۱۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۷
کد خبر: ۲۰۸۹۴۳

جزئیات سفر آیت الله نوری همدانی به تبریز تشریح شد

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی پنج‌شنبه هفته جاری به دعوت آیت الله مجتهدشبستری به استان آذربایجان‌شرقی سفر خواهند کرد.
آيت الله نوري همداني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران به تشریح برنامه های سفر این مرجع عالیقدر جهان تشیع پرداخت و اظهار داشت: حضرت آیت الله نوری همدانی با دعوت رسمی نماینده ولی فقیه در استان هفته جاری به آذربایجان‌شرقی سفر می کند.


وی با بیان این‌که سفر به آذربایجان شرقی نوزدهمین سفر استانی این مرجع بزرگوار جهان تشیع است، خاطرنشان کرد: حضرت آیت الله نوری همدانی ساعت 9 صبح روز پنج شنبه در فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز با استقبال مردم و مسؤولان وارد شهر شهدای محراب و علمای عامل خواهد شد.


حجت الاسلام حسینی ادامه داد: شب همان روز پس از نماز مغرب و عشاء حضرت آیت الله نوری همدانی ضمن دیدار مردمی در جشن بزرگ نیمه شعبان حضور خواهند داشت و جمعه همزمان با سالروز میلاد حضرت مهدی(عج) دیدار با عما، روحانیت و ائمه جمعه در مسجد جامع تبریز برگزار خواهد شد.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی افزود: همزمان با برنامه دیدار با علما و روحانیان، که عصر روز جمعه خواهد بود، مراسم عمامه‌گذاری طلاب مدارس علمیه تبریز در مسجد جامع تبریز با سخنرانی حضرت آیت الله نوری همدانی و آیت الله شبستری برگزار می شود.


وی ادامه داد: برنامه دیدار با خانواده های شهدا، ایثارگران و نیروهای نظامی و انتظامی مستقر در استان نیز برای روز شنبه پیش بینی شده که به همت سپاه عاشورای آذربایجان شرقی و در حسینیه لشکر همیشه سرافزار عاشورا برگزار می شود، عصر همان روز نیز حضرت آیت الله نوری همدانی با فرهنگیان، دانشجوان و نخبگان استان دیدار خواهند داشت.


حجت الاسلام حسینی با اشاره به این‌که برنامه دیدار با مسؤولان استان روز یکشنبه در بیت امام جمعه تبریز اجرا خواهد شد، افزود: 24 خرداد نیز این مرجع تقلید به یکی از شهرهای استان سفر خواهند داشت و از نزدیک با مردم این منطقه دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.


حضور در کنگره علمی و تخصصی شیخ سلار دیلمی

وی حضور و سخنرانی در کنگره شیخ سلار دیلمی را از دیگر برنامه های سفر 5 روزه آیت الله نوری همدانی به استان آذربایجان شرقی عنوان کرد و گفت: به یقین این سفر پر خیر و برکت با آثار معنوی بسیاری برای منطقه ولایت‍‌مدار آذربایجان همراه خواهد بود.

 

کنگره علمی و تخصصی شیخ سلار دیلمی، اولین فقیه شیعی 27 خرداد با حضور آیت الله نوری همدانی از مراجع عالیقدر جهان تشیع در تبریز برگزار می شود.


وی خاطرنشان کرد: سخنرانی حضرت آیت الله نوری همدانی، آیت الله شبستری، نماینده لی فقیه در آذربایجان شرقی و حجت الاسلام محمدی رییس سازمان اوقاف و امور خیریه جزو برنامه های کنگره است، ضمن این‌که حضرت آیت الله سبحانی و آیت الله جوادی آملی نیز برای این کنگره پیام تصویری ارسال کرده اند.


حجت الاسلام حسینی با بیان این‌که کنگره روز سه شنبه هفته آینده از ساعت 10 تا 13 در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار می شود، تصریح کرد: نخستین کتاب مربوط به این عالم وارسته نیز با عنوان « سالار فقیهان، شیخ سلار دیلمی » نوشته دکتر هادی هاشمیان در جریان کنگره رونمایی خواهد شد.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی از ارایه دو مقاله برگزیده کنگره به صورت سخنرانی خبر داد و گفت: این کنگره علمی مقدمه ای برای احداث و راه اندازی مرکز فرهنگی مذهبی شیخ سلار در محل آرامگاه این فقیه متأله در شهرستان خسروشاه نیز خواهد بود.


وی با بیان این‌که عصر روز 27 خرداد تمامی میهمانان کنگره به همراه حضرت آیت الله نوری همدانی و آیت الله شبستری در آرامگاه شیخ سلار در شهر خسروشاه حضور خواهند داشت، افزود: در کنار این برنامه دیدار مردمی آیت الله نوری در خسورشاه پیش بینی شده است./935/پ202/ب

ارسال نظرات