوراق امتحانی توسط اساتید برجسته حوزه علمیه دامغان، پنج روز پس از پایان امتحانات در سامانه نجاح حوزه علمیه ثبت و در صفحات شخصی طلاب قابل مشاهده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین رستمیان با اشاره به شروع و اتمام زود هنگام امتحانات این دوره نسبت به سنوات گذشته به دلیل در پیش بودن ماه مبارک رمضان و شرکت طلاب سطح عالی و روحانیان در برنامه‌های تبلیغی، افزود: طلابی که در هریک از مواد امتحانی نمره 5 تا کمتر از 12 کسب کنند و اصطلاحا تجدید شوند، می‌توانند مردادماه در امتحانات جبرانی شرکت کنند./977/ت303/ب

ارسال نظرات